Pytania i odpowiedzi

European BC 2BBB

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. European BC 2BBB
Ilość pytań: 104 Rozwiązywany: 2905 razy
Pytanie 61
Zindywidualizowana i kompleksowa finansowa obsługa zamożnych klientów indywidualnych, w ramach której banki mogą oferować produkty i usługi finansowe nie tylko własne, ale także innych instytucji finansowych
private banking
Pytanie 62
Klientom, ze względu na wyższe zasoby finansowe i wiązane z tym oczekiwania, oferowana jest bankowość
peronal banking
Pytanie 63
Najliczniejszą grupą klientów indywidualnych są osoby o niskim statusie finansowym, dokonujące relatywnie niedużych operacji finansowych, potrzebujące szybkiej i możliwie niesformalizowanej obsługi.
retail banking
Pytanie 64
W naukach ekonomicznych konsumenta uważa się za ostatnie ogniwo łańcucha ekonomicznego, zaopatrujące i przerywające krążenie towaru
PRAWDA
Pytanie 65
DYREKTYWA MIFID REGULUJE FUNKCJONOWANIE:
rynków instrumentów finansowych
Pytanie 66
ROLą DORADCY FINANSOWEGO JEST podjęcie optymalnej decyzji lub osiągnięcie zamierzonego rezultatu finansowego
PRAWDA
Pytanie 67
ROLą DORADCY FINANSOWEGO JEST:
chrona majątku konsumentów poprzez długoterminowe planowanie jego finansów
Pytanie 68
KLASYCZNą FORMą GROMADZENIA OSZCZęDNOśCI JEST
depozyty bankowe
Pytanie 69
Aktywa posiadane przez jednostkę w celu osiągnięcia z nich korzyści ekonomicznych to
Inwestycje
Pytanie 70
Cele konsumpcyjne to cele
niezwiązane z działalnością gospodarczą.
Pytanie 71
Z punktu widzenia rozwoju bankowości detalicznej najważniejszymi rodzajami kredytów udzielanych klientom detalicznym są
kredyty konsumpcyjne
Pytanie 72
Ze względu na przeznaczenie kredytów udzielanych ludności wyróżnia się243:
kredyty konsumpcyjne (konsumenckie) przeznaczone na bieżące potrzeby i na wyposażenie gospodarstw domowych,
kredyty na cele mieszkaniowe.
Pytanie 73
Skuteczność walki z praniem brudnych pieniędzy zapewnia sposób organizacji przez
Generalnego Inspektora Informacji Finansowej
Pytanie 74
Proces CDD można podzielić na 3 powiązane ze sobą etapy:
wstępną ocenę klienta,
program „Poznaj swojego klienta”,
stałe monitorowanie klienta oraz prowadzonej przez niego działalności
Pytanie 75
Polityka Customer Due Diligence stosowana jest
wobec wszystkich partnerów biznesowych
Pytanie 76
Polityka Customer Due Diligence stosowana jest
wobec wszystkich klientów
Pytanie 77
Procedura „Poznaj swojego klienta” jest jednym z elementów szerszej polityki
Customer Due Diligence
Pytanie 78
Polecenie przelewu pozwala przesyłać środki pieniężne w walucie euro do banków funkcjonujących na terenie 34 krajów europejskich (Unia Europejska oraz Islandia, Liechtenstein, Monako, Norwegia, San Marino i Szwajcaria) to
SEPA
Pytanie 79
Obrót bezgotówkowy występuje jedynie wówczas, gdy obie strony płatności posiadają rachunki bankowe i na każdym etapie cyklu rozliczeniowego, zarówno po stronie dłużnika, jak i wierzyciela, transfer środków przybiera formę zapisu na rachunkach bankowych,
PRAWDA
Pytanie 80
Rozliczeniagotówkowe to:
■■ wypłata gotówki z rachunku
■■ czek gotówkowy ■■ wpłata gotówki na rachunek wierzyciela

Powiązane tematy

#european #bc #2bbb