Pytania i odpowiedzi

OWI

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. Test z Ochrony własności intelektualnej.
Ilość pytań: 157 Rozwiązywany: 38509 razy
Pytanie 141
Organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi:
a) nie może, bez ważnych powodów, odmówić podjęcia zarządzania prawem autorskim lub prawem pokrewnym
Pytanie 142
Nadzór nad organizacjami zbiorowego zarządzania prawami autorskimi sprawuje:
b) minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
Pytanie 143
Zezwolenia na zbiorowe zarządzanie prawami autorskimi udziela organizacjom dającym rękojmię należytego zarządzania powierzonymi prawami udziela:
c) minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
Pytanie 144
Temu, kto po upływie czasu ochrony prawa autorskiego do utworu przygotował jego wydanie krytyczne lub naukowe, niebędące utworem, przysługuje wyłączne prawo do rozporządzania takim wydaniem i korzystania z niego przez okres:
a) trzydziestu lat od daty publikacji
Pytanie 145
Wydawcy, który jako pierwszy w sposób zgodny z prawem opublikował lub w inny sposób rozpowszechnił utwór, którego czas ochrony już wygasł, a jego egzemplarze nie były jeszcze publicznie udostępniane, przysługuje wyłączne prawo do rozporządzania tym utworem i korzystania z niego na wszystkich polach eksploatacji przez okres:
a) dwudziestu pięciu lat od daty pierwszej publikacji lub rozpowszechnienia
Pytanie 146
Prawo do rozporządzania i korzystania ze nadań programów gaśnie z upływem:
a) pięćdziesięciu lat następujących po roku pierwszego nadania programu
Pytanie 147
Prawo do rozporządzania i korzystania z fonogramu lub wideogramu gaśnie z upływem:
a) pięćdziesięciu lat następujących po roku, w którym fonogram lub wideogram został sporządzony
Pytanie 148
Wideogramem jest:
c) pierwsze utrwalenie sekwencji ruchomych obrazów, z dźwiękiem lub bez, niezależnie od tego, czy stanowi ono utwór audiowizualny
Pytanie 149
Fonogramem jest:
b) pierwsze utrwalenie warstwy dźwiękowej wykonania utworu albo innych zjawisk akustycznych
Pytanie 150
Kierownik zespołu:
a) jest umocowany do reprezentowania praw do zespołowego artystycznego wykonania
Pytanie 151
Jeżeli po ustaleniu artystycznego wykonania nastąpiła publikacja utrwalenia tego wykonania lub jego publiczne odtworzenie, okres ochrony liczy się:
c) od tych zdarzeń, a gdy miały miejsce obydwa - od tego z nich, które miało miejsce wcześniej
Pytanie 152
Prawo do wynagrodzenia za korzystanie z artystycznego wykonania lub za rozporządzanie prawami do takiego wykonania określone w umowie albo przyznane w przepisach prawa wygasa z upływem:
a) pięćdziesięciu lat następujących po roku, w którym artystyczne wykonanie ustalono
Pytanie 153
Działania aktorów, recytatorów, dyrygentów, instrumentalistów, wokalistów, tancerzy i mimów oraz innych osób w sposób twórczy przyczyniających się do powstania wykonania są:
a) artystycznymi wykonaniami, które są prawami pokrewnymi
Pytanie 154
Jeżeli osoba, do której korespondencja jest skierowana, nie wyraziła innej woli, rozpowszechnianie korespondencji, w okresie dwudziestu lat od jej śmierci, wymaga zezwolenia:
c) małżonka, a w jego braku kolejno zstępnych, rodziców lub rodzeństwa
Pytanie 155
Rozpowszechnianie wizerunku osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecznych, zawodowych oraz osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza:
a) nie wymaga zezwolenia
Pytanie 156
Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie:
b) nie jest wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie
Pytanie 157
Sąd może orzec przepadek przedmiotów służących do bezprawnego wytworzenia egzemplarzy utworów lub przedmiotów, przy których użyciu dokonano naruszenia na rzecz Skarbu Państwa lub przyznanie ich:
a) poszkodowanemu, na poczet należnego odszkodowania