Strona 4

rozwojówka

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 25
Na czym polega interweniowanie w psychologii rozwojowej?
Wspieraniu jednostki w sytuacjach trudności rozwojowych
Wzmacnianiu cech wrodzonych
Ograniczaniu działań wychowawczych
Zmniejszaniu wpływu środowiska
Pytanie 26
Stałość obiektu polega na:
Operacjach formalnych
Myśleniu magicznym
Rozumieniu, że obiekty istnieją mimo braku ich widoczności
Zapominaniu o nieobecnych rzeczach
Pytanie 27
11. Siegler w teorii przetwarzania informacji podkreśla:
Stopniowe doskonalenie strategii i ciągłość procesu
Jednorodny rozwój u wszystkich dzieci
Wyłącznie wpływ emocji
Sztywne etapy poznawcze
Pytanie 28
Overlapping waves theory (Siegler) zakłada:
Stosowanie jednej strategii niezależnie od wieku
Wybór spośród wielu strategii i ich ewolucję z wiekiem
Zanik strategii w czasie
Brak wpływu środowiska
Pytanie 29
Vygotsky podkreśla w rozwoju poznawczym:
Wyłącznie dojrzewanie biologiczne
Kluczową rolę społecznego kontekstu i wsparcia
Sztywne stadia poznawcze
Brak wpływu kultury
Pytanie 30
Scaffolding to: (Vygotsky)
Dostosowane wsparcie pomagające dziecku osiągnąć wyższy poziom rozwoju
Ograniczenie kontaktów społecznych
Jednorodne traktowanie wszystkich uczniów
Całkowita samodzielność dziecka bez pomocy
Pytanie 31
Środowisko społeczno-kulturowe wpływa na rozwój poprzez:
Normy, wartości, język, sposoby nauczania
Jedynie warunki biologiczne
Wyłącznie regulacje prawne
Brak znaczenia dla rozwoju
Pytanie 32
Język w rozwoju poznawczym:
Blokuje rozwój moralny
Jest kluczowym narzędziem myślenia i komunikacji
Pełni wyłącznie funkcję ekspresji emocji
Nie wpływa na rozumienie pojęć