Strona 8

fizjo DUR 2023

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 57
51. Charakterystyczną cechą wizualną uszkodzenia stawu barkowo-obojczykowego jest:
B. Objaw Klawisza
C. Objaw Ihermitta
A. Objaw Raymonda
D. Objaw Popeye’a
Pytanie 58
52. Charakterystyczną cechą wizualną zerwania ścięgna długiej mięśnia dwugłowego jest:
C. Objaw Ihermitta
A. Objaw Raymonda
D. Objaw Popeye’a
B. Objaw Klawisza
Pytanie 59
53. Uszkodzenia typu typu Bankarta i Hill Sachs są następstwem:
A. Uszkodzenia obrąbka stawu ramiennego
D. Zwichnięcia stawu ramiennego
C. Uszkodzenia ścięgna głowy długiej mięśnia dwugłowego
B. Uszkodzenia mięśni pierścienia rotatorów
Pytanie 60
54. Który z testów ocenia równowagę u pacjentów z uszkodzonym OUN w pozycji stojącej i podczas chodu:
B. Test Berg Balacne
A. Test Jebsena
D. Test Tinetti
C. Test - objaw szczytowy
Pytanie 61
55. W ocenie rozwoju psychoruchowego wg Vojty bierzemy pod uwagę:
A. Motorykę spontaniczną, odruchy, reakcje ułożenia w przestrzeni
B. Reakcje ułożenia w przestrzeni
C. Reakcje ułożenia w przestrzeni i odruchy
D. Motorykę spontaniczną i odruchy
Pytanie 62
56. W próbie trakcyjnej oceniamy:
B. Ułożenie KKG i głowy
C. Ułożenie głowy i tułowia
A. Ułożenie KKD i tułowia
D. Ułożenie głowy i KKD
Pytanie 63
57. Asymetria w I m-cu życia:
A. Jest fizjologiczna, pod warunkiem zmienności uwypuklenia naprzemiennie jednej ze stron ciała
D. Oceny asymetrii w I m-cu życia możemy dokonywać tylko u dzieci donoszonych
C. Zawsze jest nieprawidłowym objawem
B. Ocenianie asymetrii w I m-cu życia nie ma znaczenia
Pytanie 64
58. Pojęcie „prawidłowa kontrola centralna” określa:
D. Takie napięcie mięśni tułowia, które umożliwia w czasie wykonywania czynności ruchowej stabilizację głowy, obręczy barkowej i biodrowej
C. Umiejętność utrzymywania głowy w pozycji siedzącej oraz poziomym ustawieniu linii oczu i ust
A. Umiejętność kontrolowania wzrokiem przedmiotu poruszającego się i sięganie w jego kierunku
B. Umiejętność kontrolowania wzrokiem przedmiotu poruszającego się przed dzieckiem w zakresie 120 stopni