Fiszki

AUDYT 2 - Badania sprawozdania

Test w formie fiszek AUDYT 2
Ilość pytań: 34 Rozwiązywany: 270 razy
W jakim czasie firma audytorska musi przekazać wymagane informacje Agencji podczas badania ustawowego jednostki zainteresowania publicznego?
W ciągu 14 dni od zakończenia badania.
Na koniec miesiąca, w którym przeprowadzono badanie.
W ciągu 7 dni od zakończenia badania.
Niezwłocznie.
adne z powyższych.
Niezwłocznie.
Jakie informacje musi przekazać firma audytorska Agencji podczas przeprowadzania badania ustawowego jednostki zainteresowania publicznego?
Wyniki finansowe badanej jednostki.
Szczegóły umowy z badaną jednostką.
Wszystkie powyższe.
Raporty wewnętrzne z poprzednich audytów.
Żadne z powyższych.
Informacje, o których mowa w art. 12 ust. 1 akapit pierwszy lit. c rozporządzenia nr 537/2014.
Informacje, o których mowa w art. 12 ust. 1 akapit pierwszy lit. c rozporządzenia nr 537/2014.
Kiedy firma audytorska jest zobowiązana przekazać informacje Agencji podczas przeprowadzania badania ustawowego jednostki zainteresowania publicznego?
W ciągu 30 dni od zakończenia badania ustawowego.
Niezwłocznie po przeprowadzeniu badania ustawowego.
Żadne z powyższych.
Na koniec roku obrotowego.
Przed rozpoczęciem badania ustawowego.
Niezwłocznie po przeprowadzeniu badania ustawowego.
Kiedy firma audytorska może zostać zwolniona z wymogów dotyczących świadczenia usług dozwolonych na rzecz badanej jednostki zainteresowania publicznego?
. Gdy Agencja, na wniosek firmy audytorskiej, wyda decyzję administracyjną uwzględniającą zagrożenia dla niezależności, zastosowane zabezpieczenia oraz ważny interes firmy audytorskiej lub badanej jednostki.
Gdy firma audytorska uzyska zgodę od rady nadzorczej badanej jednostki.
Gdy Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) zatwierdzi decyzję.
Gdy firma audytorska uzyska zgodę od zarządu badanej jednostki.
Żadne z powyższych.
. Gdy Agencja, na wniosek firmy audytorskiej, wyda decyzję administracyjną uwzględniającą zagrożenia dla niezależności, zastosowane zabezpieczenia oraz ważny interes firmy audytorskiej lub badanej jednostki.
Jakie czynniki Agencja bierze pod uwagę, decydując o zwolnieniu firmy audytorskiej z wymogów określonych w art. 4 ust. 2 rozporządzenia nr 537/2014?
Zagrożenia dla niezależności firmy audytorskiej.
Zastosowane przez firmę audytorską dodatkowe zabezpieczenia w celu ograniczenia zagrożeń dla niezależności.
Ważny interes firmy audytorskiej lub badanej jednostki zainteresowania publicznego.
Wyniki finansowe firmy audytorskiej.
Wszystkie powyższe.
Zagrożenia dla niezależności firmy audytorskiej.
Zastosowane przez firmę audytorską dodatkowe zabezpieczenia w celu ograniczenia zagrożeń dla niezależności.
Ważny interes firmy audytorskiej lub badanej jednostki zainteresowania publicznego.
Na jak długo Agencja może zwolnić firmę audytorską z wymogów określonych w art. 4 ust. 2 akapit pierwszy rozporządzenia nr 537/2014?
Na okres nie dłuższy niż 2 lata obrotowe.
Żadne z powyższych.
Na okres nie dłuższy niż 1 rok obrotowy.
Na okres nie dłuższy niż 3 lata obrotowe.
Na okres nie dłuższy niż 5 lat obrotowych.
Na okres nie dłuższy niż 2 lata obrotowe.
W jakich przypadkach nie stosuje się przepisów art. 4 oraz art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia nr 537/2014 do badania ustawowego banku spółdzielczego? ( Wybierz wszystkie, które są poprawne )
Wszystkie powyższe.
Gdy bank spółdzielczy jest zrzeszony w związku rewizyjnym i jest dużą jednostką.
Gdy bank spółdzielczy jest członkiem związku rewizyjnego i powierza przeprowadzenie badania temu związkowi.
Gdy bank spółdzielczy nie spełnia kryteriów dużej jednostki.
Żadne z powyższych.
Gdy bank spółdzielczy nie jest jednostką zainteresowania publicznego.
Gdy bank spółdzielczy jest członkiem związku rewizyjnego i powierza przeprowadzenie badania temu związkowi.
Po jakim okresie kluczowy biegły rewident może ponownie przeprowadzać badanie ustawowe w tej samej jednostce zainteresowania publicznego po zakończeniu ostatniego badania?
Po upływie co najmniej 1 roku.
Żadne z powyższych.
Po upływie co najmniej 3 lat.
Po upływie co najmniej 2 lat.
Po upływie co najmniej 5 lat.
Po upływie co najmniej 3 lat.
ak długo kluczowy biegły rewident może przeprowadzać badanie ustawowe w tej samej jednostce zainteresowania publicznego?
Nie dłużej niż 3 lata.
Nie dłużej niż 5 lat.
Żadne z powyższych.
Nie dłużej niż 10 lat.
Nie dłużej niż 7 lat.
Nie dłużej niż 5 lat.
Kogo jednostka zainteresowania publicznego musi poinformować, jeśli wybór firmy audytorskiej do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego został dokonany przez organ dokonujący wyboru?
Zarząd jednostki.
Radę nadzorczą jednostki.
Wszystkie powyższe.
Żadne z powyższych.
Walne zgromadzenie akcjonariuszy.
Komisję Nadzoru Finansowego (KNF).
Komisję Nadzoru Finansowego (KNF).
W odniesieniu do jakiego rodzaju badań firma audytorska opracowuje politykę kontroli jakości wykonania zlecenia?
W odniesieniu do audytów wewnętrznych jednostek prywatnych.
W odniesieniu do badań sprawozdań finansowych jednostek niepublicznych.
W odniesieniu do przeglądów operacyjnych w spółkach zależnych.
Wszystkie powyższe.
. Żadne z powyższych.
W odniesieniu do badań ustawowych jednostek zainteresowania publicznego.
W odniesieniu do badań ustawowych jednostek zainteresowania publicznego.
Kto opracowuje politykę kontroli jakości wykonania zlecenia w odniesieniu do badań ustawowych jednostek zainteresowania publicznego?
Rada nadzorcza jednostki zainteresowania publicznego.
Żadne z powyższych.
Wszystkie powyższe.
Firma audytorska.
Zarząd jednostki zainteresowania publicznego.
Komisja Nadzoru Finansowego (KNF).
Firma audytorska.
W jakim celu firma audytorska opracowuje politykę kontroli jakości wykonania zlecenia przez niezależnego biegłego rewidenta?
W celu zarządzania ryzykiem operacyjnym firmy audytorskiej.
Wszystkie powyższe.
W odniesieniu do audytów wewnętrznych spółek zależnych.
W odniesieniu do badań ustawowych jednostek zainteresowania publicznego.
W celu kontrolowania sprawozdań finansowych firm międzynarodowych.
Żadne z powyższych.
W odniesieniu do badań ustawowych jednostek zainteresowania publicznego.
Czy sprawozdanie dodatkowe może być udostępnione akcjonariuszom badanej jednostki?
Żadne z powyższych.
Nie, jest ono zastrzeżone wyłącznie dla zarządu.
Tak, ale tylko przez radę nadzorczą.
Tak, może być udostępnione przez komitet audytu lub organ pełniący jego funkcje.
Tak, ale tylko za zgodą KNF.
Tak, może być udostępnione przez komitet audytu lub organ pełniący jego funkcje.
Kto może udostępnić sprawozdanie dodatkowe walnemu zgromadzeniu, wspólnikom lub właścicielom badanej jednostki?
Komitet audytu lub organ pełniący jego funkcje.
Komisja Nadzoru Finansowego (KNF).
Prezes jednostki.
Żadne z powyższych.
Zarząd jednostki.
Wszystkie powyższe.
Komitet audytu lub organ pełniący jego funkcje.
Komu przedkłada się sprawozdanie dodatkowe, o którym mowa w art. 11 rozporządzenia nr 537/2014? ( Wybierz wszystkie, które są poprawne )
Komisji Nadzoru Finansowego (KNF).
Radzie nadzorczej lub innemu organowi nadzorczemu lub kontrolnemu.
Zarządowi lub innemu organowi zarządzającemu badanej jednostki zainteresowania publicznego.
Akcjonariuszom jednostki zainteresowania publicznego.
Żadne z powyższych.
Wszystkie powyższe.
Radzie nadzorczej lub innemu organowi nadzorczemu lub kontrolnemu.
Zarządowi lub innemu organowi zarządzającemu badanej jednostki zainteresowania publicznego.
Jak długo kluczowy biegły rewident może przeprowadzać badanie ustawowe w tej samej jednostce zainteresowania publicznego?
Nie dłużej niż 3 lata.
Nie dłużej niż 10 lat.
Nie dłużej niż 5 lat.
Żadne z powyższych.
Nie dłużej niż 7 lat.
Nie dłużej niż 5 lat.
Które z poniższych stwierdzeń jest prawdziwe w odniesieniu do niezależności członków komitetu audytu?
Większość członków komitetu audytu, w tym jego przewodniczący, musi być niezależna od danej jednostki zainteresowania publicznego.
Członek komitetu audytu nie może być pracownikiem danej jednostki w okresie ostatnich 3 lat, z wyjątkiem przedstawiciela pracowników.
Członek komitetu audytu nie może być członkiem zarządu lub innego organu zarządzającego danej jednostki w okresie ostatnich 5 lat.
Wszystkie powyższe.
Żadne z powyższych.
Członek komitetu audytu nie może otrzymywać dodatkowego wynagrodzenia od danej jednostki, z wyjątkiem wynagrodzenia wynikającego z pełnienia funkcji członka komitetu.
Większość członków komitetu audytu, w tym jego przewodniczący, musi być niezależna od danej jednostki zainteresowania publicznego.
Ile osób musi minimalnie wchodzić w skład komitetu audytu?
Przynajmniej 5 członków.
. Przynajmniej 4 członków.
Przynajmniej 2 członków.
Przynajmniej 3 członków.
Żadne z powyższych.
Wszystkie powyższe.
Przynajmniej 3 członków.
Kto może być członkiem komitetu audytu w jednostkach zainteresowania publicznego?
Członkowie rady nadzorczej.
Członkowie innego organu nadzorczego lub kontrolnego jednostki.
Pracownicy zewnętrznej firmy audytorskiej.
Członkowie zarządu jednostki.
Żadne z powyższych.
Wszystkie powyższe.
Członkowie rady nadzorczej.
Członkowie innego organu nadzorczego lub kontrolnego jednostki.

Powiązane tematy

#audyt2

Inne tryby