Fiszki

Ekonomia Innowacji i zarządzanie innowacją

Test w formie fiszek Test z podstawowych zagadnień ekonomii innowacji i zarządzania innowacją
Ilość pytań: 28 Rozwiązywany: 4168 razy
Termin innowacja otwarta (open innovation) odnosi się do sytuacji, gdy:
Przedsiębiorstwo korzysta z zewnętrznych źródeł wiedzy w procesach innowacyjnych
Dana innowacja będzie dalej realizowana po uzyskaniu dodatkowego finansowania
Do końca roku finansowego dana innowacja nie została zakończona
Projekt innowacji został czasowo zawieszony z powodu trudności technicznych
Przedsiębiorstwo korzysta z zewnętrznych źródeł wiedzy w procesach innowacyjnych
Uzyskiwaniu przewagi konkurencyjnej w wyniku wprowadzania innowacji sprzyja:
Inwestowanie w rozwój technologii o bardzo wąskim zastosowaniu
Inwestowanie w rozwój tych technologii, które mogą mieć zastosowanie w różnych produktach,
Inwestowanie w rozwój alternatywnych rozwiązań (gdy istnieją dominujące na rynku rozwiązania rywali by się odróżnić od konkurentów
Podejmowaniu prób doścignięcia konkurentów wprowadzając z opóźnieniem własne rozwiązania w branżach w których cykle życia generacji produktów są krótkie
Inwestowanie w rozwój tych technologii, które mogą mieć zastosowanie w różnych produktach,
Do czynników zwiększających zdolność przedsiębiorstwa do innowacji nie należą:
Presja konkurencji
Dostępność zewnętrznych źródeł finansowania projektów innowacyjnych
Zaostrzenie norm ekologicznych dotyczących procesu technologicznego
Zmiany popytu
Zaostrzenie norm ekologicznych dotyczących procesu technologicznego
Do czynników zwiększających zdolność przedsiębiorstwa do innowacji należą:
Zmiany popytu
Wszystkie odpowiedzi są poprawne
Presja konkurentów
Możliwość kooperacji w innowacjach
Wszystkie odpowiedzi są poprawne
Miernikiem konkurencyjności procesu rozwoju nowego produktu (PRNP) nie jest:
Długość okresu realizacji PRNP i komercjalizacji nowego produktu
Próg rentowności PRNP
Liczba kooperantów uczestniczących w PRNP
Relacja wartość/koszt nowego produktu z punktu widzenia klienta
Liczba kooperantów uczestniczących w PRNP
W selekcji idei nowego produktu nie powinni uczestniczyć
Analitycy finansowi
Konsumenci
Pracownicy działu zakupów
Żadna odpowiedź nie jest poprawna
Żadna odpowiedź nie jest poprawna
Zwiększenie ilościowego progu rentowności może być wynikiem:
Wzrostu ceny zbytu
Zwiększenia rabatu dla dystrybutorów
Obniżki kosztu stałego
Ograniczenia reklamy nowego produktu
Obniżki kosztu stałego
Strategia kreatywnej imitacji polega na:
Blokującym wprowadzeniu nowego produktu mającym utrudnić penetrację rynku przez lidera
Kierowaniu nowego produktu na inne (niż lider) rynki geograficzne
Wprowadzeniu innowacji o cechach bardziej atrakcyjnych niż rozwiązania lidera
Nielegalnym kopiowaniu innowacji (np. produktu) wprowadzonej przez lidera innowacyjnego
Wprowadzeniu innowacji o cechach bardziej atrakcyjnych niż rozwiązania lidera