Można w teorii policzyć pole każdej figury, aby obliczyć drogę przebytą przez cząstkę.
Cząstka 1:
s = 1/2 a * h = 1m
Cząstka 2:
ok. 1m
Cząstka 3:
2*Pole trapezu
(a+b)*h/2 * 2 =
(a+b)*h = 1+3/4 = 1,75
(przyjmujemy krótszą podstawę ok. 3/4 bo jest krótsza od dłuższej)
Cząstka 4:
P = a*b = 2*1 = 2
Szukaj cząstki, która nie ma stałego toru poruszania się. ale nie jest on też nieregularny.
Szukaj cząstki która będzie miała taki sam, lub podobny tor jak na początku.
Odpowiedź C najpierw jest stałą, potem spada by znów być stałą.
Liczysz pole trójkąta dla v:
delta v = 1/2 * a * t
delta v = 1/2 * 2 * 3
delta v = 3 m/s
delta v = vk - vp
vk = vp + delta v
vk = 0 + 3
vk = 3 m/s
Droga przebyta (s) jest całką prędkości (v):
s = całka z v
s = całka z bt^2
s = 1/3 * bt^3
Rzucony przedmiot zawsze pokona tor paraboliczny
Dwa rysunki, jeden parabola, drugi wektor v0 w dół
Wypadkowa siły ciężkości mg i siły naciągu nici N - przy czym N > mg
|
|
/ \
| N
|
|
O
|
| mg
\ /
v = const
Bez v nie ma a
Fw = m*a
a = 0
Fw = 0
v = const
a = 0
Fw = 0
Nie ma nic o zwrocie tylko kierunek.
Zwrot może mieć przeciwny lub zgodny kierunek. Dlatego D
Fw = ma
a = v/t
Podstawić do wzoru
Reszta sił musi być równoważona przez tę siłę, aby ciało miało przyspieszenie
W próżni nie będą działały żadne siły. Jedynie ciężar będzie powodował upadek pocisku
W próżni brak oporu powietrza, a zatem inne siły (takie jak opór powietrza) są pominięte. W związku z tym jedyną istotną siłą jest siła grawitacyjna.