typowym przykładem banków specjalistycznych są banki hipoteczne oraz banki inwestycyjne
Być skierowany do szerokiej grupy odbiorców
oferować szeroki zakres usług
Być skierowany do wąskiej grupy odbiorców
oferować wąski zakres usług
typowym przykładem banków specjalistycznych są banki hipoteczne oraz banki inwestycyjne
BANK W RAMACH MERCHANDISINGU WEWNęTRZNEGO PODEJMUJE DECYZJE W ODNIESIENIU DO:
reowanie prosprzedażowej atmosfery punktu sprzeda
priorytetowanie usług mobilnych
Kształtowanie wyglądu oddział
aranżacja stref sprzedażowych
reowanie prosprzedażowej atmosfery punktu sprzeda
Kształtowanie wyglądu oddział
aranżacja stref sprzedażowych
MARKETING STRATEGICZNY CHARAKTERYZUJE:
krótki charakter działań (przeważnie w układzie miesięcznym, do 1 roku),
działania o charakterze szczegółowym (konkretne działania, czynności, zadania).
działania o charakterze ogólnym (kierunki działań, wizja, mis
długofalowy charakter działań (3-5 lat, a niekiedy więcej),
działania o charakterze ogólnym (kierunki działań, wizja, mis
długofalowy charakter działań (3-5 lat, a niekiedy więcej),
KRÓTKOTERMINOWYM CELEM MARKETINGOWYM BANKU MOŻE BYĆ
działania o charakterze szczegółowym (konkretne działania, czynności, zadania).
długofalowy charakter działań (3-5 lat, a niekiedy więcej),
krótki charakter działań (przeważnie w układzie miesięcznym, do 1 roku),
działania o charakterze ogólnym (kierunki działań, wizja, mis
działania o charakterze szczegółowym (konkretne działania, czynności, zadania).
krótki charakter działań (przeważnie w układzie miesięcznym, do 1 roku),
ISTOTĄ BANKOWOŚCI MOBILNEJ JEST:
dostęp do rachunku bankowego poprzez urządzenia mobilne
dostęp do placówek banku w obszerniejszych godzinach
dostęp do rachunku bankowego poprzez urządzenia mobilne
POLECENIE WYPŁATY ZA GRANICĘ MOŻE BYĆ ZREALIZOWANE W FORMIE:
SORBNET
SEPA
ELIXIR
rzelew SWIFT
SEPA
rzelew SWIFT
SPRZEDAŻ KRZYŻOWA (WIąZANA) W BANKU OZNACZA
jest to strategia polegająca na oferowaniu produktów (usług) dodatkowych do zakupionego przez klienta produktu lub nabytej usługi podstawow
o technika sprzedaży, w ramach której sprzedawca zaprasza klienta do zakupu droższych produktów, ulepszeń lub innych dodatków w celu generowania większych przychodów
: sprzedaż łączoną polegającą na oferowaniu klientom kolejnych produktów na podstawie ich poprzednich zakupów
maksymalizacja zysku podczas jednej transakcji sprzedaży produktu lub usługi
jest to strategia polegająca na oferowaniu produktów (usług) dodatkowych do zakupionego przez klienta produktu lub nabytej usługi podstawow
maksymalizacja zysku podczas jednej transakcji sprzedaży produktu lub usługi
POJęCIE "FINANSOWY SUPERMARKET" OZNACZA:
tworzenie fili banków w dużych centrach handlowych
miejsce gdzie będzie można załatwić wszystkie sprawy bankowe i finansowe w jednym miejscu, podczas jednej wizyty
miejsce gdzie będzie można załatwić wszystkie sprawy bankowe i finansowe w jednym miejscu, podczas jednej wizyty
ODDZIAłY BANKU WYMAGAJą CIąGłEJ MODERNIZACJI Z UWAGI NA:
Wysokie tempo postępu technicznego i organizacyjnego.
