Strona 1

Zarządzanie strategiczne Wszib

Pytanie 1
Strategiczna analiza luki to:
c) Koncepcja globalna wykorzystująca dorobek planowania strategicznego i kontroli strategicznej oraz wzbogacająca ten dorobek o te elementy, które zwiększają sprawność organizacji.
a) Metoda za pomocą której bada się dostosowanie istniejącej strategii i sposobów działania organizacji,
b) Metoda wykorzystywana do oceny trendów dotyczących m.in. zasobów, skutków inwestowania
Pytanie 2
Pesymistyczny scenariusz stanów otoczenia:
c) Zawiera te trendy, które niezależnie od potencjalnej siły wpływu pozytywnego czy negatywnego mają najmniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia.
b) Tworzą te trendy, które w odniesieniu do danego czynnika wywierają największy negatywny wpływ na organizacje niezależnie od prawdopodobieństwa ich wystąpienia
a) Składa się z trendów, które mają największe prawdopodobieństwo występowania niezależnie od potencjalnej siły pozytywnego czy negatywnego wpływu,
Pytanie 3
Prawdą jest że efekt skali
c) Odnosi się do obniżenia jednostkowego kosztu wyrobu w miare wzrostu wielkości produkcji,
d) Nie przeciwdziała wejściu nowych inwestorów …
a) Jest ściśle związany ze strategią zróżnicowania,
b) Nie może występować w niemal każdej funkcji przedsiębiorstwa, np. produkcji, zaopatrzeniu, pracach badawczo – rozwojowych
Pytanie 4
Bariery wejścia do sektora stanowić mogą m.in
Ekonomia skali,
Duża skala nabywców
Luka nadmiaru
Luka niedoboru
Pytanie 5
Wartości przejmowane w zarządzaniu strategicznym to
c) Otwartość i orientacja na przeszłość
d) Orientacja na przeszłość i współdziałanie
b) Otwartość, kompleksowość i kreatywność,
a) Orientacja na przyszłość i przeszłość
Pytanie 6
Jakościowe metody prognostyczne to m.in.
b) Metoda delficka, ekstrapolacja trendów, metoda quest
c) Metoda quest, zbiorowe opinie kierownictwa, scenariusze wydarzeń.
a) Burza mózgów, techniki regresji statystycznej, scenariusze wydarzeń,
Pytanie 7
Quest to :
c) Uproszczona metoda delficka
b) Metoda scenariuszowa
a) Metoda portfelowa
Pytanie 8
Grupa nabywców jest silna m.in. gdy:
c) Nabywcy nie dysponują pełną informacją
a) Dokonuje ilościowo dużych zakupów
b) Nabywcy mają niskie zyski
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp