Pytania i odpowiedzi

European BC 2BBB

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. European BC 2BBB
Ilość pytań: 104 Rozwiązywany: 2907 razy
Pytanie 81
Rozliczenia bezgotówkowe to:
polecenie przelewu ■■ polecenie zapłaty
■■ czek rozrachunkowy ■■ karta płatnicza
Pytanie 82
Klasyfikacja rozliczeń pieniężnych dzielimy na
Rozliczenia gotówkowe
Rozliczenia bezgotówkowe
Pytanie 83
lientami pasywnymi, korzystającymi najczęściej z usług jednego banku, wykorzystujący oddziały bankowe do realizacji i tak rzadko dokonywanych operacji bankowych
potencjalnych, aktualnych i utraconych.
Pytanie 84
klientami pasywnymi, korzystającymi najczęściej z usług jednego banku, wykorzystujący oddziały bankowe do realizacji i tak rzadko dokonywanych operacji bankowych to klientci
obserwatorzy
Pytanie 85
Według kryterium zachowań na rynku usług bankowych228 klientów można podzielić
rozwojowych
stabilnych
zdecydowanych,
obserwatorzy,
Pytanie 86
Istotnym podziałem jest również klasyfikacja ze względu na cykl życia rodziny
prawda
Pytanie 87
Klienci średniozamożni i małozamożni obsługiwani są zazwyczaj w odmienny sposób niż klienci sektora private banking
prawda
Pytanie 88
Według kryterium instytucjonalnego klientów detalicznych można podzielić
klientów bankowych
klientów para-bankowych
klientów poza-bankowych
Pytanie 89
WEDłUG KRYTERIUM DOCHODOWEGO KLIENTóW DETALICZNYCH MO¿NA PODZIELIć NA:
lienta masowego – dysponującego stosunkowo niskimi dochodami i korzystającego z tradycyjnych usług bankowych
klienta średniozamożnego – mającego wyższe dochody, zatem obsługa tej grupy jest już dla banków opłacalna
klienta bardzo zamożnego (tzw. VIP) – stanowiącego dla banku najbardziej zyskowną grupę, mającymi odmienne potrzeby w realizacji usług niż klienci z pozostałych sektorów
Pytanie 90
osoby młode, samotne lub zakładające rodzinę, uczące się bądź rozpoczynające karierę zawodową To kryterium
demograficzne
Pytanie 91
dochód, wykształcenie, zawód, tradycje, pochodzenie narodowościowe, religia, rasa, język, sposób życia To kryterium
społeczno-ekonomiczne
Pytanie 92
postawy wobec pieniędzy, osobowość, przywiązanie do banku, intensywność korzystania z usług bankowych, oczekiwania wobec sposobu świadczenia usług, intensywność korzystania z usług bankowych, postrzegane korzyści, reakcje na środki marketingowe. To kryterium
behawioralne
Pytanie 93
Metoda FRAT dotyczy:
wartości monetarnej (A)
aktualności zakupowych (R)
typu zakupowanych usług (T)
Pytanie 94
Metoda RFM dotyczy:
aktualności zakupowych (R)
częstotliwości (F)
wartości monetarnej (M)
Pytanie 95
Ideą modelu RFM jest ocena klienta w świetle trzech parametrów:
kiedy ostatnio klient dokonał operacji bankowej,
jak często klient realizuje operacje,
jaka jest zasobność portfela klienta
Pytanie 96
system klasyfikacji RFM (Recency, Frequency and Monetary), bazujący na
informacjach opartych na historii dokonywanych operacji
Pytanie 97
Potrzeby finansowe klientów detalicznych są zróżnicowane, podobnie jak ich charakter, upodobania, oczekiwania i styl ich życia.
prawda
Pytanie 98
Klienci z zamożniejszych grup wymagają dodatkowo:
zarządzania napływającymi środkami pieniężnymi
zarządzania zobowiązaniami podatkowymi.
Pytanie 99
Klienci znajdujący się powyżej granicy ubóstwa mają pięć fundamentalnych potrzeb finansowych bez względu na swój wiek, dochody i cechy demograficzne. Te podstawowe potrzeby to:
płacić, pożyczać
oszczędzać, inwestować,
zabezpieczać lub ubezpieczać
Pytanie 100
Dla klientów detalicznych kluczowe potrzeby finansowe obejmują
oszczędzanie
pożyczanie
transmisję pieniądza.
Pytanie 101
SEKTOR KLIENTóW DETALICZNYCH W DU¿EJ MIERZE TWORZą OSOBY PRYWATNE, KTóRE MO¿NA PODZIELIć NA NASTęPUJąCE PODSTAWOWE SEGMENTY:
klienci bankowosci masowej
klienci bankowosci prywatnej
klienci bankowosci personalnej
Pytanie 102
Poziom zamożności w sektorze bankowości prywatnej jest zróżnicowany, dlatego też dzieli się ich na:
high-net-worth individuals (HNWI)
very high-net-worth individuals ( very HNWI)
ultra high-net-worth individuals (ultra HNWI)
Pytanie 103
Sektor klientów detalicznych w dużej mierze tworzą osoby prywatne, które można podzielić na trzy podstawowe segmenty:
klienci bankowosci masowej
klienci bankowosci personalnej
klienci bankowosci prywatnej
Pytanie 104
SEKTOR GOSPODARSTW DOMOWYCH jako segment bankowości detalicznej dzieli się na :
indywidualni przedsiebiorcy
indywidualni rolnic
osoby prywatne

Powiązane tematy

#european #bc #2bbb