Strona 2

rozwojówka

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 9
Kluczowa koncepcja Vygotsky’ego to:
Warunkowanie klasyczne
Nieświadomość
dziecko może nauczyć się więcej w interakcji z bardziej kompetentnym partnerem, niż samodzielnie.
Stadium latencji
Pytanie 10
Teoria uczenia się Skinnera opiera się na:
Egocentryzmie
Warunkowaniu klasycznym
Warunkowaniu operacyjnym
Przetwarzaniu informacji
Pytanie 11
warunkowanie Skinnera
Wzmocnienie negatywne
Usunięcie czegoś nieprzyjemnego, co również zwiększa prawdopodobieństwo powtórzenia zachowania.
Wzmocnienie pozytywne
Dodanie czegoś przyjemnego, co zwiększa prawdopodobieństwo powtórzenia zachowania.
Kara pozytywna
Dodanie nieprzyjemnego bodźca po niepożądanym zachowaniu, co zmniejsza prawdopodobieństwo powtórzenia zachowania.
Kara negatywna
Usunięcie przyjemnego bodźca po zachowaniu, co zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia zachowania
Pytanie 12
Koncepcja przetwarzania informacji Sieglera zakłada:
Brak zmian rozwojowych
Wyłącznie wpływ genetyki
Sztywne stadia rozwoju
Proces ciągły i strategie rozwiązywania problemów
Pytanie 13
fazy rozwoju psychoseksualnego Freuda
Falliczny (3–6 r.ż.)
zainteresowanie narządami płciowymi (kompleks Edypa/Elektry).
Latencji (6–12 r.ż.)
rozwój intelektualny, społeczny i emocjonalny.
Analny (1–3 r.ż.)
przyjemność z kontroli wydalania.
Oralny (0–1 r.ż.)
źródło przyjemności: usta.
Genitalny (od okresu dojrzewania)
dojrzała seksualność.
Pytanie 14
Czym różni się podejście behawiorystyczne od poznawczego?
Oba badają wyłącznie emocje
Oba ignorują środowisko
Behawioryzm skupia się na zachowaniu, poznawcze na procesach umysłowych
Behawioryzm bada procesy myślowe
Pytanie 15
Jakie są cechy zmiany rozwojowej?
Sekwencyjność, wielowymiarowość, adaptacyjność
Brak zmian
Brak przewidywalności
Stałość i brak zmian
Pytanie 16
Rozwój jakościowy to:
Wzrost fizyczny
Brak zmian
Ilość informacji
Nowe sposoby myślenia i zdolności