Który czynnik wpływa na decyzje, dotyczące wielkości budżetu promocyjnego? (s.325)
a) cykl życia produktu
d) wszystkie odpowiedzi są poprawne
b) wielkość zysku, jaki przedsiębiorstwo zamierza zdobyć
c) koszty wykorzystania poszczególnych instrumentów promotion – mix
d) wszystkie odpowiedzi są poprawne
Skuteczność promocji oznacza: (s. 339)
a) liczbę reklam wyemitowanych w mediach w określonym czasie
b) sposób komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem, który przyczynia się do osiągnięcia celów określonych we wstępnym etapie kształtowania programu promocyjnego
d) częstotliwość publikowania postów w mediach społecznościowych
c) całkowitą kwotę wydaną na działania promocyjne w danym okresie
b) sposób komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem, który przyczynia się do osiągnięcia celów określonych we wstępnym etapie kształtowania programu promocyjnego
Pomiarem efektów jakościowych promocji w sferze poznawczej jest: (s.344)
d) stopień lojalności wobec marki
c) budowa nowego wizerunku firmy
a) zwiększenie stopnia znajomości marki (poprawna odpowiedź)
b) zamiar zakupu promowanego produktu
a) zwiększenie stopnia znajomości marki (poprawna odpowiedź)
Podejście ex post: (s.345)
d) stosowane jest wyłącznie w fazie planowania strategii marketingowej
c) wykorzystywane jest do pomiaru rzeczywistych efektów kampanii promocyjnej
b) obejmuje wyłącznie analizę kosztów kampanii bez uwzględniania jej wyników
a) polega na prognozowaniu skuteczności kampanii przed jej rozpoczęciem
c) wykorzystywane jest do pomiaru rzeczywistych efektów kampanii promocyjnej
Jakie cele promocji mają charakter długookresowy i są realizowane w perspektywie 4-7
lat? (str. 314)
a) Cele taktyczne
c) Cele strategiczne
d) Cele krótkookresowe
b) Cele operacyjne
c) Cele strategiczne
Który z wymienionych elementów NIE JEST podstawowym elementem identyfikacji
wizualnej? (s. 307)
c. konstanse promocyjne (np. kompozycja reklamy)
b. logo
a. nazwa firmy
d. misja przedsiębiorstwa
d. misja przedsiębiorstwa
W jakich płaszczyznach można postrzegać cele promocji? (s. 312)
a. ekonomicznej i psychograficznej
d. logistycznej i technologicznej
b. operacyjnej
c. prawnej i ekonomicznej
a. ekonomicznej i psychograficznej
Podstawę tożsamości i wizerunku stanowi(ą): (odpowiedź str. 303)