Twój wynik: Marketing Międzynarodowy

Analiza

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
Która z wymienionych nazw międzynarodowej orientacji przedsiębiorstwa jest nieprawidłowa?
geocentralistyczna
dualna
policentryczna
Etnocentryczna
Pytanie 2
Analiza BCG umożliwia:
słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa
określenie szans i zagrożeń rynkowych
uzyskanie opinii klientów o naszych produktach
ocenę struktury asortymentowej danej firmy i jej przedsięwzięć rynkowych
Pytanie 3
Termin "masa krytyczna" odnosi się do:
wielkości zasobów finansowych
wielkości zasobów rzeczowych w joint venture
reakcji chemicznej
stanu zasobów rzeczowych w firmie międzynarodowej
Pytanie 4
Nazwa piggyback oznacza:
formę ekspansji zagranicznej
nieetyczną promocję
nie ma takiego terminu
niedozwoloną reklamę
Pytanie 5
Twórcą koncepcji brandingu narodowego jest:
Simon Anholt
Robert Fluder
Marco Simone
Philip Cateora
Pytanie 6
Która z wymienionych form działalności na rynkach zagranicznych wiąże się z największym ryzykiem?
licencja
eksport
Import
franchising
filia zagraniczna
joint venture
Pytanie 7
Syndrom NIH oznacza:
nie ma takiego pojęcia
bojkotowanie produktów zagranicznych
krzyżowanie się wpływu różnych kultur w promocji
popieranie wyrobów krajowych
Pytanie 8
Optymalna charakterystyka zasobów rzeczowych przedsiębiorstwa to:
posiadanie struktury hemogenicznej
mobilność logistyczna
nowoczesność i elastyczność
niezależność i nepotyzm
Pytanie 9
Do optymalizowania zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
mapy percepcji
badanie dystansu psychicznego
diagram Ishikawy
cross promotion
Pytanie 10
Istota planowania marketingu międzynarodowego polega na:
rozpoznaniu przyszłych warunków działania i dostosowaniu do nich firmy
Dostosowaniu się do uwarunkowań międzykulturowych
rozpoznaniu potencjału konkurentów
Pytanie 11
Która ze strategii nie należy do strategii produkt-rynek (macierz Ansoffa)?
Adaptacja rynku
Penetracja rynku
Innowacja produkcyjno-rynkowa
Dyferencjacja
Pytanie 12
Efekt kraju pochodzenia to:
wpływ jaki wizerunek danego kraju ma na ocenę przez konsumentów produktów (marek) pochodzących z tego kraju
obojętność wobec kraju pochodzenia produktu, kierowanie się przy decyzji zakupu tylko jego cechami
zjawisko polegające na preferowaniu zakupu produktów krajowych, oparte na przesłankach moralnych, ekonomicznych lub emocjonalnych
preferowanie produktów zagranicznych kosztem krajowych
Pytanie 13
Do analizy otoczenia międzynarodowego można wykorzystać metodę:
SLEPT
SWAT
SWOT
PESTEL
PRESTCOM
PEST
LINUKS
Pytanie 14
Turbulencje otoczenia międzynarodowego oznaczają:
problemy sektora finansowego
oddziaływanie czynników kulturowych
utrudnienia w realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa
takie pojęcie nie występuje
Pytanie 15
Dylemat etic-emic odnosi się do:
wpływu uwarunkowań kulturowych na badania marketingowe
kwestii etyki w biznesie międzynarodowym
problemów legislacyjnych
analizy uwarunkowań technologicznych
Pytanie 16
Zwolennikami dychotomicznej koncepcji marketingu międzynarodowego są:
Ahonen i Nikunen
Kotler i Levitt
Kotabe i Helsen
Cateora i Hoandler
Pytanie 17
Do podstawowych rodzajów badań marketingowych rynków zagranicznych zaliczamy:
badania marki
badania strukturalne i koniukturalne
badania ankietowe
badania pierwotne i selektywne
Pytanie 18
Mikrosegmentacja dotyczy rynku: (wielokrotny wybór)
regionalnego
lokalnego
sub-globalnego
międzynarodowego
globalnego
Pytanie 19
Optymalna charakterystyka zasobów rzeczowych przedsiębiorstwa to:
nowoczesność i elastyczność
niezależność i samowystarczalność
posiadanie struktury homologicznej
mobilność logistyczna
Pytanie 20
Wymiary marketingu partnerskiego wg. C Groonroos'a: (wielokrotny wybór)
taktyczny
funkcjonalny
strukturalny
strategiczny
Pytanie 21
Na czym polega teoria "czarnych łabędzi"?
pojawienie się nowych zjawisk, które wywołują ogromny wpływ na otoczenie
różnice w podejściu do uwarunkowań kulturowych w badaniach marketingowych
segmentacja rynków
dostosowanie firmy do przyszłych warunków rynkowych
Pytanie 22
Jakie są trzy podstawowe zasady koncepcji marketungowej? (chronologicznie)
Pytanie 23
Jakie są poziomy strategii w przedsiębiorstwie? (chronologicznie)
Pytanie 24
Jakie są narzędzia marketingowe służące do implementacji strategii?
Pytanie 25
Co oznacza skrót BERI?
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
bojkotowanie produktów zagranicznych
raporty, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
Pytanie 26
Zadaniem SIM (System Informacji Marketingowej) jest:
analizu wpływu krzyżowania się różnych kultur w promocji
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
Tworzenie raportów, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
Pytanie 27
Jakie są odmiany eksportowych form wejścia na rynki zagraniczne? (wielokrotny wybór)
Pośredni
Komplementarny
Bezpośredni
Substytucyjny
Kooperacyjny
Pytanie 28
T. Levitt jest twórcą jednej z koncepcji marketingu międzynarodowego - jakiej?
Policentrycznej
Dychotomicznej
Dualnej
Sekwencyjnej
Pytanie 29
Najważniejsze cechy licencjonowania jako strategii wejścia na rynki zagraniczne to:
Relatywnie niskie ryzyko i duży zasięg terytorialny
budowanie relacji związanych z tzw. marketingiem partnerskim
Efekt synergii i wysokie koszty
bardzo wysokie ryzyko i duże możliwości kontroli
Pytanie 30
Najważniejsze możliwości kontroli powinny występować w przypadku:
licencji
franchisingu
joint venture
importu
eksportu
Pytanie 31
Efekt CEO oznacza:
nie ma takiego pojęcia
popieranie wpływu różnych kultur w promocji
bojkotowanie produktów zagranicznych
krzyżowanie się wpływu różnych kultur w promocji
Pytanie 32
do zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
system CIM
Badanie dystansu psychicznego
Diagram Hofstede
Wskaźnik Buttermilcha
Pytanie 33
Kluczowym czynnikiem sukcesu strategii BMW na rynku amerykańskim w latach 80-tych XX w. było:
postawienie na wysoką jakość produktu
pokonanie konkurentów z Japonii
rozszerzenie segmentu docelowego
zastosowanie nowych lakierów
Pytanie 34
Zazwyczaj największa niezależność strategiczna występuje w przypadku filii zagranicznej określonej jako:
samotny menadżer
poddostawca
handlowiec
replika
specjalista