Strona 8

Psychologia procesów poznawczych - kolokwium

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 57
Jakie dwa podstawowe systemy wyróżniamy w teorii podwójnego kodowania Alana Paivio? (1986 r.) (str. 389)
System logiczny i system emocjonalny
System krótkotrwały i system długotrwały
System werbalny i niewerbalny
Pytanie 58
Jaką kategorię reprezentuje różnica czasowa między warunkiem wymagającym zmiany (AB) a warunkiem powtórzenia (BB) w kontekście przerzutności uwagi?
Koszty globalne
Koszty lokalne
Koszty chwilowe
Pytanie 59
Czym różnią się obrazy ejdetyczne od wyobrażeń?
obrazy ejdetyczne są bardziej wierne i detaliczne niż “zwykłe” wyobrażenia, są jak “pamięć fotograficzna”
niczym - obrazy ejdetyczne to pierwotnie utworzona nazwa dla wyobrażeń, obecnie nie funkcjonuje
obrazy ejdetyczne są to wyobrażenia, które traktowane są jak spostrzeżenia rzeczywistych obiektów czy zdarzeń - inaczej zwane halucynacjami
Pytanie 60
6.7.1.1 Czym jest selektywność uwagi?
Zdolnością wyboru jednego bodźca, źródła stymulacji lub ciągu myśli kosztem innych
Zdolnością do umysłowego przywołania pewnych wrażeń zmysłowych
Żadne z powyższych
Pytanie 61
Które płaty mózgu są najsilniej aktywizowane podczas tworzenia wyobrażeń? (s.397)
ciemieniowe
skroniowe
potyliczne
Pytanie 62
Bodziec zakłócający to:
przeszkadzacz
dystraktor
destruktor
Pytanie 63
Głównym problemem zajmującym naukowców podczas badania zagadnienia Wyobrażenia a spostrzeżenia jest:
Czy wyobrażenia są tylko obrazami umysłowymi, czy jedną z możliwych form reprezentacji wykorzystywanych przez ludzki umysł
Czy wyobrażenia są tylko obrazami umysłowymi, czy jedną z możliwych spostrzeżeń wykorzystywanych przez ludzki umysł
Czy reprezentacje są tylko obrazami umysłowymi, czy jedną z możliwych form wyobrażeń wykorzystywanych przez ludzki umysł
Pytanie 64
Teoria dopasowania obrazu do wzorca, przedstawiona przez Michaela Arbiba (1964), opisuje: (str.374)
Najprostszy i intuicyjnie zrozumiaty proces rozpoznawania bodźców percepcyjnych
Nieintuicyjnie zrozumiaty proces
Złożony proces rozpoznawania bodźców percepcyjnych