Strona 1

TEORIA WYCH

Pytanie 1
Do podstawowych funkcji celów wychowania należy to, że stanowią one punkt odniesienia dla formułowanych ocen, pełnią rolę organizującą programy i metody oraz nadają sens i motywują podmiot do działania
FAŁSZ
PRAWDA
Pytanie 2
Realizacja celów prostych i złożonych w tej samej mierze odnoszona jest w teorii wychowania do zamierzeń odległych, wieloetapowych i trudnych do zoperacjonalizowania
FAŁSZ
PRAWDA
Pytanie 3
Orientacja retrospektywna odwołuje się do temporalnego kryterium porządkowania celów wychowania i wyraża się w przywiązaniu do przeszłości i jej idealizacji oraz w dużej samozachowawczości i niechęci do zmian
FAŁSZ
PRAWDA
Pytanie 4
W podejściu empiryczno-indukcyjnym zakłada się prymat metodologii badań przyrodniczych oraz funkcji scjentystycznych teorii wychowania
FAŁSZ
PRAWDA
Pytanie 5
Zgodnie z klasycznym podejściem do podstawowych funkcji teorii wychowania zaliczymy funkcję wyjaśniającą, oceniającą, projektującą
FAŁSZ
PRAWDA
Pytanie 6
W ramach antropologii wychowania podejmowane są problemy związane z operacjonalizacją celów, które służą realizacji praktycznych zadań wychowania
FAŁSZ
PRAWDA
Pytanie 7
Interdyscyplinarność teorii wychowania odrzuca założenie, zgodnie z którym natura określonego problemu badawczego lokuje się na pograniczu(styku) różnych dyscyplin naukowych i ich szczegółowych "pól problemowych" tj. filozofia, psychologia, socjologia czy nauki biomedyczne
PRAWDA
FAŁSZ
Pytanie 8
Teoria wychowania jako subdyscyplina pedagogiczna, choć historycznie ściśle powiązana jest z naukami humanistycznymi, to jednak formalnie przynależy do dziedziny nauk społecznych w współczesnej klasyfikacji nauki
FAŁSZ
PRAWDA
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp