Fiszki

Biznes i zarządzanie Dział 1

Test w formie fiszek Test na podstawie "Krok w biznes i zarządzanie 1" wydawnictwa Nowa Era Zakres podstawowy
Ilość pytań: 12 Rozwiązywany: 5008 razy
Wypisz główne cechy osoby przedsiębiorczej. Pisz z MAŁEJ litery i używaj polskich znaków
proaktywność
asertywność
odwaga
pewność siebie
Wypisz kluczowe kompetencje w europejskich systemach edukacji. Pisz z MAŁEJ litery i używaj polskich znaków. Poprawne odpowiedzi są identyczne z tymi z podręcznika.
w zakresie rozumienia i tworzenia informacji
w zakresie przedsiębiorczości
matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii oraz inżynierii
obywatelskie
w zakresie wielojęzyczności
cyfrowe
w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się
Wybierz elementy kompetencji w zakresie przedsiębiorczości
ekspresja kulturalna
umiejętności
wiedza
wielojęzykowość
postawy
niezależność
umiejętności
wiedza
postawy
Wypisz elementy kompetencji w zakresie przedsiębiorczości
wiedza ekonomiczna
umiejętności podejmowania świadomych decyzji i radzenie sobie z trudnościami
postawy wykazywanie inicjatywy
Ułóż w kolejności chronologicznej plan rozwoju kompetencji przedsiębiorczych
Ułóż plan działania
Zacznij konsekwentnie realizować plan
Sprawdzaj stopień realizacji planu
Określ stan początkowy i wyznacz cele rozwoju
1
Określ stan początkowy i wyznacz cele rozwoju
2
Ułóż plan działania
3
Zacznij konsekwentnie realizować plan
4
Sprawdzaj stopień realizacji planu
Połącz w pary rodzaje komunikacji z ich wyjaśnieniami
Komunikacja społeczna
Komunikacja interpersonalna
Proces wymiany zakodowanych komunikatów (informacji) między osobami, grupami lub organizacjami
Proces wymiany komunikatów między co najmniej dwiema osobami
Komunikacja społeczna
Proces wymiany zakodowanych komunikatów (informacji) między osobami, grupami lub organizacjami
Komunikacja interpersonalna
Proces wymiany komunikatów między co najmniej dwiema osobami
Ułóż chronologicznie przebieg komunikacji interpersonalnej
Nadany komunikat przechodzi wybranym kanałem (np. wypowiedzenie ustne, wysłanie SMS) do odbiorcy
Odbiorca przekazuje informację zwrotną (sprężenie zwrotne; nie jest obowiązkowe)
Odbiorca odczytuje komunikat
Nadawca formułuje i nadaje komunikat
Nadawca wybiera formę przekazu
Odbiorca interpretuje komunikat
1
Nadawca wybiera formę przekazu
2
Nadawca formułuje i nadaje komunikat
3
Nadany komunikat przechodzi wybranym kanałem (np. wypowiedzenie ustne, wysłanie SMS) do odbiorcy
4
Odbiorca odczytuje komunikat
5
Odbiorca interpretuje komunikat
6
Odbiorca przekazuje informację zwrotną (sprężenie zwrotne; nie jest obowiązkowe)
Wypisz cztery sposoby komunikacji niewerbalnej. Pisz z MAŁEJ litery i używaj polskich znaków
gesty
dystans przestrzenny
mimika
dotyk
Wybierz zasady skutecznej komunikacji
Okazywanie rozmówcy szacunku
Okazywanie empatii
Uwzględnianie trudności w komunikacji z drugą osobą
Aktywne słuchanie
Używanie dwuznaczności w wypowiedzi
Skupienie uwagi na rozmówcy
Eliminowanie nagłych barier komunikacyjnych
Przekazywanie niespójnych komunikatów w komunikacji werbalnej i niewerbalnej
Dobranie języka przekazu, tak aby był on zrozumiały dla odbiorcy
Przerywanie wypowiedzi rozmówcy
Okazywanie rozmówcy szacunku
Okazywanie empatii
Uwzględnianie trudności w komunikacji z drugą osobą
Aktywne słuchanie
Skupienie uwagi na rozmówcy
Eliminowanie nagłych barier komunikacyjnych
Dobranie języka przekazu, tak aby był on zrozumiały dla odbiorcy
Połącz terminy z ich wyjaśnieniami
Wywieranie wpływu
Perswazja
Manipulacja
oddziaływanie danej osoby lub grupy osób na innych w celu zmiany ich zachowania, uczuć lub opinii
przekonywanie kogoś za pomocą odpowiednio dobranych argumentów do świadomego wykonania jakiejś czynności, uwierzenia w coś lub zaakceptowania czyichś poglądów
wpływanie na poglądy, postawy, zachowania lub emocje danej osoby bez jej wiedzy i woli, w celu osiągnięcia własnych korzyści
Wywieranie wpływu
oddziaływanie danej osoby lub grupy osób na innych w celu zmiany ich zachowania, uczuć lub opinii
Perswazja
przekonywanie kogoś za pomocą odpowiednio dobranych argumentów do świadomego wykonania jakiejś czynności, uwierzenia w coś lub zaakceptowania czyichś poglądów
Manipulacja
wpływanie na poglądy, postawy, zachowania lub emocje danej osoby bez jej wiedzy i woli, w celu osiągnięcia własnych korzyści
Połącz reguły wywierania wpływu na ludzi z ich działaniem
Reguła zaangażowania i konsekwencji
Reguła społecznego dowodu słuszności
Reguła autorytetu
Reguła lubienia
Reguła niedostępności
Reguła wzajemności
Zakłada, że jesteśmy konsekwentni w realizacji zadań, w które się zaangażowaliśmy, nawet wtedy, gdy przestaje być to dla nas korzystne. Wynika to z faktu, że nie lubimy przyznawać się do błędu.
