Strona 17

Psychologia rozwoju człowieka

Pytanie 129
Kryzysy nienormatywne polegają na:
Zachwianiu równowagi między zasobami, wsparciem i obciążeniami
Powstawaniu nowych całości zawierających kompetencje stare i nowe
Naruszeniu ustalonych norm moralnych
Pytanie 130
Oznacza to (…) ograniczenia, wyrzeczenie się, znoszenie frustracji i dyscyplinę. To:
Stadium konformizmu wg J. Lovinger
Mechanizm reakcji upozorowanej wg G. Saillanta
Zalecenie wychowawcze A. Maslowa
Pytanie 131
Indywiduacja wg Junga polega na:
Rozwoju samokontroli i panowania nad własnym życiem
Postępującym gromadzeniu i różnicowaniu się doświadczeń życiowych
Integrowaniu świadomych i nieświadomych treści psychicznych
Pytanie 132
Badania Elizabeth Loftus wykazały, że:
Zeznania naocznych świadków są całkowicie nierzetelne
Stłumione wydarzenia traumatyczne mogą być wiernie przypominane
Proces przypominania zdarzeń traumatycznych jest podatny na sugestie i zmyślenia
Pytanie 133
Co zarzucano koncepcji Sapria i Whorfa?
Determinizm językowy
Niedocenianie czynników biologicznych
Przecenianie znaczenia kontekstu kulturowego
Pytanie 134
Przejawem funkcji symbolicznej wg Piageta nie jest:
Naśladownictwo odroczone
Koordynowanie schematów
Reprezentowanie przedmiotów nieobecnych
Pytanie 135
Przyczyną utrwalania się dewiacji płciowych jest:
Znaczna siła pierwszych połączeń (skojarzeń)
Przekora wobec dezaprobaty społecznej
Zainteresowanie otoczenia
Pytanie 136
Przyczyną zaburzeń zachowania jest:
Niepowodzenia szkolne
Karząca postawa jednego z rodziców i brak pozytywnych związków z nimi
Zły wpływ rówieśników
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp