Pytania i odpowiedzi

Psychologia - UEK informatyka

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu.
Ilość pytań: 27 Rozwiązywany: 872 razy
Pytanie 1
Spośród podanych poniżej w punktach, stosunkowo mało wiarygodnym źródłem danych o emocjach osoby są
Zmiany oporu elektrycznego skóry, napięcia mięśni
Pytanie 2
Teoria motywacji Maslowa nie odnosi się do:
Zależności pomiędzy trudnością zadania a właściwym dlań poziomem motywacji
Pytanie 3
Oceniając prawdopodobieństwo wyników rzutów moneta - spośród trzech możliwych wyników: 6 razy orzeł z rzędu/ 3 orły/ 3 reszki/ reszka, orzeł, orzeł, reszka, orzet, reszkaludzie mają tendencję do wskazywania ostatniej, jako najbardziej prawdopodobnej. Można to najlepiej wyjaśnić odwołując się do:
Heurystyki reprezentatywności
Pytanie 4
W teorii stresu R. Lazarusa (oceny poznawczej) stres jest ujmowany jako
Stan kiedy relacja między osobą a sytuacją (zadaniem jest postrzegana jako nadmiernie obciążająca
Pytanie 5
Spośród podanych niżej punktów zawierających stwierdzenia o różnych rodzajach pamięci wskaż punkt w pełni poprawny
Pamięć długotrwała posiada pojemność nieograniczoną, pamięć proceduralna dotyczy znaczeń, których doświadczyliśmy
Pytanie 6
W biologicznej koncepcji stresu (Selye), w cyklu zmian-reakcji, określanym Ogólnym Zespołem Adaptacji (GAS) ostatnią fazą reagowania w stresie jest:
Faza wyczerpania
Pytanie 7
Spośród podanych poniżej psychologicznych modyfikatorów stresu wskaż czynnik nie pasujący
Przeciążenie zasobami
Pytanie 8
Jedną z właściwości psychicznych kojarzonych z inteligencją jest metapoznanie. Odnosi się ono do
Zdolności sprawowania kontroli nad własnym myśleniem oraz jego właściwościami, umiejętności krytycznej oceny własnego umysłu
Pytanie 9
Jednym z mechanizmów wewnątrz-psychicznych biorącym udział w percepcji są tzw. reguły percepcyjne. Ich funkcja to
Pozwalają systemowi poznawczemu na separację wrażeń od spostrzeżeń
Pytanie 10
Podejmowanie działań - w sposób zwykle nadmiarowy - w innej dziedzinie, niż ta, w której dostarcza się braku (nieskuteczności) nosi nazwę (jako mechanizm obronny)
Kompensacja
Pytanie 11
Wykorzystanie akronimów (np. analiza SWOT) albo zadań historyjek w uczeniu się. Psychologowie mówią, iż są to
Mnemoniki
Pytanie 12
Załóżmy, iż pewien mężczyzna po spotkaniu randkowym 18.06.2013 Z pewnąkobietą ,,K" doświadczył uczucia zawodu i rozczarowania. Dama owa nie odwzajemniła jego uczuć. Doszedł do wniosku, że wszystkie kobiety są wredne i niegodne miłości. Jego tok rozumowania był następujący: K jest kobietą, K jest okrutna dlatego wniosek brzmi: Wszystkie kobiety są wredne i okrutne. Powyższy tok rozumowania ma charakte
Dedukcyjny
Pytanie 13
W odniesieniu do zjawiska spostrzegania (percepcji) wskaż twierdzenie błędne
Jest to proces obiektywnego odzwierciedlania rzeczywistości
Pytanie 14
W koncepcji stresu Lazarusa takie sfery funkcjonowania jak: stabilna, pozytywna samoocena, dobre bliskie relacje międzyludzkie, dobre zdrowie, środki pieniężne, wiedza, inteligencja, sieć znajomych to
Zasoby
Pytanie 15
. Jednym z istotnych źródeł stresu sa stresory wewnętrzne, takie jak konflikty między sprzecznymi dążeniami. Załóżmy, że pewien człowiek otrzymał od lekarza diagnozę nowotworu. Może przyjąć, że jego silny organizm sam poradzi sobie z intruzem. Lekarz zaleca chemioterapię, która posiada szereg skutków ubocznych. Co zrobić? Przedstawiony dylemat jest przykładem konfliktu typu:
Walka-ucieczka
Pytanie 16
Zdolność samokontroli, sztuka aktywnego słuchania, umiejętność automotywowania oraz zdolność do empatii to składniki
Inteligencji emocjonalnej
Pytanie 17
Głównym założeniem teorii inteligencji Gardnera jest założenie, że
Występuje wiele rodzajów inteligencji, np. interpersonalna, kinestetyczna, językowa
Pytanie 18
Pojemność, selektywność, przerzutność, podzielność i trwałość to cechy
uwagi
Pytanie 19
W radzeniu sobie ze stresem wyróżniamy strategie zorientowane na cel i strategie skierowane na emocje. Spośród podanych niżej, wybierz twierdzenie prawdziwe:
Generalnie, pierwsze z nich oddziałują na przyczynę, drugie na skutek stresu
Pytanie 20
Różnica między motywacją wewnętrzną a zewnętrzną polega na:
W pierwszym przypadku nagradzająca jest sama czynność wykonywana, w drugim chodzi o nagrodę lub karę za wykonywanie tej czynności

Powiązane tematy

#psychologia #uek #nformatyka