Strona 3

Psychologia rozwoju

Pytanie 17
Pamięć autobiograficzna ma szczególne znaczenie dla:
przywoływania informacji z pamięci krótkotrwałej
procesu rozwiązywania zadań logicznych
kształtowania się tożsamości dziecka
pojemności pamięci sensorycznej
Pytanie 18
Według Piageta charakterystyczną cechą operacji jest
centracja
odwracalność
synpraktyczność
egocentryzm
Pytanie 19
Jeśli dziecko, które rozmawiając przez telefon mówi do rozmówcy: „Spójrz na moją nową lalkę!” to, zgodnie z koncepcją Piageta, jest to przejaw:
egocentryzmu
antropocentryzmu
finalizmu
artyficjalizmu
Pytanie 20
Kiedy dziecko w wieku Poniemowlęcym woła na każdego napotkanego na ulicy mężczyznę „tata” to mamy do czynienia ze zjawiskiem:
wsparcia przyswajania języka
nadrozciągłości znaczeń
nadmiernego zawężenia
hiperregulacji
Pytanie 21
Elementem struktury „JA” odpowiadającym za korygowanie i dopasowanie zachowania do standardów wewnętrznych i wymagań zewnętrznych to
samoświadomość
samoocena
żadna z powyższych
samoregulacja
Pytanie 22
„Pierwszy wymieniony przeze mnie komponent zdrowej osobowości to poczucie podstawowej ufności, o której myślę, że jest postawą wobec samego siebie i wobec świata, wywodząca się z doświadczeń pierwszego roku życia. Przez ufność rozumiem to, co jest zwykle implikowane przez uzasadnione zaufanie w odniesieniu do innych i przez proste poczucie pewności w odniesieniu do samego siebie”. Powyższy fragment pochodzi z dzieła
Bowlby'ego
Freuda
Piageta
Eriskona
Pytanie 23
Pierwsze słowa dzieci wypowiadają z reguły:
po ukończeniu dwóch lat
po trzecim roku życia
w pierwszym półroczu życia
w okolicach pierwszych urodzin
Pytanie 24
„Jednym ze sposobów badania tego zagadnienia jest odpowiedzenie dziecku historyjki, w której ktoś błędnie myśli, że przedmiot znajduje się w pewnym miejscu, na przykład że czekolada jest w lodówce, podczas, gdy dziecko słuchające historyjki wie, że czekolada została przełożona gdzieś indziej. Następnie prosi dziecko, aby wyjaśniło, dlaczego bohater historyjki szuka czekolady w lodówce, a nie w miejscu, w którym, jak dziecko wie, naprawdę jest czekolada”. Zagadnienie, o którym mowa to:
dziecięce strategie zapamiętywania
dziecięce teorie umysłu
dziecięce strategie rozwiązywania problemów
dziecięce sposoby radzenia sobie z negatywnymi emocjami
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp