41. Nastawianie na procesy występuje w ramach struktury organizacyjnej:
a) Tradycyjnej
b) Tylko macierzowej
c) Federacyjnej i macierzowej
d) Tradycyjnej, federacyjnej i macierzowej
c) Federacyjnej i macierzowej
42. Cechy struktury macierzowej
b) można zmniejszyć procesy kontrolne
c) świadczy o orientacji na klienta
a) wymaga większej koordynacji
c) świadczy o orientacji na klienta
a) wymaga większej koordynacji
43. Cykl życia projektu
Faza koncepcyjna, faza planowania i organizowania, faza realizacji, faza zakończenia projektu
Faza koncepcyjna, faza planowania i organizowania, faza realizacji, faza zakończenia projektu
44. Jakie jednostki organizacyjne występują w ramach zarządzania projektami?
c)kierownik projektu
a)sponsor projektu
b)biuro zarządzania projektami
d) rada weryfikacyjna
c)kierownik projektu
a)sponsor projektu
b)biuro zarządzania projektami
45. Cyklem życia projektu- faza planowania i organizowania- co tam jest:
a) sponsor projektu
b) komitet sterujący
d) biura promocji zarządzania projektem
c) rada weryfikacyjna
b) komitet sterujący
46. Osoba na stanowisku kierowniczym, rozumiejąca logikę procesu, czuwająca nad jego realizacją, podejmująca działania mające na celu podniesienie efektywności całego procesu to:
d) Właściciel procesu
a) Kierownik procesowy
b) Menedżer liniowy
c) Klient zewnętrzny
d) Właściciel procesu
47. Cztery podstawowe elementy zarządzania procesami to:
c) Zarządzanie efektywnością, zarządzanie celami
a) Zarządzania zasobami, zarządzanie na styku między działami
b) Zarządzanie wykonawcami, zarządzanie wydajnością
c) Zarządzanie efektywnością, zarządzanie celami
a) Zarządzania zasobami, zarządzanie na styku między działami
49. Zaznaczyć zdania prawdziwe dotyczące outsourcingu:
a) jest czynnikiem ryzyka operacyjnego
b) nie może być stosowany w banku spółdzielczym
c) coś o dyrektywie z 2006r
d) przekazanie przez bank podmiotowi zewnętrznemu czynności istotnych dla działalności bankowej, nie wiąże się z przeniesieniem odpowiedzialności za ich wykonanie
a) jest czynnikiem ryzyka operacyjnego
50. Które zadania z poniższych czynności polskie banki mogą powierzać do realizacji zewnętrznej?
b) zarządzanie aktywami i pasywami
a) zawieranie i zmienianie umów rachunków bankowych
d) przyjmowanie dyspozycji przeprowadzania bankowych rozliczeń pieniężnych związanych z prowadzeniem rachunków bankowych
c) analiza ryzyka kredytowego
a) zawieranie i zmienianie umów rachunków bankowych
d) przyjmowanie dyspozycji przeprowadzania bankowych rozliczeń pieniężnych związanych z prowadzeniem rachunków bankowych
51. Ogół zamierzeń i kierunków działań instytucji kredytowej, dotyczących jakości, wyrażony w sposób formalny przez najwyższe jego kierownictwo to:
a) system jakości
d) polityka jakości
c) księga jakości
b) misja banku
d) polityka jakości
52. Dokumentacja systemu jakości zawiera:
a) plan jakości
c) normy jakości np. ISO 9001
b) księgę jakości
d) listę markerów jakości, czyli atrybutów produktów i usług istotnych z punktu widzenia jakości
a) plan jakości
b) księgę jakości
53. W ramach kosztów jakości w bankach można wyróżnić koszty niezgodności które dzielą się na:
c) Koszty niezgodności, koszty zgodności
d) Koszty błędów wewnętrznych i zewnętrznych, koszty przekraczania wymagań klientów
a) Koszty reklamacji i skarg, koszty błędnej informacji, koszty monitorowania niezgodności
b) Koszty niespełnienia wymagań klientów, koszty prewencji, koszty inspekcji
d) Koszty błędów wewnętrznych i zewnętrznych, koszty przekraczania wymagań klientów
54. Systematyczny i ciągły proces mierzenia wyrobów, usług oraz procesów względem najsilniejszych konkurentów lub tych organizacji, które są liderem w danej dziedzinie nazywamy:
a) polityką jakości
b) benchmarkingiem
d) marketingiem relacji
c) bankowym procesem referencyjnym
b) benchmarkingiem
55. Rodzaje benchmarkingu:
Wewnętrzny
Funkcyjny
Konkurencyjny
Wewnętrzny
Funkcyjny
Konkurencyjny
56. Co nie należy do fazy realizacji w zarządzaniu personelem?
b) planowanie kadr
c) controlling personalny
d) pozyskiwanie pracowników
a) rozwój i motywowanie
b) planowanie kadr
c) controlling personalny
57. Kafeteria to rodzaj motywowania:
b) pobudzające pieniężne
d)pobudzające niepieniężne
c) administracyjno-prawne
a) normatywne
b) pobudzające pieniężne
d)pobudzające niepieniężne
58. W ramach obowiązującego systemu standardów kwalifikacji bankowych mamy stopnie:
c) dyplomowany pracownik biurowy
b) specjalista do spraw technologii mobilnych
a) specjalista bankowy z zakresu operacji bankowych
d) menedżer zarządzania ryzykiem bankowym
a) specjalista bankowy z zakresu operacji bankowych
59. O EFCB - jakie masz możliwości pracy czy coś w sensie jakiś egzamin i jakie to stanowisko (pewności co do odpowiedzi nie ma):
d) chyba referent
c) specjalista bankowy
b) menedżer bankowy
a) aliant bankowy
a) aliant bankowy
60. Kompetencje rady nadzorczej:
a) sprawuje nadzór nad działalnością spółki we wszystkich dziedzinach jej działalności w imieniu właścicieli
d) podejmowanie decyzji o emisji nowych akcji
c) kierowanie bieżącą działalnością banku
b) ustalanie zasad oprocentowania kredytów
a) sprawuje nadzór nad działalnością spółki we wszystkich dziedzinach jej działalności w imieniu właścicieli
61. W kompetencjach zarządu banku leży
d) udzielanie członkom organów kierowniczych absolutorium z wykonania przez nich obowiązków