Pytania i odpowiedzi

Grafika

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. A takie śmieszne odpowiedzi na taki śmieszny egzamin z takiego śmiesznego przedmiotu na takiej śmiesznej uczelni znajdującej się w takiej śmiesznej dzielnicy takiego śmiesznego miasta położonego w takim śmiesznym kraju na takim śmiesznym kontynencie na takiej śmiesznej planecie
Ilość pytań: 87 Rozwiązywany: 393 razy
Pytanie 1
Za co są odpowiedzialne czopki w budowie oka?
Za widzenie dzienne (fotopowe)
Pytanie 2
Jakie są główne systemy współrzędnych, o których mówi się w kontekście rzutowania w grafice komputerowej?
Układ współrzędnych obserwatora (lub rzutu)
Układ współrzędnych obiektu (sceny lub świata)
Układ urządzenia (fizyczny)
Układ współrzędnych rzutni

wielokrotnego

Pytanie 3
W jaki sposób można skalować obiekt względem dowolnego punktu P0 (x0, y0)?
Skalując obiekt względem początku układu współrzędnych
Przesuwając płaszczyznę z powrotem, aby punkt, który był w początku układu, wrócił na swoje pierwotne miejsce
Przesuwając płaszczyznę tak, aby punkt P0 znalazł się w początku układu współrzędnych

wielokrotnego

Pytanie 4
Które z wymienionych przekształceń geometrycznych na płaszczyźnie są zaliczanie do przekształceń afinicznych?
Przesunięcie (Translacja)
Pochylanie (Shearing)
Obrót
Skalowanie

wielokrotnego

Pytanie 5
W kontekście obrotów obiektów w przestrzeni 3D, co jest ważne do zapamiętania?
Nakładanie przekształceń na ogół nie jest łączne, co oznacza, że kolejność obrotów jest istotna
Pytanie 6
Które z poniższych stwierdzeń najlepiej opisuje różnicę między rzutowaniem równoległym a perspektywicznym?
Rzutowanie równoległe zachowuje równoległość wszystkich prostych i stosunek długości odcinków, natomiast perspektywiczne daje bardziej realistyczne wrażenie głębi, zbliżone do ludzkiego widzenia
Pytanie 7
Jakie są główne korzyści z używania współrzędnych jednorodnych w grafice komputerowej?
Umożliwiają przedstawienie translacji (przesunięcia) jako mnożenia przez macierz, co ułatwia łączenie wielu przekształceń w jedną macierz złożoną
Pytanie 8
Wskaż właściwości algorytmu Bresenhama do rysowania okręgu/łuku okręgu lub ogólnie algorytmu z punktem środkowym
Wybór pikseli następuje na podstawie analizy położenia punktu znajdującego się w połowie odcinka łączącego dwa rozważane piksele (punktu środkowego)
Wykorzystuje wyłącznie operacje na liczbach całkowitych

wielokrotnego

Pytanie 9
Które stwierdzenia dotyczące metod antyaliasingowych są prawdziwe?
Mogą polegać na przypisywaniu różnego odciena szarości pikselom w zależności od ich odległości od idealnej linii
Jedną z metod jest zwiększanie rozdzielczości

wielokrotnego

Pytanie 10
Co dzieje się, gdy zmieniamy rozdzielczość obrazu cyfrowego?
Przy dwukrotnym zwiększeniu rozdzielczości, jeden piksel pierwotny jest zastępowany czterema pikselami o barwie piksela pierwotnego
Przy zmniejszaniu rozdzielczości, cztery piksele pierwotne są zastępowane jednym pikselem o średniej barwie pikseli pierwotnych

wielokrotnego

Pytanie 11
Który algorytm obcinania wykorzystuje 4-bitowy kod przypisany do każdego obszaru płaszczyzny w celu szybkiego odrzucania odcinków?
Algorytm Cohena-Sutherlanda
Pytanie 12
W jakiej metodzie wypełniania obszaru najpierw znajduje się przecięcie z konturami obiektów dla każdego wiersza rastra?
Metoda z kontrolą parzystości (przeglądania wierszami)
Pytanie 13
Główna zaleta algorytmu Bresenhama do rysowania odcinków polega na tym, że
W każdym kroku wymaga jedynie jednego dodawania całkowitoliczbowego
Pytanie 14
Czym jest efekt aliasingu w grafice rastrowej?
Skończoną rozdzielczością rastra, skutkującą schodkowym wyglądem linii
Pytanie 15
Jakie dwa procesy składają się na digitalizację obrazu rzeczywistego?
Próbkowanie i kwantyzacja
Pytanie 16
Jakie formaty obrazu są obecnie najpopularniejsze lub powszechnie stosowane?
16:9
16:10

wielokrotnego

Pytanie 17
Które z poniższych parametrów technicznych projektora są podawane w ANSI lumenach?
Jasność
Pytanie 18
Co zalicza się do zalet technologii D-ILA/LCoS/SXRD?
Zwiększone wygładzenie krawędzi pikseli w porównaniu do modeli DLP
Unikanie występującego niekiedy efektu tęczy, który zdanie części widzów całkowicie dyskwalifikuje modele DLP
Pytanie 19
Wskaż cechy charakterystyczne projektorów DLP/DMD
Technologia stworzona i opatentowana przez firmę Texas Instruments
Problem ustawiania zbieżności kolorów nie istnieje, w przeciwieństwie do projektorów LCD
Zapewniają bezawaryjną pracę w systemie ciągłym, z MTBF (średnim czasem pomiędzy awariami) wynoszącym ponad 100 000 godzin
Pytanie 20
Jaka jest główna zaleta stosowania technologii DLP w kontekście długotrwałego wyświetlania tego samego obrazu?
Odporność na utrwalenie obrazu (wypalenie) dzięki prostemu torowi świetlnemu i braku polaryzatorów/filtrów pochłaniających światło

Powiązane tematy

#grafika