Fiszki

PRC

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 88 Rozwiązywany: 241 razy
Przedmiotem zainteresowania psychologii rozwojowej jest
okres od narodzin do końca adolescencji
okres od narodzin do śmierci
okres od poczęcia do śmierci
okres od narodzin do końca adolescencji
Wrażliwość na ból zaczyna się
w 1 trymestrze
w 3 trymestrze
po narodzinach
w 3 trymestrze
Co jest u płodu niewrażliwe na ból?
tył główki
czubek główki
czubek i tył główki
czubek i tył główki
Podaj definicję rozwoju
1. proces (ciąg) postępujących w określonym kierunku zmian w systemie psychicznym 2.Różnica w stanie danego obiektu lub organizacji struktury psychicznej, obserwowana wraz z upływem czasu.
Na czym polega autonomiczność cechy rozwojowej?
To co jest w człowieku jest źródłem czynników determinujących jego rozwój. Człowiek jest autorem swojego rozwoju.
Jak dzielimy zmiany rozwojowe ze względu na powszechność?
uniwersalne, wspólne, indywidualne
Jak dzielimy zmiany rozwojowe ze względu na istotę zmiany?
ilościowe, jakościowe
Czym jest zmiana ilościowa?
narastanie, nasilanie się lub osłabianie pewnej cechy lub procesu
Jak dzielimy zmiany ze względu na kierunek zmian?
progresywne, regresyjne
Jak dzielimy zmiany zw względu na stosunek do normy rozwojowej?
punktualne, niepunktualne
punktualne, niepunktualne
Jakie są kryteria wyodrębniania okresów rozwojowych?
specyficzne formy i metody odziaływania wychowawczwgo
sposób i poziom uświadamiania sobie otaczającej rzeczywistości (dziecko widzi i rozumie świat inaczej niż dorosły
dominujący rodzaj aktywności (zabawa, nauka, praca)
specyficzne formy i metody odziaływania wychowawczwgo
sposób i poziom uświadamiania sobie otaczającej rzeczywistości (dziecko widzi i rozumie świat inaczej niż dorosły
dominujący rodzaj aktywności (zabawa, nauka, praca)
Ile trwa okres prenatalny?
266 dni
266 dni
Dorastanie dotyczy
późnej adolescencji
adolescencji
wczesnej adolescencji
wczesnej adolescencji
Jakie są cele badań rozwojowych?
opis zachowania człowieka w poszczególnych momentach rozwoju
znajdowanie przyczyn i procesów powodujących określone zmiany w zachowaniu
opis zachowania człowieka w poszczególnych momentach rozwoju
znajdowanie przyczyn i procesów powodujących określone zmiany w zachowaniu
Na czym polega strategia badań podłużnych?
jednoczesne badanie osób w różnym wieku w celu określenia, jak wiek wpływa na dany aspekt zachowania
zbieranie danych od co najmniej dwóch różnych grup wiekowych, badanych w dwu lub więcej odcinkach czasu
wilokrotne badanie tych samych osób w pewnych odstępach czasu
wilokrotne badanie tych samych osób w pewnych odstępach czasu
Różnice w tempie rozwoju
szybsze lub wolniejsze dochodzenie do kolejnych osiągnięć rozwojowych
różny poziom rozwoju odmiennych treściowo sferach funkcjonowania
szybsze lub wolniejsze dochodzenie do kolejnych osiągnięć rozwojowych
Jakie wyróżniamy czynniki wewnętrzne rozwoju?
potrzeby, skłonności i dążenia stojące u źródeł aktywności człowieka
rozwojowe kształtowanie się organizmu
anatomiczne i fizjologiczne wyposażenie
potrzeby, skłonności i dążenia stojące u źródeł aktywności człowieka
rozwojowe kształtowanie się organizmu
anatomiczne i fizjologiczne wyposażenie
Jakie wyróżniamy zewnętrzne czynniki rozwoju?
bodźce i wpływy środowiska zewnętrznego
umyślne, celowe rozwijanie i kształtowanie psychiki poprzez nauczanie i wychowanie
bodźce i wpływy środowiska zewnętrznego
Czym są czynniki warunkujące?
takie, które jeśli nie zadziałają, to zmiana nie pojawi się wcale
takie, które jeśli nie zadziałają, to zmiana nie pojawi się wcale

Powiązane tematy

Inne tryby