Strona 1

aisde lab 5

Pytanie 1
Algorytm Prima:
usuwa krawędzie odrzucone aż zostanie odpowiednie drzewo
jego złożoność obliczeniowa zależy od ilości krawędzi
po dodaniu każdej krawędzi wymaga sprawdzenia czy nie powstał cykl
sukcesywnie dodaje krawędzie do drzewa, aż powstanie drzewo rozpinające
Pytanie 2
Algorytm Kruskala:
jego złożoność obliczeniowa zależy od ilości krawędzi
po dodaniu każdej krawędzi wymaga sprawdzenia czy nie powstał cykl
usuwa krawędzie odrzucone aż zostanie odpowiednie drzewo
sukcesywnie dodaje krawędzie do drzewa, aż powstanie drzewo rozpinające
Pytanie 3
Algorytm Floyda:
czy najlepiej implementowac na macierzy
czy wagi NIE moga byc ujemne
czy czas trwania algorytmu zalezy bardziej od wiercholkow niz krawedzi
czy algorytm po skonczeniu dzialania daje w wyniku dlugosci cykli
Pytanie 4
Algorytm Kruskala:
Algorytm polega na usuwaniu z grafu krawędzi o najwyższej wadze tak długo, aż zostanie drzewo rozpinające
konsekwentnie dodaje krawędzie do jednego drzewa, aż stanie się ono drzewem rozpinającym
Przed dodaniem każdej krawędzi wymaga sprawdzenia, czy nie powstanie cykl
ma złożoność obliczeniową zależną od liczby krawędzi grafu
Pytanie 5
Algorytm Floyda w stosunku do DIjkstry
może działać dla krawędzi o ujemnych wagach
działa niezależnie od liczby krawędzi grafu
może znajdować długości cykli
może działać nieprawidłowo dla grafu o wagach dodatnich nienaturalnych
Pytanie 6
Algorytm Dijkstry nie nadaje sie do szukania najkrotszych sciezek:
w grafach skierowanych
w grafach planarnych
w grafach zawierajacych cykle
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp