Fiszki

tis

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 80 Rozwiązywany: 375 razy
TRANSPORT ŁADUNKÓW SPECJALNYCH 1. Od czego zależy cena jednorazowego zezwolenia na przewóz ładunków ponadnormatywnych, w transporcie drogowym?
c) Od osoby wydającej zezwolenie
a) Od długości trasy
d) Od środka transportu, którym dany ładunek będzie przewożony
b) Od rodzaju ładunku
a) Od długości trasy
2. W transporcie ładunków specjalnych I grupa pakowania oznacza:
a) Materiały stwarzające średnie zagrożenie
d) Żadne z powyższych
b) Materiały stwarzające duże zagrożenie
c) Materiały stwarzające małe zagrożenie
b) Materiały stwarzające duże zagrożenie
3. W transporcie ładunków specjalnych symbol F oznacza zagrożenie jakim jest:
b) Działanie żrące
a) Działanie trujące
d) Działanie promieniotwórcze
c) Zapalność
c) Zapalność
4. Zaznacz błędną odpowiedź. Inicjatywa IRU:
d) Wprowadziła obowiązek wyznaczenia doradcy ds. bezpieczeństwa w transporcie ładunków niebezpiecznych
c) Zawiera wytyczne do współpracy z administracja celną
b) Nie jest obowiązkowa
a) To instrukcja dotycząca bezpieczeństwa w przewozach drogowych
d) Wprowadziła obowiązek wyznaczenia doradcy ds. bezpieczeństwa w transporcie ładunków niebezpiecznych
5. Umowa o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów dotyczy każdego przewozu wykonanego transportem drogowym i kolejowym a także morskim ale na odległość mniejszą niż:
b) 150 km
c) 500 km
d) 200 km
a) 300 km
b) 150 km
BEZPIECZEŃSTWO W TRANSPORCIE MIĘDZYNARODOWYM 1. Organizacja regionalna, której celem jest ochrona środowiska morskiego obszaru Morza Bałtyckiego to:
d) IMO
b) EUROCONTROL
a) EMSA
c) HELCOM
c) HELCOM
2. Najczęstszą przyczyną wypadków na morzu jest:
d) Wywrócenie
c) Pożar/wybuch
b) Wejście na mielizną
a) Kolizja
a) Kolizja
3. Do regulacji prawnych międzynarodowych w transporcie drogowym nie należy:
b) ustawa o czasie pracy kierowców
a) konwencja wiedeńska o ruchu drogowym
c) konwencja AETR
b) ustawa o czasie pracy kierowców
4. Do najbardziej newralgicznych miejsc w transporcie kolejowym, w których najczęściej dochodzi do wypadków zaliczyć można
c) tunele
d) przystanki kolejowe
b) stacje kolejowe
a) Przejazdy kolejowe
a) Przejazdy kolejowe
5. W roku 2015 udział pociągów towarowych w wypadkach wszystkich pociągów wynosił:
a) 15%
c) 76%
d) 34%
b) 49%
d) 34%
TRANSPORT ŁADUNKÓW PONADNORMATYWNYCH 1. Transport ponadnormatywny uznaje się, gdy
c) długość pojazdu przekracza 15metrów
d) długość pojazdu przekracza 14 metrów
b) długość pojazdu przekracza 12 metrów
a) długość pojazdu przekracza 10 metrów
c) długość pojazdu przekracza 15metrów
2.Największe wagony typu NORCA umożliwiają przewóz ładunków o ciężarze:
d) do 500 ton
a) do 450 ton
c) do 400 ton
b) do 350 ton
a) do 450 ton
3.Maksymalna prędkość pociągów towarowych w kategorii magistralnej nie może przekroczyć:
a) 180 km/h
c) 140 km/h
d) 120 km/h
b) 160 km/h
d) 120 km/h
4.Międzynarodowy handel drogą morską stanowi:
c) ponad 75 procent handlu światowego
d) ponad 80 procent handlu światowego
a) ponad 60 procent handlu światowego
b) 50 procent handlu światowego
c) ponad 75 procent handlu światowego
5.Największą masę ładunkową wśród samolotów transportowych posiada:
d) Boeing 767 cargo
b) Boeing 767
a) Antonow 124
c) Antonow 225
c) Antonow 225
TRANSPORT KOLEJOWY 2. 1.Do przewozu ładunków masowych luzem służą:
b) Cysterny
a) Węglarki
c) Platformy
d) Wagony chłodnie
a) Węglarki
2.Ile czasu zajmuje pokonanie trasy koleją transsyberyjską
a) 12 godzin
c) 2 tygodnie
d) 1 miesiąc
b) 6 dni
b) 6 dni
3.Do stron umowy o przewóz w transporcie kolejowym nie należy:
a) Przewoźnik
b) Nadawca ładunku
d) Odbiorca ładunku
c) Konduktor
a) Przewoźnik
4.W skład infrastruktury transportu kolejowego nie wchodzi/wchodzą:
d) Stacje
b) Zaplecze techniczne
c) Linie kolejowe
a) Rozkład jazdy
a) Rozkład jazdy
5.Państwo, w którym jest najbardziej gęsta sieć linii kolejowych:
d) Francja
c) Niemcy
a) USA
b) Japonia
c) Niemcy

Powiązane tematy

Inne tryby