Fiszki

test cz2

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 60 Rozwiązywany: 2810 razy
(Interesariusze): Najczęstsze błędy interesariuszy
nie docenianie na jaką skalę zajdą zmiany podczas wdrożenia
Wybór systemu zintegrowanego w praktyce:
zawsze angażuje użytkowników końcowych
cechuje się brakiem uporządkowanego procesu
ogranicza się zwykle do prezentacji handlowców
w każdej firmie wygląda mniej więcej podobnie
zawsze angażuje użytkowników końcowych
w każdej firmie wygląda mniej więcej podobnie
Wybór systemu przez MŚP w porównaniu do firm dużych cechuje się:
dłuższym trwaniem procesu wyboru
większym znaczeniem kosztów systemu i wdrożenia
podejściem mniej skomplikowanym i angażującym mniej zasobów firmy
większym kosztem procesu wyrobu / nie ma istotnej różnicy także raczej nie
większym znaczeniem kosztów systemu i wdrożenia
podejściem mniej skomplikowanym i angażującym mniej zasobów firmy
Plan projektu wdrożeniowego jest postrzegany jako bardzo ważna determinanta wśród wdrożeń w polskich przedsiębiorstwach przede wszystkim przez:
użytkowników systemu
przedstawicieli dostawcy systemu
osoby nadzorujące projekt
kierownika projektu
przedstawicieli dostawcy systemu
W algorytmie MRP zapotrzebowanie netto:
jest niezależne od poziomu aktualnego zapasu
jest niezależne od planowanych przyjęć
przedstawia się wzorem: potrzeby netto = potrzeby brutto – aktualny zapas – zapas już zamówiony
jest obliczane kolejno dla każdego poziomu począwszy od poziomu 0
przedstawia się wzorem: potrzeby netto = potrzeby brutto – aktualny zapas – zapas już zamówiony
jest obliczane kolejno dla każdego poziomu począwszy od poziomu 0
Wspólnymi powodami biznesowymi, dla których zarówno MŚP jak i duże przedsiębiorstwa decydują się na wdrożenie SZ są:
Ulepszenie nieefektywnych procesów biznesowych
Standaryzacja procedur w różnych oddziałach
Usprawnienie konsolidacji finansowych
Dostosowanie do wzrostu firmy
Ulepszenie nieefektywnych procesów biznesowych
Dostosowanie do wzrostu firmy
(Zakres): Większy zakres wdrożenia jest związany z:
Większym poziomem oporu pracowników
Wymaganą większą współpracą działów
Brakiem integracji przedsiębiorstwa w efekcie wdrożenia
Zwykle zaawansowanym zapleczem technicznym
Wymaganą większą współpracą działów
Najistotniejszymi barierami, na które napotykają MŚP podczas wdrażania SZ są:
Dopasowanie SZ
Koszt SZ
Przyzwyczajenie do obecnego systemu
Opór pracowników
Opór pracowników
Determinanty wdrażania SZ mające większe znaczenie w Polsce niż wśród krajów wysokorozwiniętych obejmują następujące zagadnienia:
zmiana procesów biznesowych (BPR)
postawy ludzi ( ppl's attitudes)
infrastruktura
cechy systemu (system characteristics)
postawy ludzi ( ppl's attitudes)
infrastruktura
Na podstawie analizowanego przypadku wdrożenia systemu Digitland w firmie dystrybucyjnej, możemy sformułować następujące zalecenia dla projektów wdrożeniowych:
należy maksymalnie wydłużyć fazę równoległej pracy w starym oraz nowym systemie
dobrze jest przeprowadzić analizę przedwdrożeniową przed rozpoczęciem właściwego wdrożenia
należy ograniczyć do minimum kontakty z dostawcą systemu
należy zatrudnić kierownika projektu z firmy zewnętrznej
dobrze jest przeprowadzić analizę przedwdrożeniową przed rozpoczęciem właściwego wdrożenia
(Zakres): Większy zakres wdrożenia jest związany z:
Większym wyzwaniem organizacyjnym