PRAWDA
FAŁSZ
PRAWDA
CZYNNIKIEM KTóRY WPłYWA NA ROZWóJ BANKOWYCH KANAłóW DYSTRYBUCJI JEST
Rosnąca konkurencja, postęp w technologiach telekomunikacyjnych oraz rosnące wymagania klientów
PRAWDA
FAŁŚZ
PRAWDA
REALIZACJA STRATEGII "BANK BLISKO KLIENTA" POWODUJE:
TWORZENIE PLACÓWEK BANKOWYCH NA DWORCACH KOLEJOWYCH I SUPERMARKETACH
TWORZENIE PLACÓWEK BANKOWYCH NA OBRZEZACH MIAST
TWORZENIE PLACÓWEK BANKOWYCH NA OSIEDLACH
TWORZENIE PLACÓWEK BANKOWYCH NA DWORCACH KOLEJOWYCH I SUPERMARKETACH
TWORZENIE PLACÓWEK BANKOWYCH NA OSIEDLACH
ODDZIAŁY BANKU WYMAGAJĄ CIĄGŁEJ MODERNIZACJI Z UWAGI NA:
rozwój technologiczn
podział placówki na sektory ze wzgledu na usługi
dopasowanie placówki do potrzeb klientow
potrzebę utrzymywania stałych kosztów
rozwój technologiczn
dopasowanie placówki do potrzeb klientow
DZIAŁANIE ZMIERZAJĄCE DO ROZWOJU "TRADYCYJNEJ" SIECI ODDZIAŁÓW BANKU TO:
kanały mobilne
umow franchisingowych
bezpośredni kanał dystrybucji.
kanały stacjonarne
pośredni kanał dystrybucji.
rozwoj sieci placowek agencyjnych.
umow franchisingowych
bezpośredni kanał dystrybucji.
kanały stacjonarne
rozwoj sieci placowek agencyjnych.
Zapotrzebowanie na usługi bankowe zależy od
kultury ekonomicznej
sytuacji gospodarczej kraju
ilości podmiotów gospodarczych
kultury ekonomicznej
sytuacji gospodarczej kraju
ilości podmiotów gospodarczych
POŚREDNIK W KANALE DYSTRYBUCJI PRODUKTU BANKOWEGO TO:
developerzy, agencje sprzedaży ratalnej, niebankowe biura maklerskie, niezależni doradcy i pośrednicy finansow
pośrednicy kredytowi, dealerzy samochodow
filia banku zagranicznego
placówka bankowa
instytucje ubezpieczeniowe
firmy doradztwa finansowego
developerzy, agencje sprzedaży ratalnej, niebankowe biura maklerskie, niezależni doradcy i pośrednicy finansow
pośrednicy kredytowi, dealerzy samochodow
instytucje ubezpieczeniowe
firmy doradztwa finansowego
Przy wyborze kanałów dystrybucji bank powinien uwzględnić następujące czynniki:
system dystrybucji firm konkurencyjnych,
nie musi byc skorelowany z zasobami banku
zasoby banku.
system dystrybucji firm konkurencyjnych,
system dystrybucji firm konkurencyjnych,
zasoby banku.
system dystrybucji firm konkurencyjnych,
Przy wyborze kanałów dystrybucji bank powinien uwzględnić następujące czynniki:
potrzeby segmentu klientów, którym oferowane są określone produkty,
zasoby banku.
produkt, jego funkcje oraz cenę,
nie musi być skorelowany z celami marketingowymi
potrzeby segmentu klientów, którym oferowane są określone produkty,
zasoby banku.
produkt, jego funkcje oraz cenę,
WSKAŻ NAJKRÓTSZY KANAŁ DYSTRYBUCJI PRODUKTU/OPERACJI BANKOWEJ "ZAKŁADANIE RACHUNKU OSZCZĘDNOŚCIOWO-ROZLICZENIOWEGO DLA NOWEGO KLIENTA