Fiszki

Komunikacja marketingowa abcd

Test w formie fiszek abcd
Ilość pytań: 88 Rozwiązywany: 184 razy
Cele promocji można rozpatrywać na płaszczyźnie:
A. ekonomicznej.
B. psychograficznej.
C. Odpowiedzi a i b są poprawne.
D. Odpowiedzi a i b są niepoprawne.
C. Odpowiedzi a i b są poprawne.
Jakie dwie funkcje pełni misja przedsiębiorstwa? (s.303)
B) Informacyjną i zadaniową
A) Motywacyjną i strategiczną
D) Reklamową i organizacyjną
C) Operacyjną i finansową
B) Informacyjną i zadaniową
Które z poniższych ustaleń NIE należy do podstawowych decyzji nadawcy w procesie komunikacji z rynkiem? (s.311)
B) Określenie docelowego audytorium przekazu
A) Sformułowanie celów promocji
D) Ustalenie budżetu promocyjnego
C) Zarządzanie łańcuchem dostaw
C) Zarządzanie łańcuchem dostaw
Agencja reklamy, która szczególnie specjalizuje się w pośrednictwie przy wynajmowaniu dla zleceniodawców określonych specjalistów i usług z branży reklamy to: (strona 353-354)
d) Agencja "domowa" (in-house)
c) Agencja kreatywny butik
a) Agencja full service
b) Agencja a la carte
b) Agencja a la carte
Podstawowe modele przy metodach teoretycznych finansowania komunikacji opisują tworzenie budżetu w jakich sytuacjach w zakresie struktury rynku?: (strona 326)
b) konkurencji doskonałej i oligopolu
c) monopolu i monopsonu
a) oligopolu i monopsonu
d) konkurencji doskonałej i monopolu (prawidłowa odpowiedź)
d) konkurencji doskonałej i monopolu (prawidłowa odpowiedź)
W ocenie efektów reklamy dominuje? (str.338)
D. nurt religijny
C. nurt preferencyjny
B. nurt komunikacyjny
A. nurt ekonomiczny
B. nurt komunikacyjny
Prakseologiczną miarą stopnia osiągnięcia zmierzonego celu jest? (str.339)
C. Skuteczność
D. Poziom zwrotu
B. Cena
A. Precyzja
C. Skuteczność
Z czym wiąże się efektywność promocji? (str.343)
B. Budżet promocyjny
C. Grupa docelowa promocji
D. Zaangażowanie grupy docelowe
A. Sposób alokacji budżetu promocyjnego
A. Sposób alokacji budżetu promocyjnego
Na czym powinna być oparta promocja w niszy (s. 321)
A) Głęboka specjalizacja i niezwykła oryginalność
C) Wysoka jakość produktu
D) Niska jakość produktu
B) Niska specjalizacja i brak oryginalności
A) Głęboka specjalizacja i niezwykła oryginalność
Który czynnik można zaliczyć do uwarunkowań zewnętrznych komunikacji marketingowej? (s. 337
b) Kształt produktu
c) Wysokość podatku dochodowego
d) Budżet domowy nabywcy
a) Warunki atmosferyczne
b) Kształt produktu
Co może być efektem nieudanej kampanii promocyjnej? (s. 339)
c) "przejście" konsumentów do konkurencji
a) wzrost sprzedaży
d) zwiększenie współpracy z konkurencją
b) wzrost zaufania klientów
c) "przejście" konsumentów do konkurencji
Jakie obszary zagadnień obejmują decyzje przedsiębiorstwa związane z oceną efektów promocji? str.338
C. Pole recepcji, przedmiot oceny, metody oceny, uwarunkowania
B. Pole recepcji, przedmiot oceny, analiza procesów, uwarunkowania.
D. Wszystkie odpowiedzi są błędne
A. Metody recepcji, uwarunkowania metod, metodyka postępowania
C. Pole recepcji, przedmiot oceny, metody oceny, uwarunkowania
Własny obraz, jaki przedsiębiorstwo zamierza przekazać na rynek, do otoczenia społecznoekonomicznego w procesie komunikacji, to: (strona 302)
c) Misja przedsiębiorstwa
d) Wizja przedsiębiorstwa
b) Image przedsiębiorstwa
a) Tożsamość przedsiębiorstwa
