Fiszki
infa wstępny
Test w formie fiszek
Ilość pytań: 104
Rozwiązywany: 4657 razy
Dwie pod-warstwy definiowane w ramach warstwy drugiej modelu ISO-OSI to odpowiednio:
LAN i WAN
LLC (Logical Link Control) i MAC (Media Access Control)
LLC (Logical Link Control) i MAC (Media Access Control)
Zadana w jednostce dBm efektywną moc wypromieniowana (Effective Isotropic Radiated Power, EIRP) ˛ bezprzewodowego urządzenia nadawczego stosowanego w technologii sieciowej na podstawie mocy wypromieniowanej P zadanej w watach można obliczyć stosując wzór:
EIRP = P * 1W
EIRP = 10∗log10( P 1mW )
Jednostka wysokości urządzenia sieciowego montowanego w standardzie RACK wynosząca 1,75 cala (44,45 mm) oznaczana jest symbolem:
Rodzaj obszaru (area) w domenie OSPF (Open Shortest Path First) nie otrzymującego ˛ żadnych informacji o zewnętrznych (external) trasach rutowania OSPF, to:
Parametr o nazwie "Wielkość okna"(Window size), którego wartość przekazywana jest w datagramach potwierdzenia TCP (Transmission Control Protocol Acknowledgment) w kierunku od odbiorcy do nadawcy ma na celu:
Okre´sli´c ilo´ s´ c danych, jaka˛nadawca mo˙ze w danej chwili wysła´c (słu˙zy do sterowania przepływem)
Określenie długości następnego datagramu, oraz wszystkich kolejnych
Okre´sli´c ilo´ s´ c danych, jaka˛nadawca mo˙ze w danej chwili wysła´c (słu˙zy do sterowania przepływem)
Dwa rodzaje obszarów (area) w protokole rutowania dynamicznego IS-IS (Intermediate System to Intermediate System), to:
stub i backbone
LAN i WAN
level 1 level 2
Podstawowym, deklaratywnym językiem programowania logicznego jest:
Które z poniższych mechanizmów są wbudowane w interpreterze języka PROLOG:
Szukanie z nawrotami
unikanie termów
Rozważmy następującą definicje predykatu member/2:
member (H , [ H | T ] ) .
member (H , [ _ | T ] ): − member (H, T ) .
Dla wywołania (member(X,[0,1,[2,3],4]) interpreter zwróci:
X = 0 ; X = 1 ; X = [2, 3] ; X = 4 ; false. 5 rozwiązań
Rozważmy następującą definicje predykatu ˛ member/2:
member (H , [ H | T ] ) .
member (H , [ _ | T ] ): − member (H, T ) .
Dla wywołania member(X,[0,1,2,1,3,1,4]) interpreter zwróci:
X = 0 ; X = 1 ; X = 2 ; X = 1 ; X = 3 ; X = 1 ; X = 4 ; false.
5 rozwia˛za´n (nie powtórzy rozwia˛zania X = 1
X = 0 ; X = 1 ; X = 2 ; X = 1 ; X = 3 ; X = 1 ; X = 4 ; false.
Rozważmy następującą definicje predykatu append/3 do łączenia list:
append([ ],L,L).
append([H | T],L,[H | TL]):− append(T,L,TL) .
Dla wywołania append(L1,L2,[1,2,3,4,5]). interpreter zwróci:
4 różne odpowiedzi
L1 = [], L2 = [1, 2, 3, 4, 5] false
L1 = [], L2 = [1, 2, 3, 4, 5] false
Rozważmy następującą definicje predykatu append/3 do łączenia list:
append([ ],L,L).
append([H | T],L,[H | TL]):− append(T,L,TL) .
Aby pobrać ostatni element zadanej listy L (np. L = [1,2,3,4] i powiązać go ze zmienną E (np. E=4) należy zastosować zapytanie:
append(_,E,L)
append(_,[E],L)
Rozważmy następujący program w PROLOGU:
p(a).
p(b).
p(c).
p(a).
p(c).
run :−
p(X),
assert(q(X)),
fail.
Po skompilowaniu i wykonaniu programu z wywołaniem run:
W pamięci zapisane zostanie 5 faktów: q(a). q(b). q(c). q(a). q(c).
W pamięci zapisane zostanie 5 faktów: q(a). q(b). q(c). q(a). q(c).
