Strona 3

SLP

Pytanie 17
Co odróżnia apraksję mowy od dysartrii?
Obecność osłabienia mięśni mowy
Problem z planowaniem ruchowym
Brak osłabienia mięśni mowy
Zarówno B, jak i C
Pytanie 18
Która z poniższych cech dotyczy afazji Broki?
Zaburzenia artykulacji bez deficytów syntaktycznych
Zaburzenia zrozumienia mowy
Mowa niepłynna, wysiłkowa
Logorrhoea
Pytanie 19
Co jest główną przyczyną afazji?
Uraz mózgu
Genetyczne predyspozycje
Deficyty artykulacyjne
Problemy z rozwojem mowy w dzieciństwie
Pytanie 20
Które z poniższych nie jest przykładem nabytego zaburzenia mowy?
Apraksja
Dysartria
Afazja
Specyficzne zaburzenie językowe SLI
Pytanie 21
Który czynnik środowiskowy może zwiększać ryzyko wystąpienia DLD?
Wczesna nauka czytania
Ekspozycja na nowe języki w dzieciństwie
Brak zainteresowania komunikacją u dziecka
Palenie papierosów przez matkę w czasie ciąży
Pytanie 22
Jak DLD wpływa na rozwój młodzieży w wieku szkolnym?
Jest zawsze łagodniejsze niż u małych dzieci
Może prowadzić do problemów z nauką i integracją społeczną
Nie wpływa na naukę, ale na relacje społeczne
Zawsze ustępuje przed okresem dojrzewania
Pytanie 23
Co oznacza hipoteza deficytu proceduralnego w kontekście DLD?
Problemy z pamięcią proceduralną wpływają na naukę języka
Proceduralne procesy w mózgu kompensują braki w nauce języka
Procedury diagnostyczne w DLD są niedostateczne
Problemy z pamięcią deklaratywną uniemożliwiają opanowanie języka
Pytanie 24
Jakie czynniki genetyczne mogą przyczyniać się do występowania DLD?
Polimorfizmy w genie CNTNAP2
Uszkodzenie genu BRCA1
Mutacje w genie FOXP2
Deficyt w genie APOE
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp