Fiszki

Marketing w leśnictwie pi

Test w formie fiszek marketing
Ilość pytań: 76 Rozwiązywany: 3279 razy
jest zbiorem korzyści dla nabywcy
produkt
klienci, których dochody wzrosły do 10% zwiększyli zakupy mebli wykonywanych z litego drewna o 25%
popyt elastyczny cenowo
korzyścią płynącą z tej strategiii jest możliwość szybkiego zwrotu nakładów poniesionych na badania i wdrożenie produkcji nowego bezkonkurencyjnego produktu
strategia skimming (market plus)
kupując opakowanie zbiorcze płacimy mniej za jednostkę produktu niż kupując go pojedynczo
promocja sprzedaży
metoda ta polega na finansowaniu kampanii promocyjnej aż do osiągnięcia postawionego celu
metoda celowa ustalenia budżetu promocji
nadleśnictwo pozwala klientowi wybrać w drzewostanie intersujące go drzewa a następnie pozyskuje je i sprzedaje
strategia produktu (specjalna)
obniżenie ceny drewna opałowego o 5% powoduje wzrost jego sprzedaży o 12%
popyt elastyczny cenowo
producent oferuje na rynku : mydło dla skóry suchej , wrażliwej przetłuszczającej się
linia produktu
redukcja ceny dla dystrybutora w zamian za finansowanie kampanii promocyjnej
dyskonto handlowe
są to produkty zaspokajające te same potrzeby np pasta do zębów wybielająca z fluorem czy przeciw paradontozie
dobra substytucyjne
uzyskujemy obniżkę ceny jeśli w ciągu kwartału sumaryczna wartość zakupów przekroczy 250000pln
dyskonto ilościowe
w strategii tej oferujemy niezróżnicowane produkty lub usługi dla całego rynku
commodity
w systemie tym pośrednik zobowiązuje się przez okres kilku lub więcej lat dystrybuowac produkty wytwórcy w zamian min za prawo do uzywania jego znaku towarowego
system dystrybucji kontaktowy
w tej strategii cena jest podstawowym narzędziem konkurencji
market minus i plus
w tej strategii wszystkie produkty są identyczne i nie uwzględniają specyficznych oczekiwań i preferencji klientów
commodity
zagrożeniem tej strategii jest zbyt mała wrażliwość cenowa klientów
market minus ( strategia penetracji rynku)

Powiązane tematy

#mwl1

Inne tryby