Pytania i odpowiedzi

Międzynarodowe Transakcje Gospodarcze

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. test dotyczy ogólnych zagadnień związanych z międzynarodowymi transakcjami gospodarczymi między innymi incoterms, terminologia,
Ilość pytań: 35 Rozwiązywany: 3261 razy
Pytanie 21
w leasingu transgenicznym
leasingodawca jest z poza UE
Pytanie 22
do rodzajów Franchisingu należą :
dystrybucyjny, usługowy, produkcyjny
Pytanie 23
W inwestycjach bezpośrednich typu brownfield
zagraniczna firma dokonuje fuzji lub przejęcia przedsiębiorstwa
Pytanie 24
INCOTERS wydawane są przez
International Chamber of Commerce (ICC)
Pytanie 25
Gestia transportowa to
zastrzeżenie w kontrakcie transportowym prawa i obowiązku zorganizowania transportu i pokrycia jego kosztów
Pytanie 26
W edycji 2010 jest
11 formuł Incoterms
Pytanie 27
w porównaniu do edycji 2000 Incoterms, w edycji 2010 szczególne zmiany zaszły w grupie :
D
Pytanie 28
W transporcie morski obowiązują formuły :
FAS FOB CFR CIP
Pytanie 29
transport multilateralny to
przewóz osób i towarów z wykorzystaniem tylko 1 środka transportu
Pytanie 30
Od którego roku wydawane sa Incoterms
1936
Pytanie 31
CIF to
cost-insurance-freight
Pytanie 32
Termin ten przedstawia najmniejszą odpowiedzialność oraz zaangażowanie ze strony sprzedającego. Dostawa zostaje uznana za dokonaną w momencie postawienia towarów do dyspozycji kupującego w oznaczonym miejscu, bez zobligowania do dalszych czynności ze strony sprzedającego.
EXW
Pytanie 33
Odpowiedzialność za koszty transportu oraz ryzyko sprzedającego kończą się w momencie dostarczenia towarów do burty statku w oznaczonym porcie nadania, jednak bez załadunku towarów na statek. Od tego momentu wszelkie koszty oraz ryzyko związane z towarem zostaje przeniesione na kupującego. Termin może być używany wyłącznie w odniesieniu do transportu morskiego oraz wodnego śródlądowego.
FAS
Pytanie 34
W FOB ...
Odpowiedzialność za koszty transportu oraz ryzyko sprzedającego kończą się w momencie dostarczenia towarów do burty statku. Punktem przeniesienia kosztów i ryzyka za towar ze sprzedającego na kupującego jest moment przekroczenia burty statku przez towar, sprzedający ponosi też koszty załadunku. Termin może być używany wyłącznie w odniesieniu do transportu morskiego oraz wodnego śródlądowego.
Pytanie 35
Sprzedający ponosi koszty ubezpieczenia towarów (od momentu załadunku ( z wykluczeniem transportu morskiego i wodnym śródlądowym ) ), które leżą po stronie kupującego; dostawa zostaje uznana za zrealizowaną w momencie załadunku towaru towaru przez przewoźnika wskazanego przez sprzedającego.
CIP