Czy wg prog. Przemysława Lecha wybór kryteriów systemu zintegrowanego w polskich przedsiębiorstwach różni się od tych w krajach wysokorozwiniętych:
głównie w branży informatycznej
w nieznacznym stopniu
nie różni się
w znacznym stopniu
nie różni się
Procedura MRP
wykorzystuje zestawienie materiałów (strukturę produktu), aby przekształcić potrzeby netto poziomu ostatniego na potrzeby brutto poziomu następnego.
używa czasu realizacji zamówienia i innych istotnych informacji, aby znaleźć czas zamówienia
korzysta jedynie ze struktury produktu i wielkości zapasu
rozpoczyna się od wykorzystania GHP dla znalezienia potrzeb brutto pozycji z poziomu 0
używa czasu realizacji zamówienia i innych istotnych informacji, aby znaleźć czas zamówienia
rozpoczyna się od wykorzystania GHP dla znalezienia potrzeb brutto pozycji z poziomu 0
Wg. Badań przeprowadzonych wśród wdrożeń w polskich przedsiębiorstwach dotyczących determinant, system:
występuje przede wszystkim jako czynnik sukcesu // jak może być b i c równocześnie
jest postrzegany jako determinanta przede wszystkim przez użytkowników
jest postrzegany przede wszystkim jako bariera
jest postrzegany jako determinanta przede wszystkim przez kierowników projektów
jest postrzegany jako determinanta przede wszystkim przez użytkowników
jest postrzegany przede wszystkim jako bariera
Badając cykl życia SZ możemy stwierdzić, że wdrożenia w przedsiębiorstwach polskich, w porównaniu z przedsiębiorstwami brytyjskimi, cechuje:
zakończenie projektu po fazie Routinization lub Decline
zakończenie projektu po fazie Infusion
traktowanie analizy przedwdrożeniowej jako osobnego projektu
szybciej zmieniające się wymagania w stosunku do systemu
zakończenie projektu po fazie Routinization lub Decline
traktowanie analizy przedwdrożeniowej jako osobnego projektu
szybciej zmieniające się wymagania w stosunku do systemu
(Fazy): Rozpatrując model cyklu życia Initiation – Infusion, w której fazie szkolenia są krytycznym czynnikiem dla wdrożenia systemu:
Routinization
Adoption //podjecie decyzji o np. wdrożeniu danego systemu
Adaptation //rozwijanie, utrzymywanie aplikacji IT
Acceptance //Organizational members are induced to commit to IT application usage.
Adaptation //rozwijanie, utrzymywanie aplikacji IT
Jakie motywacje w wyborze systemu wskazują przedsiębiorstwa polskie i z krajów wysokorozwiniętych?
lepsze oddziaływanie na klientów
reorganizacja firmy
redukcja kosztów
wady poprzednich systemów
lepsze oddziaływanie na klientów
redukcja kosztów
wady poprzednich systemów
(Interesariusze): Sukces wdrożenia systemu zintegrowanego w dużej mierze zależy od:
determinacji
poświęcenia
wielkości firmy
ilości osób
determinacji
poświęcenia
Cykl życia systemu wg Markus i Tanis:
obejmuje trzy fazy przedwdrożeniowe
skupia się szczególnie na fazach powdrożeniowych
obejmuje cztery fazy całego cyklu życia systemu
obejmuje sześć faz całego cyklu życia systemu
obejmuje cztery fazy całego cyklu życia systemu
Do podstawowych cech SOA należą:
Komponenty SOA są aranżowane i współpracują ze sobą realizując proces biznesowy
SOA ma zastosowanie dla aplikacji biznesowych
Komponenty SOA są ze sobą nierozerwalnie powiązane
Enterprise Service Bus nie jest synonimem SOdeteA
Komponenty SOA są aranżowane i współpracują ze sobą realizując proces biznesowy
SOA ma zastosowanie dla aplikacji biznesowych
Enterprise Service Bus nie jest synonimem SOdeteA

Powiązane tematy

Inne tryby