Strona 5

rozwojówka

Pytanie 33
Warunkowanie klasyczne polega na:
Ignorowaniu zachowań
Usuwaniu nieprzyjemnych bodźców
Kojarzeniu bodźca neutralnego z bodźcem bezwarunkowym
Wynagradzaniu pożądanych reakcji
Pytanie 34
Co oznacza internalizacja kulturowych narzędzi poznawczych?
Brak rozwoju poznawczego
Przekształcanie zewnętrznych form działania w wewnętrzne procesy umysłowe
Przekazywanie genetyczne
Mechaniczne powtarzanie
Pytanie 35
Co oznacza interwencja w psychologii rozwojowej?
Planowe działanie mające na celu wspieranie lub modyfikowanie rozwoju
Stosowanie kar i nagród
Wycofanie opieki
Ignorowanie różnic indywidualnych
Pytanie 36
Na czym polega wyjaśnianie w psychologii rozwojowej?
Na wartościowaniu jednostek
Na identyfikacji mechanizmów odpowiedzialnych za zmiany
Na opisie statycznych cech
Na eliminowaniu różnic indywidualnych
Pytanie 37
Na czym polega strefa najbliższego rozwoju wg Vygotsky’ego?
Brak wpływu otoczenia
Różnica między tym, co dziecko potrafi zrobić samo, a co z pomocą bardziej kompetentnej osoby
Wyłącznie zmiany fizyczne
To, co dziecko potrafi zrobić tylko samo
Pytanie 38
Co oznacza wielowymiarowość zmian rozwojowych?
Jednorodny rozwój w jednym aspekcie
Wyłącznie rozwój fizyczny
Brak wpływu czynników biologicznych
Rozwój obejmujący różne sfery – poznawczą, społeczną, emocjonalną
Pytanie 39
Jakie znaczenie ma przewidywanie w psychologii rozwojowej?
Służy wyłącznie opisowi przeszłości
Umożliwia prognozowanie przebiegu rozwoju i planowanie wsparcia
Ignoruje czynniki środowiskowe
Wyklucza zmiany indywidualne
Pytanie 40
Co oznacza adaptacja w rozwoju?
Jednorodność zmian
Stałość zachowań
Dostosowanie zachowania i struktur psychicznych do wymagań otoczenia
Brak wpływu środowiska
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp