Fiszki

Psychologia rozwoju- ćwiczenia

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 181 Rozwiązywany: 1484 razy
Co takiego w okresie przedszkolnym dziecku jest trudno ocenić?
dostrzeganie odgłosów podopiecznych (słuch)
barwy i odcienie kolorów
wielkość proporcji przedmiotów, odległości między nimi
wielkość proporcji przedmiotów, odległości między nimi
Inaczej "wiek pytań" to:
okres po niemowlęcy
okres prenatalny
okres przedszkolny
okres przedszkolny
W jakim wieku dzieci zazwyczaj osiągają tzw. "zdolność konserwacji liczby", czyli rozumienie, że ilość przedmiotów pozostaje taka sama, nawet gdy zmienia się ich układ?
Około 6 lat
Około 4 lat
Około 2 lat
Około 4 lat
Który z poniższych opisów najlepiej pasuje do fazy rozwoju według teorii psychosocjalnej Erika Eriksona, dotyczącej dzieci w wieku przedszkolnym?
Autonomia przeciw wstydu i wątpliwości
Chciwość przeciw poczuciu winy
Inicjatywa przeciw poczuciu winy
Inicjatywa przeciw poczuciu winy
Umiejętność tworzenia zbiorów figuratywnych pojawia się:
w okresie adolescencji
w okresie wczesnego dzieciństwa
między okresem inteligencji sensomotorycznej a inteligencji przedoperacyjnej
między okresem inteligencji sensomotorycznej a inteligencji przedoperacyjnej
Myślenie kompleksowe pojawia się po opanowaniu
myślenia synkretycznego
inteligencji przestrzennej
inteligencji sensomotorycznej
Forma graficzna, którą używa dziecko do przestawienia postaci ludzi i zwierząt to:
brzuchonóg
głowonóg
rękobrzuch
głowonóg
Zdolność do przywoływania nieobecnych przedmiotów i zjawisk to:
funkcja symboliczną
funkcja asymilacji
funkcja Równoważenia
funkcja symboliczną
Swobodne czynności podejmowane przez dziecko dla przyjemności to:
Zabawy symboliczne
Zabawy konstrukcyjne
Zabawy manipulacyjne
Zabawy manipulacyjne
Popęd posiadania, czyli przywłaszczanie sobie przedmiotów to przejawianie:
Własnego ja
Zabawy symbolicznej
Dziecięcego negatywizmu
Własnego ja
.Jakie są główne źródła wpływu na rozwój dziecka w okresie średniego dzieciństwa?
Tylko edukacja formalna
Rodzina, szkoła, rówieśnicy, i media
Tylko środowisko domowe
Rodzina, szkoła, rówieśnicy, i media
Okres średniego dzieciństwa trwa:
Od 4 do 6 r.ż
Od 3 do 4 r.ż
Od 1 do 3 r.ż
Od 3 do 4 r.ż
Umiejętność porządkowania obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi nazywamy:
Porządkowaniem
Pamięcią
Szeregowaniem
Szeregowaniem
Dzieci w wieku przedszkolnym rozpoznają:
nie rozpoznają
litery jako zbiór punktów
wszystkie litery
Jakie zmiany zachodzą w myśleniu operacyjnym dzieci w wieku od 6 do 12 lat, zgodnie z teorią Piageta?
Dzieci przechodzą ze stadium przedoperacyjnego do stadium operacji konkretnych, rozwijając zdolność do logicznego myślenia i wykonywania operacji umysłowych na konkretnych obiektach i sytuacjach.
Dzieci zaczynają myśleć abstrakcyjnie i rozwiązywać problemy matematyczne na poziomie zaawansowanym.
Dzieci w tym wieku nie rozwijają jeszcze zdolności do logicznego myślenia, pozostając na poziomie myślenia magicznego.
Dzieci przechodzą ze stadium przedoperacyjnego do stadium operacji konkretnych, rozwijając zdolność do logicznego myślenia i wykonywania operacji umysłowych na konkretnych obiektach i sytuacjach.
Jakie znaczenie mają relacje rówieśnicze i grupy społeczne dla rozwoju społecznego dzieci w wieku 6-12 lat?
Relacje rówieśnicze i grupy społeczne stają się bardzo ważne, ponieważ dzieci uczą się współpracy, norm społecznych, ról grupowych oraz rozwijają umiejętności nawiązywania i utrzymywania głębszych przyjaźni.
Dzieci w wieku 6-12 lat mają trudności z nawiązywaniem relacji rówieśniczych i nie przywiązują dużej wagi do grup społecznych.
Relacje rówieśnicze i grupy społeczne są mało istotne dla dzieci w wieku 6 -12 lat, ponieważ koncentrują się one głównie na relacjach z rodzicami.
Relacje rówieśnicze i grupy społeczne stają się bardzo ważne, ponieważ dzieci uczą się współpracy, norm społecznych, ról grupowych oraz rozwijają umiejętności nawiązywania i utrzymywania głębszych przyjaźni.
Większość dzieci rozpoczyna proces nauki pisania i czytania w wieku?
7-8 l
6-7 l
5-6
6-7 l
W jakim okresie następuje wymiana zębów z mlecznych na stałe?
Średnie dzieciństwo
Późne dzieciństwo
Wiek poniemowlęcy
Późne dzieciństwo
Która z odpowiedzi odnosi się do okresu późnego dzieciństwa?
dziecko ma uzębienie mleczne w pełnym zakresie (20 zębów)
następuje intensywny rozwój motoryczny,
pojawia się widoczne zróżnicowanie między płciami,
pojawia się widoczne zróżnicowanie między płciami,
6.Podstawowe znaczenie dla rozwoju procesów poznawczych dziecka w okresie późnego dzieciństwa ma:
Uwaga
Talent
Zdolności interpersonalne
Uwaga

Powiązane tematy

Inne tryby