Strona 4

Regresja logistyczna

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 25
Zjawisko nadmiernego overdispersion sprawia, że występuje:
przeszacowanie błędów standardowych
wybór modelu z małą liczbą zmiennych objaśniających
niedoszacowanie błędów standardowych
wybór zbyt prostego modelu
Pytanie 26
Overdispersion występuje w przypadku, kiedy:
iloczyn statystyki chi-kwadrat lub dewiancji i liczby stopni swobody jest większy niż 2
iloraz statystyki chi-kwadrat lub dewiancji i liczby stopni swobody jest mniejszy niż 1
iloraz statystyki chi-kwadrat lub dewiancji i liczby stopni swobody jest większy niż 2
iloczyn statystyki chi-kwadrat lub dewiancji i liczby stopni swobody jest mniejszy niż 2
Pytanie 27
Zjawisko nadmiernego rozrzutu dotyczy modeli o rozkładach:
dwumianowym
Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
Poissona
wielomianowym
Pytanie 28
Które zdanie jest prawdziwe:
Zjawisko nadmiernego rozproszenia występuje bardzo często w praktyce
Zjawisko overdispersion powoduje, że zmienność wariancji będzie zbyt duża, prowadząc do wyboru nazbyt złożonego modelu
W regresji liniowej również możemy spotkać się z problemem nadmiernego rozproszenia.
Zjawisko underdispersion występuje bardzo często w praktyce.
Pytanie 29
Efekt interakcji w modelu regresji w modelu regresji logistycznej występuje gdy:
wpływ zmiennej niezależnej na zmienną zależną w modelu zmienia się w zależności od wartości innej zmiennej niezależnej, będącej moderatorem
wprowadzenie do modelu iloczynu zmiennych, między którymi występuje interakcja poprawia jakość modelu
łączny efekt dwóch zmiennych daje się przewidzieć na podstawie efektów tych zmiennych działających osobno
wpływ zmiennej niezależnej na zmienną zależną w modelu zmienia się w zależności od wartości innej zmiennej niezależnej, będącej moderatorem oraz wprowadzenie do modelu iloczynu zmiennych, między którymi występuje interakcja poprawia jakość modelu
Pytanie 30
W sytuacji gdy nie dysponujemy wystarczająco dużą próbą, w celu zbadania zależności między zmiennymi powinniśmy stosować:
test ilorazu wiarygodności
test chi-kwadrat Pearsona
test Mantela-Haenszela
dokładny test Fishera
Pytanie 31
Testu niezależności chi-kwadrat Pearsona nie powinno się przeprowadzać, jeśli w tablicy kontyngencji liczebności teoretyczne poszczególnych komórek są:
większe od 10
niższe od 5
wyższe od 5
mniejsze od 10
Pytanie 32
Do oceny współliniowości zmiennych objaśniających nie można wykorzystać:
współczynnika tolerancji wariancji (TOL)
współczynnika VIF
testu Box’a-Tidwell’a
testu korelacji Pearsona