Strona 4

Grafika

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 25
Co to jest "Gamut"?
Zakres barw możliwy do odwzorowania przez dane urządzenie
Jednostka miary natężenia światła
Specjalny rodzaj oświetlenia
System doboru barw, podobny do systemu Munsella
Pytanie 26
Które z wymienionych modeli są zorientowane na sprzęt?
RGB, CMK (CMY), YUV, YIQ
Wszystkie wymienione
HSV, HLS, Lab
CIE RGB, CIE XYZ, CIE LUV
Pytanie 27
Do jakich zastosowań są najczęściej używane modele YUV i YIQ?
Do obrazów czarno-białych
Do grafiki 3D
Dla wideo
Do druku
Pytanie 28
Na jakiej teorii barw opiera się model CIE Lab, wykorzystywany do opisu widzenia człowieka?
Na teorii barw przeciwstawnych
Na teorii postrzegania jasności
Na teorii trójskładowej Younga-Helmholtza
Na teorii falowej światła
Pytanie 29
Dlaczego w grafice komputerowej potrzebne są modele barw, zwłaszcza te ścisłe, obiektywne i precyzyjne?
Aby umożliwić artystyczne wyrażenie się
Aby stworzyć wizualnie przyjemny obraz
Aby umożliwić uzyskanie za pomocą komputera obrazu barwnego, który będzie właściwie odbierany przez człowieka, oraz do wykorzystania właściwych obliczeń i reprodukcji obrazów
Aby odwzorować wszystkie kolory widzialne przez ludzkie oko
Pytanie 30
Jaka jest istotna wada modeli HSV i HLS w porównaniu do modelu CIE XYZ, jeśli chodzi o przestrzeń barw?
Są zbyt skomplikowane w użyciu
Są ograniczone do wyświetlania na monitorach
Nie są opisane przestrzenią liniową, co uniemożliwia dodawanie wektorów w tych modelach
Nie oddzielają informacji o jasności od informacji o barwie
Pytanie 31
W modelu HSV, czym mierzony jest Odcień H (Hue)?
Jako kąt obrotu wokół osi V ( przeciwnie do kierunku ruchu wskazówek zegara)
Jako wartość z przedziału
Jako odległość punktu barwy od osi V
Jako stopień nasycenia barwy
Pytanie 32
Gdzie należy doszukiwać się genezy modelu RGB stosowanego w grafice komputerowej?
W psychofizjologicznych badaniach nad percepcją barw
W trójchromatycznej teorii widzenia
W intuicyjnym sposobie doboru barw
W potrzebach poligrafii