Strona 2

SKWP7

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 9
W Raporcie kasowym - RK, jako dokumencie zbiorczym, ujęte mogą być następujące dowody księgowe:
KP – Dowód wpłaty, WN – Wniosek o zaliczkę
KW – Dowód wypłaty, RW- Rozchód wewnętrzny
PW – Przyjęcie wewnętrzne, KW – Dowód wypłaty
Pytanie 10
Korekty w dowodach księgowych wewnętrznych można dokonywać poprzez:
poprawienie pojedynczych liter lub cyfr, wpisanie daty poprawki i złożenie podpisu
wymazanie błędnego zapisu i wpisanie poprawnie
skreślenie błędnej treści lub kwoty z utrzymaniem ich czytelności, wpisanie poprawnej treści lub kwoty, daty poprawki i złożenie podpisu przez osobę upoważnioną
Pytanie 11
Korekta księgowania błędnych zapisów w księgach rachunkowych w postaci tzw. storna czarnego:
musi być z zastosowaniem zasady podwójnego zapisu
nie musi być z zastosowaniem zasady podwójnego zapisu
zastosowanie zasady podwójnego zapisu zależy od decyzji jednostki
Pytanie 12
Na jaką kwotę do zapłaty zostanie wystawiona faktura za sprzedane towary o wartości netto 1.000,00 zł, VAT 8% ?
1.000,00 zł
1.230,00 zł
1.080,00 zł
Pytanie 13
Jednostka wystawiła dla kontrahenta fakturę sprzedaży o wartości brutto 2.560,00 zł, a prawidłowa wartość brutto powinna być 3.690,00 zł. Błąd należy poprawić poprzez:
wystawienie faktury korygującej
skreślenie kwoty 2.560,00 zł, nadpisanie kwoty 3.690,00 zł, wpisanie daty poprawki i złożenie podpisu
wymazanie kwoty 2.560,00 zł i nadpisanie kwoty 3.690,00 zł
Pytanie 14
Korekta błędnych zapisów w księgach rachunkowych prowadzonych w systemie komputerowym polega na:
wprowadzeniu do ksiąg rachunkowych dowodu zawierającego korekty błędnych zapisów
skreśleniu błędnego zapisu, wpisaniu daty korekty i złożeniu podpisu
trwałym usunięciu z ksiąg rachunkowych błędnego zapisu
Pytanie 15
W związku z rozliczeniem pobranej zaliczki na zakup materiałów biurowych pracownik przedstawił fakturę w kwocie 400,00 zł netto, VAT 23%. Kwota pobranej zaliczki wynosiła 500,00 zł. Ile wynosi niewykorzystana kwota zaliczki ?
8,00 zł
100,00 zł
0,00 zł
Pytanie 16
Obowiązkowym elementem dowodu księgowego jest:
określenie stron dokonujących operacji gospodarczych
liczba egzemplarzy dokumentu
podpis kierownika jednostki