Strona 3

Diagnoza psychologiczna

Pytanie 17
Na czym polega Diagnoza różnicowa (nozologiczna)?
Skupia się na funkcjonowaniu człowieka w określonych obszarach życia.
Skupienie na zasobach i mechanizmach podtrzymujących zdrowie.
Na nazewnictwie jednostek chorobowych.
Skupia się na współdziałaniu z osobą badaną i jej otoczeniem.
Pytanie 18
Na czym polega Diagnoza funkcjonalna?
Skupienie na zasobach i mechanizmach podtrzymujących zdrowie.
Na nazewnictwie jednostek chorobowych.
Skupia się na współdziałaniu z osobą badaną i jej otoczeniem.
Skupia się na funkcjonowaniu człowieka w określonych obszarach życia.
Pytanie 19
Na czym polega Diagnoza interakcyjna / psychospołeczna?
Skupia się na współdziałaniu z osobą badaną i jej otoczeniem.
Na nazewnictwie jednostek chorobowych.
Skupienie na zasobach i mechanizmach podtrzymujących zdrowie.
Skupia się na funkcjonowaniu człowieka w określonych obszarach życia.
Pytanie 20
Na czym polega Salutogeneza Aarona Antonovsky?
Na nazewnictwie jednostek chorobowych.
Skupienie na zasobach i mechanizmach podtrzymujących zdrowie.
Skupia się na funkcjonowaniu człowieka w określonych obszarach życia.
Skupia się na współdziałaniu z osobą badaną i jej otoczeniem.
Pytanie 21
Połącz kluczowe pojęcia diagnozy różnicowej z definicją
Terapia
leczenie wynikające z diagnozy i prognozy.
Rozpoznanie
identyfikacja jednostki nozologicznej.
Syndrom
zespół objawów.
Reifikacja
pacjent traktowany jak „opakowanie” dla choroby
Prognoza/Rokowanie
przewidywanie rozwoju choroby.
Symptomy
objawy współwystępujące w konfiguracjach.
Jednostka nozologiczna
konkretne zaburzenie somatyczne lub psychiczne.
Pytanie 22
Na czym polega efekt Rumpelstilzchena?
Pacjent wierzy, że terapeuta „wie co robi”, i zrzeka się odpowiedzialności za swoje decyzje
Pacjent wierzy, że jest odpowiedzialny za własne leczenie
Pacjent wierzy, że terapeuta wyleczy go w jedno spotkanie
Pacjent wierzy, że terapeuta „wie co robi”, i zrzeka się odpowiedzialności za własne leczenie
Pytanie 23
Wybierz Funkcje wywiadu wstępnego (wg Cierpiałkowskiej)
Nawiązanie kontaktu z pacjentem i poznanie jego subiektywnego problemu
Wysłuchanie – aktywne słuchanie, empatia, obserwacja.
Określenie formy pomocy – ambulatoryjna czy wymaga hospitalizacji.
Rozstrzygnięcie, czy problem leży w obszarze psychologii klinicznej / zdrowia, a nie np. medycyny.
Pytanie 24
Połącz obszary treściowe wywiadu z zakresem pytań/informacji
Historia leczenia
Dotychczasowa pomoc, skuteczność terapii
Historia chorób somatycznych i psychicznych
Leczenie, objawy, hospitalizacje
Historia rodzinna i edukacyjna
Relacje, pochodzenie, środowisko
Kwestie ryzyka
Zachowania autodestrukcyjne, impulsywność
Oczekiwania wobec pomocy
Motywacja i cele pacjenta
Sposoby radzenia sobie
Mocne strony, strategie przystosowawcze
Obecne symptomy i problemy
Historia, początek, trwanie, intensywność, kontekst
Inne współwystępujące symptomy
Objawy nieuwzględnione w głównym problemie
Traumatyczne doświadczenia
Nadużycia, przemoc, stresory
Uzależnienia
Substancje, zachowania nałogowe
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp