Fiszki

Psychologia rozwoju- ćwiczenia

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 181 Rozwiązywany: 1487 razy
Moralność autonomiczną dzieci zaczynają coraz częściej przejawiać około:
7-8 roku życia
13-14 roku życia
10-11 roku życia
10-11 roku życia
Jak E. Erikson nazywa okres pomiędzy 6 a 12 rokiem życia?
Okresem wczesnej adolescencji
Okres zmian długofalowych
Wiekiem pracowitości albo poczucia niższości
Wiekiem pracowitości albo poczucia niższości
Co to jest decentracja?
Inaczej rozwój rozumowania moralnego
Dziecko przestaje widzieć siebie w centrum wszystkiego.
Umiejętność ujmowania cech rzeczywistości z różnych punktów widzenia i na zespojeniu ich w bardziej obiektywny i wielostronny obraz stanu rzeczy.
Umiejętność ujmowania cech rzeczywistości z różnych punktów widzenia i na zespojeniu ich w bardziej obiektywny i wielostronny obraz stanu rzeczy.
Według badań, w jakim wieku pojawia się system wiedzy o otoczeniu, który ma charakter behawioralnej kodyfikacji przestrzeni życiowej i jej elementów?
12 r.ż
10 r.ż
14 r.ż
12 r.ż
Rozwój osobowości w okresie późnego dzieciństwa skupia się na:
centralizacji swojej osoby
kształtowaniu siebie jako podmiotu własnych działań
wyrabianiu cech charakteru
kształtowaniu siebie jako podmiotu własnych działań
Jakie są typowe zabawy dzieci w wieku późnego dzieciństwa?
oglądanie telewizji przez cały dzień
praca nad skomplikowanymi matematycznymi układankami
zabawy na świeżym powietrzu, gry zespołowe, rysowanie
zabawy na świeżym powietrzu, gry zespołowe, rysowanie
Czym różni się rozwój poznawczy od społecznego u dzieci w wieku późnego dzieciństwa?
rozwój poznawczy to umiejętności myślenia, rozwój społeczny to interakcje z innymi
rozwój poznawczy dotyczy wyłącznie umiejętności fizycznych
rozwój społeczny nie ma wpływu na interakcje z innymi
rozwój poznawczy to umiejętności myślenia, rozwój społeczny to interakcje z innymi
Wg teorii Piageta, w jakim wieku dzieci wchodzą w fazę operacji konkretnych pod kątem rozwoju poznawczego?
10 l
7 l
12 l
7 l
Jak inaczej mówi się na późne dzieciństwo? Okres…
Szkolny
Stabilizacji
Wzrostu
Szkolny
.Kiedy zaczyna się późne dzieciństwo u dziewczynek?
6 l
7 l
8 l
7 l
Kiedy kończy się późne dzieciństwo u chłopców?
15 l
12 l
14 l
15 l
Która z poniższych cech najlepiej opisuje rozwój fizyczny dzieci w okresie późnego dzieciństwa?
Wolny wzrost, brak zmian w koordynacji dziecka.
Stabilny wzrost, ale wzmocnienie siły mięśniowej.
Szybki wzrost i rozwój motoryczny.
Stabilny wzrost, ale wzmocnienie siły mięśniowej.
Jaki rodzaj myślenia jest dominujący u dzieci w wieku późnego dzieciństwa według teorii Piagett'a?
Myślenie formalno- operacyjne
Myślenie przedoperacyjne
Myślenie konkretno- operacyjne
Myślenie konkretno- operacyjne
.Rodzaj moralności nakazujący postępowanie zgodnie z wyznaczonymi przez siebie normami to:
moralność autonomiczna
moralność przedkonwencjonalna
moralność konwencjonalna
moralność autonomiczna
Przekonanie, że złamaniu czy naruszeniu reguł zawsze towarzyszy następstwo o charakterze kary to:
moralność heteronomiczna
immanentna sprawiedliwość
odpowiedzialność obiektywana
immanentna sprawiedliwość
Póżne dzieciństwo to okres trwający:
Od 5 do 10 r.ż
Od 7 do 12 r.ż
Od 10 do 14 r.ż
Od 7 do 12 r.ż
Około 10-11 r.ż dzieci zaczynają coraz częściej przejawiać tzw.
Moralność obiektywną
Moralność dziecka
Moralność autonomiczną
Moralność autonomiczną
Ile trwa późne dzieciństwo?
5 lat
2 lata
3 lata
3 lata
Termin, który w rozumieniu dziecka oznacza, iż reguły społeczne (jeżeli są dostrzegane) są przez nie traktowane jako realnie istniejące, narzucone z zewnątrz:
MORALNOŚĆ AUTONOMICZNA
RELATYWIZM MORALNY
MORALNY PRYNCYPIALIZM
Która z odpowedzi NIE charakteryzuje zmian zachodzących w wieku dorastania?
Wzrasta zdolność myślenia abstrakcyjnego i następuje rozwój myślenia krytycznego
Intensywnie rozwija się funkcja dynamiczna
Hormony są produkowane w większej ilości
Intensywnie rozwija się funkcja dynamiczna

Powiązane tematy

Inne tryby