Rozważmy następujący program w PROLOGU:
ln(0, [ ]) :− ! .
ln(N, [ N | L]) :− N1 is N−1, ln (N1, L) .
Po skompilowaniu i wykonaniu programu z wywołaniem ln(7,L):
Dostaniemy wynik L=[1,2,3,4,5,6,7]
Dostaniemy listę: L = [7, 6, 5, 4, 3, 2, 1].
Dostaniemy listę: L = [7, 6, 5, 4, 3, 2, 1].
Rozważmy następujący program w PROLOGU:
s1(X): −not (p(X)) , ! ,q(X) .
s2(X): − q(X), not (p (X)).
p(a).
q(b) .
Po skompilowaniu i wykonaniu programu:
s1(X) zwraca false s2(X). zwraca X = b.
s1(X) zwraca false; s2(X) zwraca false
s1(X) zwraca false s2(X). zwraca X = b.
Rozważmy następujące propozycje programów iteracyjnego sumowania elementów zadanej listy w PROLOGU: Poprawny jest program:
loop([ ] ,S,S). loop([H | T] ,A, S) :− AH is A+H, loop(T ,AH, S) .
Jaki typ w Haskellu będzie miało następujące wyrażenie: r x = x: r x
r :: Integer a => a −> [a]
r :: a -> [a]
Jak wygląda poprawna wartość dla typu data Tree a = L a | N (Tree a) a (Tree a)
N (L 4) 5 (L ’4’)
N (L ’4’) ’5’ (L ’4’)
N (L 4) 5 (L 4)
N (L ’4’) ’5’ (L ’4’)
N (L 4) 5 (L 4)
Haskell jest językiem opartym o paradygmat
deklaratywny
imperatywny
funkcyjny
Mechanizm typów w języku Haskell jest
Zaznacz prawdziwe dotyczące programowania funkcyjnego.
Wszystkie języki funkcyjne sa˛skonstruowane w oparciu o logical programming
Funkcyjnymi jezykami programowania są: Erlang, Haskell, C#, Perl.
Funkcyjny styl programowania mozna uprawiać w ograniczonym zakresie w językach imperatywnych jak C albo JavaScript.
Koncepcja programowania funkcyjnego opiera sie˛ o implementacje funkcji, które nie mają skutków ubocznych.
Programowanie funkcyjne może być połączone z programowaniem obiektowym.
Niektóre języki imperatywne zostały wyposazone w konstrukcje z jezyków funkcyjnych
Funkcyjny styl programowania mozna uprawiać w ograniczonym zakresie w językach imperatywnych jak C albo JavaScript.
Koncepcja programowania funkcyjnego opiera sie˛ o implementacje funkcji, które nie mają skutków ubocznych.
Programowanie funkcyjne może być połączone z programowaniem obiektowym.
Niektóre języki imperatywne zostały wyposazone w konstrukcje z jezyków funkcyjnych
Funkcje wyższego rzędu w programowaniu funkcyjnym to
To funkcje, które przyjmują inne funkcje jako parametry lub zwracaja˛inne funkcje jako rezultat.
To funkcje, które przyjmują inne funkcje jako parametry lub zwracaja˛inne funkcje jako rezultat.
jaki mechanizm w językach funkcyjnych pozwala na wykonanie operacji na zbiorze danych?
Rekurencja, funkcje specyficzne dla języka.
Rekurencja, funkcje specyficzne dla języka.
Zaznacz prawdziwe zdania dotyczące programowania funkcyjnego.
.Dobrym nawykiem w programowaniu funkcyjnym jest, aby zmienne były immutable.
Programowanie funkcyjne opiera się na rachunku Lambda.
W programowaniu funkcyjnym możemy korzystać jedynie z wbudowanych typów danych.
Funkcyjny styl programowania można uprawiać w ograniczonym zakresie w językach imperatywnych jak C albo JavaScript. ?
Mozna używać funkcyjnego stylu programowania w języku JavaScript
W programowaniu funkcyjnym koncepcja funkcji jest taka jak w algebrze.
.Dobrym nawykiem w programowaniu funkcyjnym jest, aby zmienne były immutable.
Programowanie funkcyjne opiera się na rachunku Lambda.
Funkcyjny styl programowania można uprawiać w ograniczonym zakresie w językach imperatywnych jak C albo JavaScript. ?
Mozna używać funkcyjnego stylu programowania w języku JavaScript
W programowaniu funkcyjnym koncepcja funkcji jest taka jak w algebrze.