Strona 7

rozwojówka

Pytanie 49
FAS (Fetal Alcohol Syndrome) to:
Skutek wychowania permisywnego
Wynik braku stymulacji poznawczej
Zaburzenie związane z traumą separacyjną
Zespół związany z prenatalnym wpływem alkoholu
Pytanie 50
MPD (mózgowe porażenie dziecięce) to zaburzenie:
Wynik uszkodzenia mózgu w okresie rozwoju płodowego lub okołoporodowego
Wywołane wyłącznie wychowaniem
Wyłącznie emocjonalne
Brak umiejętności społecznych
Pytanie 51
Wspieranie rozwoju dziecka z zaburzeniem organicznym obejmuje:
Dostosowanie wymagań i terapię indywidualną
Wyłącznie pracę z rodzicami
Ograniczanie kontaktów społecznych
Stosowanie kar cielesnych
Pytanie 52
poczucie ja
Poczucie emergentnego JA (0–2 miesiące):
zmysłowe doświadczanie siebie.
Poczucie JA narracyjnego (od 2 r.ż.):
dziecko tworzy spójną historię o sobie.
Poczucie JA subiektywnego (7–15 miesięcy):
pojawienie się intencji, rozumienie emocji drugiego.
Poczucie JA rdzennego (core self) (2–6 miesięcy):
powstaje poprzez przewidywalne interakcje.
Pytanie 53
tożsamość Marcia
Tożsamość przejęta (foreclosure)
Niska eksploracja + wysokie zaangażowanie
Moratorium
Wysoka eksploracja + niskie zaangażowanie
Rozproszenie tożsamości (diffusion)
Brak eksploracji i zaangażowania
Tożsamość osiągnięta
Wysoka eksploracja + wysokie zaangażowanie
Pytanie 54
Który z poniższych czynników jest biologicznym źródłem różnic indywidualnych?
Wpływ edukacji
Temperament
Trauma
Styl wychowania
Pytanie 55
Deci i Ryan – teoria autodeterminacji.
Kompetencja –
przekonanie o własnej skuteczności.
Relacja (związki) –
poczucie przynależności i więzi z innymi.
Autonomia –
poczucie sprawczości i wolności wyboru.
Pytanie 56
Jakie zmiany zachodzą w przetwarzaniu informacji sensorycznych w ontogenezie?
Dzieci lepiej skupiają uwagę
Dzieci wykorzystują strategie pamięciowe
Nie ma czegoś takiego jak “ontogeneza”
Dziecko stopniowo uczy się rozpoznawać i interpretować bodźce
Pytanie 57
Co to jest dziecięca teoria umysłu?
zdolność dziecka do myślenia abstrakcyjnego, hipotetycznego i dedukcyjnego
zdolność dziecka do myślenia w sposób logiczny, planowanie i analizowanie
zdolność dziecka do rozumienia, że inni mają własne myśli, uczucia i wiedzę
zdolność dziecka do formułowania zdań wielokrotnie złożonych
Pytanie 58
Etapy rozwoju moralnego według Piageta
Autonomia (relatywizm moralny) –
zasady mogą być negocjowane, zmieniane i dostosowywane do kontekstu
Heteronomia (realizm moralny) –
zasady są absolutne, niezmienne i narzucone przez autorytety, narzucone z zewnątrz
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp