Fiszki

tis

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 80 Rozwiązywany: 135 razy
TRANSPORT ŁADUNKÓW SPECJALNYCH 1. Od czego zależy cena jednorazowego zezwolenia na przewóz ładunków ponadnormatywnych, w transporcie drogowym?
b) Od rodzaju ładunku
c) Od osoby wydającej zezwolenie
a) Od długości trasy
d) Od środka transportu, którym dany ładunek będzie przewożony
a) Od długości trasy
2. W transporcie ładunków specjalnych I grupa pakowania oznacza:
c) Materiały stwarzające małe zagrożenie
b) Materiały stwarzające duże zagrożenie
d) Żadne z powyższych
a) Materiały stwarzające średnie zagrożenie
b) Materiały stwarzające duże zagrożenie
3. W transporcie ładunków specjalnych symbol F oznacza zagrożenie jakim jest:
d) Działanie promieniotwórcze
b) Działanie żrące
c) Zapalność
a) Działanie trujące
c) Zapalność
4. Zaznacz błędną odpowiedź. Inicjatywa IRU:
b) Nie jest obowiązkowa
a) To instrukcja dotycząca bezpieczeństwa w przewozach drogowych
d) Wprowadziła obowiązek wyznaczenia doradcy ds. bezpieczeństwa w transporcie ładunków niebezpiecznych
c) Zawiera wytyczne do współpracy z administracja celną
d) Wprowadziła obowiązek wyznaczenia doradcy ds. bezpieczeństwa w transporcie ładunków niebezpiecznych
5. Umowa o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów dotyczy każdego przewozu wykonanego transportem drogowym i kolejowym a także morskim ale na odległość mniejszą niż:
b) 150 km
d) 200 km
c) 500 km
a) 300 km
b) 150 km
BEZPIECZEŃSTWO W TRANSPORCIE MIĘDZYNARODOWYM 1. Organizacja regionalna, której celem jest ochrona środowiska morskiego obszaru Morza Bałtyckiego to:
b) EUROCONTROL
d) IMO
c) HELCOM
a) EMSA
c) HELCOM
2. Najczęstszą przyczyną wypadków na morzu jest:
a) Kolizja
d) Wywrócenie
c) Pożar/wybuch
b) Wejście na mielizną
a) Kolizja
3. Do regulacji prawnych międzynarodowych w transporcie drogowym nie należy:
c) konwencja AETR
b) ustawa o czasie pracy kierowców
a) konwencja wiedeńska o ruchu drogowym
b) ustawa o czasie pracy kierowców
4. Do najbardziej newralgicznych miejsc w transporcie kolejowym, w których najczęściej dochodzi do wypadków zaliczyć można
c) tunele
d) przystanki kolejowe
a) Przejazdy kolejowe
b) stacje kolejowe
a) Przejazdy kolejowe
5. W roku 2015 udział pociągów towarowych w wypadkach wszystkich pociągów wynosił:
a) 15%
d) 34%
b) 49%
c) 76%
d) 34%
TRANSPORT ŁADUNKÓW PONADNORMATYWNYCH 1. Transport ponadnormatywny uznaje się, gdy
d) długość pojazdu przekracza 14 metrów
b) długość pojazdu przekracza 12 metrów
a) długość pojazdu przekracza 10 metrów
c) długość pojazdu przekracza 15metrów
c) długość pojazdu przekracza 15metrów
2.Największe wagony typu NORCA umożliwiają przewóz ładunków o ciężarze:
d) do 500 ton
a) do 450 ton
b) do 350 ton
c) do 400 ton
a) do 450 ton
3.Maksymalna prędkość pociągów towarowych w kategorii magistralnej nie może przekroczyć:
c) 140 km/h
b) 160 km/h
a) 180 km/h
d) 120 km/h
d) 120 km/h
4.Międzynarodowy handel drogą morską stanowi:
a) ponad 60 procent handlu światowego
d) ponad 80 procent handlu światowego
b) 50 procent handlu światowego
c) ponad 75 procent handlu światowego
c) ponad 75 procent handlu światowego
5.Największą masę ładunkową wśród samolotów transportowych posiada:
b) Boeing 767
c) Antonow 225
d) Boeing 767 cargo
a) Antonow 124
c) Antonow 225
TRANSPORT KOLEJOWY 2. 1.Do przewozu ładunków masowych luzem służą:
d) Wagony chłodnie
a) Węglarki
b) Cysterny
c) Platformy
a) Węglarki
2.Ile czasu zajmuje pokonanie trasy koleją transsyberyjską
d) 1 miesiąc
a) 12 godzin
b) 6 dni
c) 2 tygodnie
b) 6 dni
3.Do stron umowy o przewóz w transporcie kolejowym nie należy:
a) Przewoźnik
c) Konduktor
d) Odbiorca ładunku
b) Nadawca ładunku
a) Przewoźnik
4.W skład infrastruktury transportu kolejowego nie wchodzi/wchodzą:
d) Stacje
b) Zaplecze techniczne
a) Rozkład jazdy
c) Linie kolejowe
a) Rozkład jazdy
5.Państwo, w którym jest najbardziej gęsta sieć linii kolejowych:
c) Niemcy
d) Francja
b) Japonia
a) USA
c) Niemcy

Powiązane tematy

Inne tryby