Test w formie fiszek Materiały dla studentów z zakresu psychologii reklamy. Test wiedzy.
Ilość pytań: 29
Rozwiązywany: 5113 razy
Stopień zaangażowania w zakup i rodzaj motywacji zakupu danego produktu,to podstawowe czynniki brane pod uwagę w przypadku następującego modelu
FCB
ELM
DAGMAR
AIDA
FCB
Zachęcenie do zakupu produktu przez bohatera to następująca technika prezentacji
scenka rodzajowa
styl życia
demonstracja
rekomendacja
rekomendacja
Uwaga to :
sposób tworzenia nastroju w reklamie
ukierunkowanie narządów zmysłow w ściśle określonym kierunku i selekcja informacji
sposób wypunktowania bądź podkreśłenia danej czynnośći w reklamie
środek perswazji podkreślający przejście z jednego ujęcia w drugie
ukierunkowanie narządów zmysłow w ściśle określonym kierunku i selekcja informacji
Efekt reklamowy,który służy zwiększeniu szansy na zapiętanie przesłania reklamowego to :
efekt świeżości
efekt pierszeństwa
efekt pasikonika
efekt zwiększonej ekspozycji
efekt zwiększonej ekspozycji
Które z poniższych stwierdzeń nie jest przejawem stereotypu
mama zawsze w niedzielę piecze ciasto
niemiecka precyzja wykonania
stworzone dla dynamicznych brunetek
hiszpański temperament nowego modelu samochodu
mama zawsze w niedzielę piecze ciasto
Umiejętność czy sposób oddziaływania nadawcy na postawy lub zachowania odbiorcy to "
technika manipulacji
technika dystrakcji
technika nadawania
technika perswazji
technika perswazji
W Polsce obowiązuje :
nieograniczona możliwość reklamy piwa w prasie,telewizji,radiu i internecie
całkowity zakaz reklamy piwa w internecie
możliwość reklamy piwa w telewizji po 19:00
możliwość reklamy piwa z pewnymi ograniczeniami
możliwość reklamy piwa w telewizji po 19:00
Proces tworzenia obrazowej reprezentacji kilku cech bodźca
wrażenie
selekcja
spostrzeganie
percepcja
spostrzeganie
Reklama tworząca nawyk zgodnie z modelem FCB dotyczy takich produktów jak
artykułów żywnościowych,benzyny
biżuteri,kosmetyków,modnej odzieży
papierosów,słodyczy, napojów chłodzących
samochodów,domów,usług finansowych
artykułów żywnościowych,benzyny
Jednostronne ,upraszczające wyobrażenie o jakiejś zbiorowości to
ideologia
stereotyp
typ idealny
tożsamość grupowa
stereotyp
Przypisywanie identycznych cech wszystkim osobom należącym do danej grupy bez uwzglenienia istniejących rzeczywistych różnic między członkami tej grupy
uprzedzenie
stereotyp
atrybucja
dyskryminacja
stereotyp
Trwała ocena,pozytywna lub negatywna wobec różnego rodzaju obiektów to
przekonania
perswazja
opinia
postawa
postawa
Efekt który służy do zwiększenia szansy na zwrócenie uwagi to
efekt autoryteu
efekt zwiększonej ekspozycji
efekt halo
efekt pierszeństwa
efekt zwiększonej ekspozycji
Reguła,która określa ustawienie S w nagłówkach w prasowym komunikacie reklamowym
reguła czytania od lewej do prawej
reguła równowagi
reguła rzutu okiem
reguła czytania w lini prostej
reguła rzutu okiem
Zjawisko polegające na przeniesieniu emocji z jednego elementu przekazu na inne znajdujące się w tym przekazie reklamowym to inaczej
efekt lustra
efekt autorytetu
efekt pierszeństwa
efekt halo
efekt halo
Zwrócenie uwagi,zainteresowania,wzbudzenie pożądania,pobudzenia do działania to podstawowe etapy modelu
AIDA
FCB
DAGMAR
DIPADA
AIDA
Presupozycja to
stworzenie pozorów naukowości
zdanie pozornie prawdziwe
zadanie pytania w którym jest juz odpowiedź
zastosowanie struktury językowej uniemożliwiającej negację
zdanie pozornie prawdziwe
Efekt świeżości w reklamie
odbiorca musi mieć świeży umysł
informacje znajdujące się na końcu reklamy zostają najlepiej zapamiętane
najbardziej skuteczna jest reklama,która na świeżo trafia do odbiorcy
informacje znajdujące się na początku reklamy zwracają uwagę odbiorcy
informacje znajdujące się na początku reklamy zwracają uwagę odbiorcy
Zgodnie z modelem ELM centralna strategia perswazji