a) Tożsamość przedsiębiorstwa
Cele promocji w wymiarze pierwszym można rozpatrywać na płaszczyznach: (strona 312)
d) Operacyjnej i psychograficznej
a) Ekonomicznej i taktycznej
b) Strategicznej i psychograficznej
c) Ekonomicznej i psychograficznej
c) Ekonomicznej i psychograficznej
Podejście ex ante: (strona 345)
c) Opiera się na badaniach jakościowych na dużej próbie.
d) Opiera się na badaniach na kilku rynkach próbnych, na których bada się potencjalne efekty promocji.
a) Jest wstępną oceną atrakcyjności, poprawności i skuteczności projektowanych działań promocyjnych
b) Wykorzystuje się do pomiaru rzeczywistych efektów kampanii.
a) Jest wstępną oceną atrakcyjności, poprawności i skuteczności projektowanych działań promocyjnych
Na kształtowanie misji wywiera wpływ wiele elementów, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Najważniejsze z nich to: (strona 304)
c) losowe wydarzenia na rynku, indywidualne przekonania zatrudnionych, zasoby firmy, subiektywne emocje właścicieli
a) indywidualne decyzje pracowników, trendy w mediach społecznościowych, kompetencje menedżerów, opinie i doświadczenia klientów
b) zamierzenia i oczekiwania właścicieli, kompetencje kadry menedżerskiej (np. kreatywność, skłonność do ryzyka), zasoby firmy, historia firmy
d) preferencje konsumentów, kreatywność i spontaniczne pomysły zespołu, historia firmy, zmiany strategii konkurencji
b) zamierzenia i oczekiwania właścicieli, kompetencje kadry menedżerskiej (np. kreatywność, skłonność do ryzyka), zasoby firmy, historia firmy
Misja organizacji obejmuje 4 wymiary. NIE należy do nich wymiar: (strona 304)
c) szczegółowej strategii marketingowej i operacyjnej (konkretnych działań promocyjnych, procedur operacyjnych oraz planów sprzedaży)
b) podstawowych wartości funkcjonowania (zasady, przesłanki decyzji i styl kierowania, stosunek do prawa i etyki biznesu)
a) tożsamości i filozofii organizacji (czym przedsiębiorstwo zamierza być)
d) kluczowych czynników sukcesu
c) szczegółowej strategii marketingowej i operacyjnej (konkretnych działań promocyjnych, procedur operacyjnych oraz planów sprzedaży)
Cele psychograficzne promocji obejmują szeroki zakres zadań systemu komunikacji związanych z: (strona 313)
b) przedsiębiorstwem
a) nabywcą (konsumentem)
d) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
c) produktem
d) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
Decyzje dotyczące wielkości budżetu promocyjnego są uwarunkowane przez: (s. 325)
b) Cykl życia produktu na rynku
a) Koszty wykorzystania poszczególnych instrumentów promotion-mix
d) Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
c) Wielkość sprzedaży i/lub zysku, jaki przedsiębiorstwo zamierza osiągnąć
d) Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
Pion kreatywny agencji: (s. 359)
d) Ma za zadanie zapewnić ścisłą koordynację między departamentami funkcjonującymi w strukturze organizacyjnej agencji
a) Prowadzi badania rynkowe i marketingowe
c) Koordynuje pracę wszystkich komórek agencji uczestniczących w wykonaniu zlecenia
b) Ma za zadanie przełożenie w sposób twórczy i oryginalny ustaleń i założeń w określone kody: hasła, slogany, teksty, zdjęcia
b) Ma za zadanie przełożenie w sposób twórczy i oryginalny ustaleń i założeń w określone kody: hasła, slogany, teksty, zdjęcia

Powiązane tematy

Inne tryby