Test w formie fiszek Materiały dla studentów z zakresu psychologii reklamy. Test wiedzy.
Ilość pytań: 29
Rozwiązywany: 5082 razy
Stopień zaangażowania w zakup i rodzaj motywacji zakupu danego produktu,to podstawowe czynniki brane pod uwagę w przypadku następującego modelu
FCB
DAGMAR
ELM
AIDA
FCB
Zachęcenie do zakupu produktu przez bohatera to następująca technika prezentacji
styl życia
rekomendacja
demonstracja
scenka rodzajowa
rekomendacja
Uwaga to :
środek perswazji podkreślający przejście z jednego ujęcia w drugie
sposób wypunktowania bądź podkreśłenia danej czynnośći w reklamie
ukierunkowanie narządów zmysłow w ściśle określonym kierunku i selekcja informacji
sposób tworzenia nastroju w reklamie
ukierunkowanie narządów zmysłow w ściśle określonym kierunku i selekcja informacji
Efekt reklamowy,który służy zwiększeniu szansy na zapiętanie przesłania reklamowego to :
efekt świeżości
efekt zwiększonej ekspozycji
efekt pierszeństwa
efekt pasikonika
efekt zwiększonej ekspozycji
Które z poniższych stwierdzeń nie jest przejawem stereotypu
stworzone dla dynamicznych brunetek
mama zawsze w niedzielę piecze ciasto
hiszpański temperament nowego modelu samochodu
niemiecka precyzja wykonania
mama zawsze w niedzielę piecze ciasto
Umiejętność czy sposób oddziaływania nadawcy na postawy lub zachowania odbiorcy to "
technika manipulacji
technika dystrakcji
technika perswazji
technika nadawania
technika perswazji
W Polsce obowiązuje :
całkowity zakaz reklamy piwa w internecie
możliwość reklamy piwa w telewizji po 19:00
nieograniczona możliwość reklamy piwa w prasie,telewizji,radiu i internecie
możliwość reklamy piwa z pewnymi ograniczeniami
możliwość reklamy piwa w telewizji po 19:00
Proces tworzenia obrazowej reprezentacji kilku cech bodźca
percepcja
wrażenie
selekcja
spostrzeganie
spostrzeganie
Reklama tworząca nawyk zgodnie z modelem FCB dotyczy takich produktów jak
biżuteri,kosmetyków,modnej odzieży
artykułów żywnościowych,benzyny
samochodów,domów,usług finansowych
papierosów,słodyczy, napojów chłodzących
artykułów żywnościowych,benzyny
Jednostronne ,upraszczające wyobrażenie o jakiejś zbiorowości to
tożsamość grupowa
typ idealny
stereotyp
ideologia
stereotyp
Przypisywanie identycznych cech wszystkim osobom należącym do danej grupy bez uwzglenienia istniejących rzeczywistych różnic między członkami tej grupy
uprzedzenie
atrybucja
dyskryminacja
stereotyp
stereotyp
Trwała ocena,pozytywna lub negatywna wobec różnego rodzaju obiektów to
perswazja
postawa
przekonania
opinia
postawa
Efekt który służy do zwiększenia szansy na zwrócenie uwagi to
efekt zwiększonej ekspozycji
efekt pierszeństwa
efekt autoryteu
efekt halo
efekt zwiększonej ekspozycji
Reguła,która określa ustawienie S w nagłówkach w prasowym komunikacie reklamowym
reguła równowagi
reguła rzutu okiem
reguła czytania od lewej do prawej
reguła czytania w lini prostej
reguła rzutu okiem
Zjawisko polegające na przeniesieniu emocji z jednego elementu przekazu na inne znajdujące się w tym przekazie reklamowym to inaczej
efekt pierszeństwa
efekt autorytetu
efekt lustra
efekt halo
efekt halo
Zwrócenie uwagi,zainteresowania,wzbudzenie pożądania,pobudzenia do działania to podstawowe etapy modelu
AIDA
DIPADA
DAGMAR
FCB
AIDA
Presupozycja to
stworzenie pozorów naukowości
zastosowanie struktury językowej uniemożliwiającej negację
zadanie pytania w którym jest juz odpowiedź
zdanie pozornie prawdziwe
zdanie pozornie prawdziwe
Efekt świeżości w reklamie
odbiorca musi mieć świeży umysł
najbardziej skuteczna jest reklama,która na świeżo trafia do odbiorcy
informacje znajdujące się na początku reklamy zwracają uwagę odbiorcy
informacje znajdujące się na końcu reklamy zostają najlepiej zapamiętane
informacje znajdujące się na początku reklamy zwracają uwagę odbiorcy
Zgodnie z modelem ELM centralna strategia perswazji