Polega na tym, że ludzie dostosowują swoje zachowanie do danej grupy, gdyż sądzą, że nie może się ona mylić (konformizm poznawczy).
Opiera się na wykorzystaniu osób uznanych za autorytet (np. ekspertów) do osiągnięcia swojego celu
Polega na "zaprzyjaźnianiu się" z nami. Dużo chętniej bowiem spełniamy prośby i propozycje od kogoś, kogo znamy i lubimy, kto ma podobne przekonania i wyznaje podobne wartości.
Opiera się na wykorzystaniu powszechnego przekonania, że jeżeli coś jest trudno dostępne, to uważamy to za dobro cenniejsze i oryginalniejsze od pozostałych dóbr, ponieważ nie każdy może je mieć.
Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy czujemy, że powinniśmy się komuś należycie zrewanżować za otrzymaną przysługę, prezent lub miły gest.
Reguła zaangażowania i konsekwencji
Zakłada, że jesteśmy konsekwentni w realizacji zadań, w które się zaangażowaliśmy, nawet wtedy, gdy przestaje być to dla nas korzystne. Wynika to z faktu, że nie lubimy przyznawać się do błędu.
Reguła społecznego dowodu słuszności
Polega na tym, że ludzie dostosowują swoje zachowanie do danej grupy, gdyż sądzą, że nie może się ona mylić (konformizm poznawczy).
Reguła autorytetu
Opiera się na wykorzystaniu osób uznanych za autorytet (np. ekspertów) do osiągnięcia swojego celu
Reguła lubienia
Polega na "zaprzyjaźnianiu się" z nami. Dużo chętniej bowiem spełniamy prośby i propozycje od kogoś, kogo znamy i lubimy, kto ma podobne przekonania i wyznaje podobne wartości.
Reguła niedostępności
Opiera się na wykorzystaniu powszechnego przekonania, że jeżeli coś jest trudno dostępne, to uważamy to za dobro cenniejsze i oryginalniejsze od pozostałych dóbr, ponieważ nie każdy może je mieć.
Reguła wzajemności
Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy czujemy, że powinniśmy się komuś należycie zrewanżować za otrzymaną przysługę, prezent lub miły gest.
Połącz techniki manipulacji z ich opisami
"Stopa w drzwiach" ("Foot in the door" FITD)
Przekazywanie fałszywych bądź zniekształconych informacji
Ośmieszanie
Przyjmowanie pozy ofiary
Fragmentaryczne przedstawienie jakiegoś problemu
Tworzenie sytuacji stresowych
Manipulowanie własnym wizerunkiem
Polega na skłonieniu kogoś do spełniania najpierw małej prośby, a następnie większej, trudniejszej do wykonania.
Polega na zafałszowywaniu lub wyolbrzymianiu przekazywanych informacji w celu nakłonienia kogoś do określonego działania.
Polega na koncentrowaniu się w rozmowie na słabościach i błędach innych osób w celu podniesienia własnej pozycji.
Polega na wzbudzaniu litości, aby w ten sposób wymusić określone działanie drugiej osoby.
Polega na uwypuklaniu tylko tych szczegółów, które są potwierdzeniem swoich argumentów, a pomijaniu ważnych informacji, które im przeczą.
Polega na powodowaniu u drugiej osoby dyskomfortu (stresu) w celu pobudzenia emocjonalnego, zmniejszenia samokontroli i często podjęcia szybkiej, nie do końca przemyślanej decyzji.
Polega na wyolbrzymianiu swoich osiągnięć lub utożsamianiu się ze znanymi ludźmi, którzy osiągnęli sukces, w celu stworzenia wrażenia ważności i atrakcyjności swojej osoby.
"Stopa w drzwiach" ("Foot in the door" FITD)
Polega na skłonieniu kogoś do spełniania najpierw małej prośby, a następnie większej, trudniejszej do wykonania.
Przekazywanie fałszywych bądź zniekształconych informacji
Polega na zafałszowywaniu lub wyolbrzymianiu przekazywanych informacji w celu nakłonienia kogoś do określonego działania.
Ośmieszanie
Polega na koncentrowaniu się w rozmowie na słabościach i błędach innych osób w celu podniesienia własnej pozycji.
Przyjmowanie pozy ofiary
Polega na wzbudzaniu litości, aby w ten sposób wymusić określone działanie drugiej osoby.
Fragmentaryczne przedstawienie jakiegoś problemu
Polega na uwypuklaniu tylko tych szczegółów, które są potwierdzeniem swoich argumentów, a pomijaniu ważnych informacji, które im przeczą.
Tworzenie sytuacji stresowych
Polega na powodowaniu u drugiej osoby dyskomfortu (stresu) w celu pobudzenia emocjonalnego, zmniejszenia samokontroli i często podjęcia szybkiej, nie do końca przemyślanej decyzji.
Manipulowanie własnym wizerunkiem
Polega na wyolbrzymianiu swoich osiągnięć lub utożsamianiu się ze znanymi ludźmi, którzy osiągnęli sukces, w celu stworzenia wrażenia ważności i atrakcyjności swojej osoby.