Nauka

Biznes i zarządzanie Dział 1

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 9
Wybierz zasady skutecznej komunikacji
Aktywne słuchanie
Okazywanie empatii
Okazywanie rozmówcy szacunku
Używanie dwuznaczności w wypowiedzi
Przerywanie wypowiedzi rozmówcy
Uwzględnianie trudności w komunikacji z drugą osobą
Skupienie uwagi na rozmówcy
Przekazywanie niespójnych komunikatów w komunikacji werbalnej i niewerbalnej
Eliminowanie nagłych barier komunikacyjnych
Dobranie języka przekazu, tak aby był on zrozumiały dla odbiorcy
Pytanie 10
Połącz terminy z ich wyjaśnieniami
Wywieranie wpływu
oddziaływanie danej osoby lub grupy osób na innych w celu zmiany ich zachowania, uczuć lub opinii
Perswazja
przekonywanie kogoś za pomocą odpowiednio dobranych argumentów do świadomego wykonania jakiejś czynności, uwierzenia w coś lub zaakceptowania czyichś poglądów
Manipulacja
wpływanie na poglądy, postawy, zachowania lub emocje danej osoby bez jej wiedzy i woli, w celu osiągnięcia własnych korzyści
Pytanie 11
Połącz reguły wywierania wpływu na ludzi z ich działaniem
Reguła zaangażowania i konsekwencji
Zakłada, że jesteśmy konsekwentni w realizacji zadań, w które się zaangażowaliśmy, nawet wtedy, gdy przestaje być to dla nas korzystne. Wynika to z faktu, że nie lubimy przyznawać się do błędu.
Reguła lubienia
Polega na "zaprzyjaźnianiu się" z nami. Dużo chętniej bowiem spełniamy prośby i propozycje od kogoś, kogo znamy i lubimy, kto ma podobne przekonania i wyznaje podobne wartości.
Reguła wzajemności
Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy czujemy, że powinniśmy się komuś należycie zrewanżować za otrzymaną przysługę, prezent lub miły gest.
Reguła niedostępności
Opiera się na wykorzystaniu powszechnego przekonania, że jeżeli coś jest trudno dostępne, to uważamy to za dobro cenniejsze i oryginalniejsze od pozostałych dóbr, ponieważ nie każdy może je mieć.
Reguła społecznego dowodu słuszności
Polega na tym, że ludzie dostosowują swoje zachowanie do danej grupy, gdyż sądzą, że nie może się ona mylić (konformizm poznawczy).
Reguła autorytetu
Opiera się na wykorzystaniu osób uznanych za autorytet (np. ekspertów) do osiągnięcia swojego celu
Pytanie 12
Połącz techniki manipulacji z ich opisami
Przyjmowanie pozy ofiary
Polega na wzbudzaniu litości, aby w ten sposób wymusić określone działanie drugiej osoby.
Manipulowanie własnym wizerunkiem
Polega na wyolbrzymianiu swoich osiągnięć lub utożsamianiu się ze znanymi ludźmi, którzy osiągnęli sukces, w celu stworzenia wrażenia ważności i atrakcyjności swojej osoby.
Ośmieszanie
Polega na koncentrowaniu się w rozmowie na słabościach i błędach innych osób w celu podniesienia własnej pozycji.
Tworzenie sytuacji stresowych
Polega na powodowaniu u drugiej osoby dyskomfortu (stresu) w celu pobudzenia emocjonalnego, zmniejszenia samokontroli i często podjęcia szybkiej, nie do końca przemyślanej decyzji.
Przekazywanie fałszywych bądź zniekształconych informacji
Polega na zafałszowywaniu lub wyolbrzymianiu przekazywanych informacji w celu nakłonienia kogoś do określonego działania.
Fragmentaryczne przedstawienie jakiegoś problemu
Polega na uwypuklaniu tylko tych szczegółów, które są potwierdzeniem swoich argumentów, a pomijaniu ważnych informacji, które im przeczą.
"Stopa w drzwiach" ("Foot in the door" FITD)
Polega na skłonieniu kogoś do spełniania najpierw małej prośby, a następnie większej, trudniejszej do wykonania.
Przejdź na Memorizer+
W trybie nauki zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp