Strona 16

Misyjna Olimpiada Znajomości Afryki Etap Okręgowy (edycja XIX i XX)

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 121
Według Stanisława Piłaszewicza rozwój afrochrześcijanizmu zapoczątkowały:
Fonowie z Beninu
Kościoły etiopiańskie
Jorubowie w Nigerii
Pytanie 122
Wielu badaczy tradycyjnych religii afrykańskich podkreśla, iż Stwórca jest obecnie jako deus otiosus, tzn.
bóg próżnujący
bóg sądzący (ludzi)
bóg czuwający
Pytanie 123
Powiedzenie: Niyo Ibeshaho bose, co oznacza „to On (Immana) wszystko obdarza życiem” występuje u:
ludów Akan
Banyarwanda
Azande
Pytanie 124
Autorem teorii monoteizmu pierwotnego był:
John Mbiti
Wilhelm Schmidt
Edward Taylor
Pytanie 125
U Ibo z Nigerii – podobnie jak i u większości ludów wybrzeża Zatoki Gwinejskiej – rytualny tydzień trwał:
siedem dni
cztery dni
dziewięć dni
Pytanie 126
Najliczniejszy panteon bóstw czczonych przez jeden lud afrykański, mają:
Dogonowie
Jorubowie
Mossi
Pytanie 127
Kult vodun był – i jest nadal – charakterystyczny dla ziem:
ośrodka handlu niewolnikami na Zanzibarze
dorzecza Konga
dawnego Dahomeju
Pytanie 128
Tuya u Gidarów z północnego Kamerunu to:
święte drzewo, rosnące w obrębie wsi
siła wyższa, duch lub drugorzędne bóstwo
główne sanktuarium we wsi Lam