Fiszki

Przegląd i znaczenie gadów

Test w formie fiszek Sprawdzian z lekcji biologii dla klasy 6 szkoły podstawowej. Zróżnicowane budowy gadów, ich znaczenie w przyrodzie i ochrona. Przygotowany na podstawie podręcznika wydawnictwa Nowa Era.
Ilość pytań: 10 Rozwiązywany: 5287 razy
Zaznacz gatunki żółwi żyjące w Polsce.
żółw norowy
żółw gwiaździsty
żółw stepowy
żółw błotny
żółw żółtobrzuchy
żółw błotny
Najliczniejszą grupę gadów stanowią:
węże
jaszczurki
krokodyle
żółwie
jaszczurki
Czy istnieją gady roślinożerne?
nie
tak
tak
Największym wężem w Polsce jest:
zaskroniec zwyczajny
wąż eskulapa
żmija zygzakowata
gniewosz plamisty
wąż eskulapa
Do produkcji czego wykorzystuje się jad węży?
środków dezynfekujących
kosmetyków
pestycydów
leków
rozpuszczalników
kosmetyków
leków
Zaznacz grupy gadów występujące w Polsce.
żółwie
krokodyle
węże
jaszczurki
żółwie
węże
jaszczurki
Czy wszystkie węże są jadowite?
tak
nie
nie
Które z wymienionych zwierząt jest beznogą jaszczurką?
padalec zwyczajny
gniewosz plamisty
zaskroniec zwyczajny
wąż eskulapa
padalec zwyczajny
Zwierzę przedstawione na zdjęciu to:
jaszczurka zwinka
jaszczurka zielona
jaszczurka żyworodna
murówka zwyczajna
jaszczurka zwinka
Zaznacz zdania prawdziwe.
Wszystkie jaszczurki składają jaja.
Jaja żółwi są jadane przez ludzi.
Największym zagrożeniem dla gadów jest niszczenie ich środowisk.
Wszystkie gady w Polsce są objęte ochroną gatunkową.
Na gady najczęściej polują płazy i ptaki.
Jaja żółwi są jadane przez ludzi.
Największym zagrożeniem dla gadów jest niszczenie ich środowisk.
Wszystkie gady w Polsce są objęte ochroną gatunkową.