Fiszki

Psychologia - UEK informatyka

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 27 Rozwiązywany: 899 razy
Warunkowanie klasyczne Pawłowa, w którym wystąpiło wyuczenie się określonej reakcji polega na
Bodziec warunkowy wywołuje reakcję bezwarunkową
Bodziec bezwarunkowy wywołuje reakcję bezwarunkowa
Bodziec warunkowy wywołuje reakcję warunkową
Bodziec warunkowy wywołuje reakcję instrumentalna
Bodziec warunkowy wywołuje reakcję bezwarunkową
Jak kształtuje się zależność funkcjonowania człowieka od natężenia przeżywanych emocji:
Najpierw wzrost pobudzenia obniża sprawność, po przekroczeniu pewnego poziomu natężenia emocji następuje stałe zwiększanie się sprawności działania
Początkowo wzrost pobudzenia skutkuje podnoszeniem sprawności działania aż do osiągnięcia pewnego optimum. Po jego przekroczeniu wzrost siły emocji pogarsza sprawność działania
Jest to zależność liniowa: im wyższy poziom natężenia emocji, tym sprawniejsze funkcjonowanie człowieka
Im niższy poziom emocji tym sprawniejsze działanie, gdyż nie dezorganizują one złożonych procesów myślowych
Początkowo wzrost pobudzenia skutkuje podnoszeniem sprawności działania aż do osiągnięcia pewnego optimum. Po jego przekroczeniu wzrost siły emocji pogarsza sprawność działania
Metoda uczenia się, w której chodzi o pokonanie tendencji człowieka do zbytniego zawierzania swej zdolności do przyswajania informacji to
Przeuczanie
Mnemonika
Interferencja
Odszukiwanie próbne
Interferencja
Krzywa zapominania (Ebbinghausa) mówi o tym, że
Na początku bardzo wolno następuje proces zapominania, wraz z upływem czasu jego tempo wzrasta
Zapominamy informacje tym szybciej, im więcej czasu minęło od nauki
Informacje kłopotliwe dla nas zapominamy szybciej
Początkowo bardzo szybko zapominamy informacje, później tempo spada
Początkowo bardzo szybko zapominamy informacje, później tempo spada
W oparciu o koncepcję motywacji Atkinsona wyjaśnij następujące zagadnienie: Pewien student zastanawiał się dlaczego jego motywacja do nauki mikroekonomii jest niska, chociaż użyteczność celu (zdany egzamin, wiedza określił jako wysoka:
Wysokie było u niego napięcie motywacyjne
Niska była u niego potrzeba osiągnięć
Niskie było u niego subiektywne prawdopodobieństwo osiągnięcia celu
Niskie było u niego obiektywne prawdopodobieństwo osiągnięcia celu
Niskie było u niego subiektywne prawdopodobieństwo osiągnięcia celu
Według koncepcji motywacji McClellanda ludzi poruszają do działania potrzeby, które można sprowadzić do trzech kategorii. Są to potrzeby:
Osiągnięć, afiliacji, sensu (zrozumienia)
Miłości (przyjaźni), szacunku, samorealizacji
Wewnętrzne, zewnętrzne, społeczne
Władzy (agresji), afiliacji, osiągnięć
Władzy (agresji), afiliacji, osiągnięć
Emocja posiada określone parametry" - właściwości. Spośród podanych poniżej wskaż cechę nie pasującą:
kontrolowalność
znak
intensywność
treść
kontrolowalność

Powiązane tematy

#psychologia #uek #nformatyka

Inne tryby