ŻEGLUGA ŚRÓDLĄDOWA
1. Jedną z głównych cech transportu śródlądowego jest:
a) nieregularność przewozów
c) Przewozy wykonywane kontenerowcami o głębokim zanurzeniu
b)b) możliwość dotarcia do wszystkich ważnych ośrodków handlowych
a) nieregularność przewozów
2. Ile jest międzynarodowych dróg wodnych w Polsce
b) 2
a) 1
c) 3 (E30, E40,E70)
c) 3 (E30, E40,E70)
3. Największe drogi wodne w europie występują na rzekach:
a) Wisła i San
c) Dunaj i Resta
b) Ren i Dunaj
b) Ren i Dunaj
4. Najbardziej znanym statkiem wykorzystywanym w żegludze śródlądowej jest:
a) barka
c) czarna perła
b) cylindrowiec
a) barka
5. Potwierdzeniem zawarcia umowy przewozu w żegludze śródlądowej jest
b) umowa rzeczna
a) konosament żeglugi śródlądowej
c) umowa kartelowa
a) konosament żeglugi śródlądowej
TRANSPORT KOLEJOWY
1. Kraj o największej sumie długości torów kolejowych to:
c) NIEMCY
a) CHINY
b) USA
d) ROSJA
b) USA
2. Ładunki masowe stanowią ….. ładunków przewożonych transportem kolejowym
c) 65%
a) 20%
b) 40%
d) 90%
d) 90%
3. Jaka jest największa prędkość jaką osiągnęły szybkie koleje w Japonii?
a) 520 KM/H
d) 437 KM/H
b) 603 KM/H
c) 704 KM/H
b) 603 KM/H
4. Ile wynosi średnia cena za przejazd 100 km koleją w Polsce ?
c) 3,25
d) 5,9
b) 3,00
a) 4,52
a) 4,52
5. W którym kraju na świecie jest najwięcej użytkowników kolei ?
a) ROSJA
d) KANADA
b) USA
c) INDIE
c) INDIE
TRANSPORT MULTIMODALNY
1.Najpopularniejszy port na świecie to :
c) Rotterdam
a) Szanghaj
d) Singapur
b) Gdańsk
a) Szanghaj
2. Jaki rodzaj kontenerów jest stosowany do transportu ładunków ponadgabarytowych ?
a) Uniwersalne
d) cysterny
c) Platformy
b) z otwartym dachem
b) z otwartym dachem
3. Czym jest CIM?
c) rodzajem kontenera do przewozu materiałów łatwopalnych
b) organizacją europejską, której celem jest promowanie transportu intermodalnego
a) międzynarodowym listem przewozowym, na podstawie którego kolej może oferować przewozy obejmujące zarówno główny odcinek przewozu, jak i odcinki dowozowo-odwozowe wykonywane transportem samochodowym.
a) międzynarodowym listem przewozowym, na podstawie którego kolej może oferować przewozy obejmujące zarówno główny odcinek przewozu, jak i odcinki dowozowo-odwozowe wykonywane transportem samochodowym.
4. Cechą terminali portowych jest:
a) Obsługa tylko jednego rodzaju statków
c) Występowanie rampy umożliwiającej połączenie z lądem
d) Brak możliwości stosowania przeładunku poziomego
b) Nadzorowanie procesu zarządzania wyłącznie przez spedytora
c) Występowanie rampy umożliwiającej połączenie z lądem
5. Który z wymienionych czynników NIE warunkuje zaistnienia przewozu multimodalnego?
c) Konieczność zaangażowania co najmniej dwóch wykonawców, odpowiedzialnych za szereg działań związanych z przewozem
a) Konieczność użycia jednostki ładunkowej
b) Konieczność wykorzystania środków transportu z co najmniej dwóch gałęzi transportu
c) Konieczność zaangażowania co najmniej dwóch wykonawców, odpowiedzialnych za szereg działań związanych z przewozem
TRANSPORT LOTNICZY
1) Transport lotniczy :
b) nie wymaga wysoko wykwalifikowanych kadr
c) ma niskie bezpieczeństwo przemieszczania ładunków
a) wymaga dużych nakładów kapitałowych
a) wymaga dużych nakładów kapitałowych
2) Do infrastruktury transportu lotniczego nie należy
a) Infrastruktura liniowa
b) Infrastruktura punktowa
c) Infrastruktura krajowa
a) Infrastruktura liniowa
3) Za trzy fazy ogniwa w transporcie lotniczym jest odpowiedzialny:
a) Kontrola ruchu lotniczego
c)Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego
b) Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych
a) Kontrola ruchu lotniczego
4) Główną zaleta transportu lotniczego jest :
a) niski koszt
b) szybkość
c) dostępność
b) szybkość
5) Do środków transportu lotniczego ze względu na przeznaczenie nie zaliczamy: