Strona 10

inżynierka III część

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 73
357. Przed rozpoczęciem układania warstwy mieszanki mineralno-asfaltowej należy:
na odcinku próbnym użyć podobnych materiałów oraz sprzętu, jakie będą stosowane do wykonania warstwy nawierzchni
przystąpić do wykonywania warstwy nawierzchni po zaakceptowaniu odcinka próbnego we wskazanej lokalizacji na realizowanej trasie.
wykonać odcinek próbny w celu określenia grubości warstwy mieszanki mineralnoasfaltowej przed zagęszczeniem
określić potrzebną ilość przejść walca dla uzyskania prawidłowej grubości warstwy
Pytanie 74
358. Droga wyposażona w jedną lub dwie jezdnie, przeznaczona wyłącznie dla ruchu pojazdów samochodowych i nieobsługująca przyległego terenu to droga klasy:
S - ekspresowa
Pytanie 75
359. Nawierzchnie sztywne:
grubości płyt niezbrojonych wynoszą 15 do 24 cm.
stosuje się płukane kruszywo wykazujące całkowity brak zdolności reagowania z alkaliami
maksymalne frakcje ziaren wynoszą 16 mm
w warstwach dopuszcza się stosowanie grubego kruszywa z recyklingu zużytego betonu*
Pytanie 76
360. Węzły drogowe z punktami kolizji na drodze niższego rzędu zaklasyfikowane są do grupy:
C
Pytanie 77
361. Pikietaż oznacza odległość punktu na drodze mierzoną:
od początku trasy po prostych kierunkowych do punktów głównych
od początku trasy najkrótszą trajektorią do danego punktu.
od początku trasy po osi jezdni do danego punktu
od początku trasy po prostych kierunkowych, z uwzględnieniem długości łuków pionowyc
Pytanie 78
362. Rozstaw szyn (szerokość toru kolejowego) jest mierzona:
między główkami szyn (od wewnątrz)
między główkami szyn (od zewnątrz)
między szyjkami szyn (od wewnątrz) i wynosi 1435 mm
między osiami szyn
Pytanie 79
363. Koleje dużych prędkości w Europie zapewniają przejazdy z prędkościami:
≥ 150 km/h
≥ 200 km/h
≥ 300 km/h
≥ 250 km/h
Pytanie 80
364. Koleje wykorzystujące lewitację magnetyczną to:
TGV (Train à Grande Vitesse) we Francji; pociąg osiągnął prędkość 574,8 km/h
dzięki zainstalowanym elektromagnesom w torze oraz pod pociągiem zostało ograniczone tarcie kół, co umożliwiło osiągnięcie dużych prędkości powyżej 500 km/h.
HYPERLOOP środek transportu pasażerskiego i towarowego finansowany przez Elona Muska
MAGLEV o maksymalnej prędkości w normalnej eksploatacji 431 km/h