Pytania i odpowiedzi

TEORIA WYCH

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu.
Ilość pytań: 31 Rozwiązywany: 385 razy
Pytanie 21
Pedagogiczna atmosfera wiąże się z klimatem zaufania, życzliwości, cierpliwości czy dostępności jakiej doświadcza dziecko
Pytanie 22
Zarówno tzw " zła obecność" (np. wzbudzająca lęk dziecka) jak i nieobecność osób socjalizująco znaczących pozostaje bez znaczenia dla sposobu postrzegania otaczającego świata przez dziecko oraz sposobów jego adaptacji
Pytanie 23
Doświadczenie inności wpływa z codziennego biegu rzeczy i wskazuje na to, że proces wychowania jak i uczenia polega na nieustannym konfrontowaniu tego, co oswojone i obce
Pytanie 24
Cele optymaliujące wychowania ujęte w ramach typologii celów operacyjnych A. Guryckiej wyrażają się tym, że mają coś zwiększyć lub wzmóc (np. współczynnik zaangażowania)
Pytanie 25
Relacja zaufania staje się tu generalnym złożeniem ludzkiego życia w ogóle, warunkiem konstruktywnym sposobów przeżywania świata i typów odniesień, jakie względem niego przyjmujemy
Pytanie 26
Dziecko nigdy nie żyje jak ślimak w muszli, zawsze jakoś doświadcza otaczający go świat i rzeczy, które się w nim znajdują. Konkretne sytuacje są faktycznym źródłem wiedzy o człowieku (dziecku) i jego relacjach ze światem
Pytanie 27
Antropologia pedagogiczna stoi na stanowisku, zgodnie z którym należy stwierdzić, że jakie zrozumienie człowieka, taka też teoria i praktyka pedagogiczna; postać teorii i praktyki pedagogicznej zawarta jest bowiem już w pierwotnym rozstrzygnięciu " kwestii antropologicznej"
Pytanie 28
Antropologiczna reprezentacja/ model rozumienia człowieka jak homo laborans zakłada, że człowiek jest istotą, dla której najbardziej charakterystycznym wyróżnikiem jest potrzeba i umiejętność zabawy
Pytanie 29
Kategoria "miękkich" i "twardych" umiejętności w paradygmacie inteligencji emocjonalnej D.Golemana oparta jest na założeniu, zgodnie z którym optymalny model ludzkiego funkcjonowania opiera się na [słowo, którego nie odczytam] związku umiejętności emocjonalnych i intelektualnych
Pytanie 30
Kategoria "miękkich" i "twardych" umiejętności w paradygmacie inteligencji emocjonalnej D.Golemana oparta jest na założeniu, zgodnie z którym predyspozycje intelektualne, stanowiące zaczyn "twardych umiejętności" muszą być osadzone na mocnej podstawie "miękkich umiejętności" inteligencji emocjonalnej
Pytanie 31
Zgodnie z teorią transgresji ludzkiej J. Kozieleckiego czynności transgresyjne odznaczają się wysokim współczynnikiem zaabsorbowania tym, co jest przedmiotem transgresji oraz oddania się z pasją jakiejś sprawie lub aktywności życiowej (np. zaangażowanie konstruktora, reformatora)