Nauka

Marketing Międzynarodowy

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 25
Co oznacza skrót BERI?
raporty, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
bojkotowanie produktów zagranicznych
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
Pytanie 26
Zadaniem SIM (System Informacji Marketingowej) jest:
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
Tworzenie raportów, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
analizu wpływu krzyżowania się różnych kultur w promocji
Pytanie 27
Jakie są odmiany eksportowych form wejścia na rynki zagraniczne? (wielokrotny wybór)
Komplementarny
Kooperacyjny
Substytucyjny
Pośredni
Bezpośredni
Pytanie 28
T. Levitt jest twórcą jednej z koncepcji marketingu międzynarodowego - jakiej?
Dychotomicznej
Policentrycznej
Sekwencyjnej
Dualnej
Pytanie 29
Najważniejsze cechy licencjonowania jako strategii wejścia na rynki zagraniczne to:
Relatywnie niskie ryzyko i duży zasięg terytorialny
Efekt synergii i wysokie koszty
bardzo wysokie ryzyko i duże możliwości kontroli
budowanie relacji związanych z tzw. marketingiem partnerskim
Pytanie 30
Najważniejsze możliwości kontroli powinny występować w przypadku:
eksportu
joint venture
franchisingu
importu
licencji
Pytanie 31
Efekt CEO oznacza:
bojkotowanie produktów zagranicznych
krzyżowanie się wpływu różnych kultur w promocji
nie ma takiego pojęcia
popieranie wpływu różnych kultur w promocji
Pytanie 32
do zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
Diagram Hofstede
Wskaźnik Buttermilcha
system CIM
Badanie dystansu psychicznego
Pytanie 33
Kluczowym czynnikiem sukcesu strategii BMW na rynku amerykańskim w latach 80-tych XX w. było:
pokonanie konkurentów z Japonii
postawienie na wysoką jakość produktu
zastosowanie nowych lakierów
rozszerzenie segmentu docelowego
Pytanie 34
Zazwyczaj największa niezależność strategiczna występuje w przypadku filii zagranicznej określonej jako:
poddostawca
handlowiec
samotny menadżer
specjalista
replika
Przejdź na Memorizer+
W trybie nauki zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp