Strona 1

Zarządzanie strategiczne Wszib

Pytanie 1
Strategiczna analiza luki to:
b) Metoda wykorzystywana do oceny trendów dotyczących m.in. zasobów, skutków inwestowania
a) Metoda za pomocą której bada się dostosowanie istniejącej strategii i sposobów działania organizacji,
c) Koncepcja globalna wykorzystująca dorobek planowania strategicznego i kontroli strategicznej oraz wzbogacająca ten dorobek o te elementy, które zwiększają sprawność organizacji.
Pytanie 2
Pesymistyczny scenariusz stanów otoczenia:
a) Składa się z trendów, które mają największe prawdopodobieństwo występowania niezależnie od potencjalnej siły pozytywnego czy negatywnego wpływu,
b) Tworzą te trendy, które w odniesieniu do danego czynnika wywierają największy negatywny wpływ na organizacje niezależnie od prawdopodobieństwa ich wystąpienia
c) Zawiera te trendy, które niezależnie od potencjalnej siły wpływu pozytywnego czy negatywnego mają najmniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia.
Pytanie 3
Prawdą jest że efekt skali
d) Nie przeciwdziała wejściu nowych inwestorów …
b) Nie może występować w niemal każdej funkcji przedsiębiorstwa, np. produkcji, zaopatrzeniu, pracach badawczo – rozwojowych
c) Odnosi się do obniżenia jednostkowego kosztu wyrobu w miare wzrostu wielkości produkcji,
a) Jest ściśle związany ze strategią zróżnicowania,
Pytanie 4
Bariery wejścia do sektora stanowić mogą m.in
Ekonomia skali,
Luka niedoboru
Luka nadmiaru
Duża skala nabywców
Pytanie 5
Wartości przejmowane w zarządzaniu strategicznym to
d) Orientacja na przeszłość i współdziałanie
b) Otwartość, kompleksowość i kreatywność,
c) Otwartość i orientacja na przeszłość
a) Orientacja na przyszłość i przeszłość
Pytanie 6
Jakościowe metody prognostyczne to m.in.
a) Burza mózgów, techniki regresji statystycznej, scenariusze wydarzeń,
c) Metoda quest, zbiorowe opinie kierownictwa, scenariusze wydarzeń.
b) Metoda delficka, ekstrapolacja trendów, metoda quest
Pytanie 7
Quest to :
c) Uproszczona metoda delficka
b) Metoda scenariuszowa
a) Metoda portfelowa
Pytanie 8
Grupa nabywców jest silna m.in. gdy:
a) Dokonuje ilościowo dużych zakupów
c) Nabywcy nie dysponują pełną informacją
b) Nabywcy mają niskie zyski

Powiązane tematy