Pytania i odpowiedzi

PSYCH02

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. PSYCH02
Ilość pytań: 50 Rozwiązywany: 1149 razy
Pytanie 41
Jako główny powód przyjmowania przez nas postawy osądzającej Carl Rogers wskazuje:
zbyt racjonalne i wyłącznie logiczne podejście do spraw
Pytanie 42
To, że student turystyki uczęszczający na wykłady wciąż pamięta napis” sex” na tle roślin świadczy o: a) dużej pojemności uwagi podzielnej
utworzeniu się spostrzeżenie: figura – tło; tło – obraz
Pytanie 43
Jednym z mechanizmów wewnątrz-psychicznych biorącym udział w percepcji są tzw. Reguły percepcyjne takie jak: reguła podobieństwa, reguła domykania, reguła bliskości, reguła figura-tło. Funkcja wymienionych reguł poznawczych to:
stanowią one nieświadome strategie poznawcze umożliwiające szybką orientację w otoczeniu
Pytanie 44
Emocja posiada określone „parametry” – właściwości. Spośród podanych poniżej wskaż cechę niepasującą:
kontrolowalność
Pytanie 45
Głównym założeniem teorii inteligencji Gardnera jest założenie, że:
występuje wiele rodzajów inteligencji np. interpersonalna, kinestetyczna, językowa
Pytanie 46
Pojemność, selektywność, przerzutność, podzielność i trwałość to cechy:
uwagi
Pytanie 47
W radzeniu sobie ze stresem wyróżniamy strategie zorientowane na cel i strategie skierowane na emocje. Spośród podanych poniżej wybierz stwierdzenie prawdziw
generalnie, pierwsze z nich oddziałują na przyczynę, drugie na skutek stresu
Pytanie 48
Różnica między motywacją wewnętrzną a zewnętrzną polega na:
w pierwszym przypadku nagradzająca jest sama czynność wykonywana, w drugim chodzi o nagrodę lub karę za wykonywanie tej czynności
Pytanie 49
Warunkowanie klasyczne Pawłowa, w którym wystąpiło wyuczenie się określonej reakcji polega na:
bodziec bezwarunkowy wywołuje reakcję bezwarunkową
Pytanie 50
Jak kształtuje się zależność funkcjonowania człowieka od natężenia przeżywanych emocji:
początkowo wzrost pobudzenia skutkuje podnoszeniem sprawności działania aż do osiągnięcia pewnego optimum. Po jego przekroczeniu wzrost siły emocji pogarsza sprawność działania

Powiązane tematy

#psych02