Nauka

Międzynarodowe badania marketingowe

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 49
Czynniki wpływające na popyt na surowce to:
Wydarzenia polityczne
Zmiany technologiczne
Środki polityki gospodarczej
Faza koniunktury
Pytanie 50
Wielkość rynku pralek powinna być ustalana na podstawie:
Liczby gospodarstw domowych
Liczby producentów pralek
Wielkości populacji danego kraju
Stopniu rozwoju branży AGD
Pytanie 51
Popyt efektywny to popyt określany przez:
Potrzeby możliwe do zaspokojenia przy danym poziomie podaży krajowej
Potrzeby ujawnione na rynku i mająca pokrycia funduszu nabywczym przy uwzględnieniu istniejącego poziomu cen towarów i usług
Potrzeby ujawnione na rynku
Potrzeby poparte odpowiednim funduszem nabywczym
Pytanie 52
Wzór Q = N x S (N — Populacja, S — wskaźnik spożycia na 1 mieszkańca) najlepiej wyraża pojemność rynku na:
Towary, których spożycie jest zróżnicowane ze względu na wiek, płeć itp.
Usługi
Towary służące do zaspokajania potrzeb określonej grupy konsumentów, np. studentów lub dzieci
Artykuły powszechnego spożycia
Pytanie 53
Jeśli dynamika całego rynku wynosi 10%, a dynamika rozwoju sprzedaży firmy osiąga 9%, to wskaźnik względnej dynamiki rynku wynosi:
-1%
20%
-10%
10%
Pytanie 54
Jeżeli na rynku sprzedaż ilościowo rośnie szybciej niż w ujęciu wartościowym może to znaczyć, że:
Przewaga strukturze nabywców klientów uzyskują klienci nastawieni na ekskluzywne produkty z wyższej półki
Producenci w krótkim okresie wysokiego popytu podnoszą ceny
Nastąpiło przesunięcie w strukturze rynku w stronę klientów segmentów ekonomicznych
Dostawcy konkurują przede wszystkim cenami
Pytanie 55
Graficzna prezentacja wyników analizy scenariuszowej pozwala na ustalenie:
W których sferach otoczenia występuje największe szanse, a w których zagrożenia
Jakie są mocne i słabe strony przedsiębiorstwa
żadna odpowiedź nie jest prawidłowa
Która ze sfer otoczenia jest najbardziej burzliwa
Pytanie 56
Które ze stwierdzeń dotycząca analizy rynków zagranicznych metodami portfelowymi jest prawdziwe:
Wśród czynników uzgadnia się czynniki kontrolowane i niekontrolowane przez firmy
Ocena pozycji przedsiębiorstwa na rynku jest dokonywana według dwóch zmiennych/ wymiarów
Przyjęte szczegółowe kryteria mają niejednakowe znaczenie dla oceny
Przyjęte szczegółowe kryteria mają jednakowe znaczenie dla oceny
Pytanie 57
Do kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa sektorze producentów paneli słonecznych można zaliczyć:
trendy proekologiczne
wielkości rynku
relacje ceny do jakości
zastosowane rozwiązania technologiczne
Pytanie 58
W przypadku, gdy Analiza SWOT wykazała, że Firma ma przewagę mocnych stron nad słabymi, ale nie sprzyja jej układ warunków zewnętrznych, rekomendowaną strategią jest:
Strategia konkurencyjna (przeważają słabe strony i szanse) [-/+]
Strategia Konserwatywna (przeważają mocne strony i zagrożenia) [+/-]
Strategia agresywna (przeważają mocne strony i szanse) [+/+]
Strategia defensywna (przeważają słabe strony i zagrożenia) [-/-]